Krimminella Bostream i de laglösas land

Permalänk

Krimminella Bostream i de laglösas land

Sverige är nog det sämsta landet i världen för att stå upp för sig självt. Iaf när det gäller bredbandspolitiken och företagsavtal.

Jag är en sedan länge bostreamkund.

Ni kan läsa om mina problem i tråden "Är det någon i hela sverige som har VDSL"

Idag ca 2 månader efter att jag sagt upp min scream tjänst hos bostream fick jag en faktura på 600 spänn som var för avbokningsavgiften.

Detta hade varit ok, OM jag inte hade blivit grundlurad av kundtjänst.

Jag sade upp min tjänst till 90% att den inte fungerade och 10% att jag skulle flytta till småland och dom kunde inte erbjuda sina tjänster där längre. Jag blev lovad att jag inte skulle behöva betala några avgifter för uppsägning på grund av dess art.

Men ändå kommer en faktura idag, först tänkte jag som med alla andra gånger man fått fakturor som varit felaktiga, jaja det blir väl till att ringa kundtjänst som vanligt.

Men näe där sitter tjejen och tycker synd om mig men säger att regelverket är på detta vis att du måste betala. Det enda sättet du slipper att betala är om du tecknar dig för vår stream bredbandstjänst som kostar 495 nu under kampanjen och du är sedan bunden i minst 3 månader.

Mm den matematiken gillar jag.

Tack bostream för ytterligare en härlig morgon

Ni som kan tänka själva borde inse att man helst undviker detta pissföretag rent ut sagt.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Du kan ju säga till att du hotar med att gå till domstol så du blir av med avgiften åtminstone. Kostar inget att gå till domstol bara advokaten kostar. Men du kan vara din egen advokat.

Lycka till.

Permalänk

Har de lovat dig att slippa uppsägningsavgiften så ska du slippa den. Annars är det avtalsbrott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Har de lovat dig att slippa uppsägningsavgiften så ska du slippa den. Annars är det avtalsbrott.

Mm visst är det men föga mycket jag kan göra åt det. Det finns knapp information i mina filer hos bostream (iofs massor av sidor om uppkopplingsproblemen). Och då hänvisar dom till regelverket eftersom jag inte minns namn på de två st kundtjänstmedarbetare som lovade mig detta.

Det är ju svårt som kund att hävda sig, dessutom om jag hade haft telefoninspelning av alla samtal till kundtjänst så hade väl dom ansetts som olagliga ändå?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

kraspor.. nej det är lagligt att spela in ett samtal om du själv deltar i det.

Permalänk
Medlem

nu för tiden måste man ta fulla namnet på den man snackar med i support för att slippa bli helt grundlurad.. jag skulle inte godkänna denna skit från bostream om jag var du eftersom man måste visa företagen att dem inte kan lura kunder hur som helst.. någon måste ta tag i sådant här för att dem ska fatta..

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Du kan ju säga till att du hotar med att gå till domstol så du blir av med avgiften åtminstone. Kostar inget att gå till domstol bara advokaten kostar. Men du kan vara din egen advokat.

Lycka till.

Knappast, för det första skall man inte hota någon alls.

Vidare är det inte gratis att "gå till domstol". Man kan lämna in en stämningsansökan till tingsrätten men det kostar ~1000 SEK. Advokatkostnaden betalas av vardera part om det rör sig om småbelopp som man bråkar om.

Men det här gäller ju en vanlig faktura, då är det enklast at bestrida den och låta Bostream gå till kronofogden där du som val har att ytterligare bestrida fakturan. Sedan är det upp till Bostream att ta målet till tingsrätten eller inte. Det kostar dig ingenting först, förutom en jäkla massa avgifter ~1500-2000 kr om du förlorar i tingsrätten.

Permalänk
Avstängd

De har brutit ett muntligt avtal anser jag. Själv slapp jag avgiften på 600:- utan problem. Det gäller bara att ligga i och tjata lite.

Visa signatur

[b]Krigsforum.se - En värld i brand[/b] < > Historia, Modern Politik & Kombatantsnack. Kaotiskt men kul.

Permalänk
Hedersmedlem

kraspor: Jag kan förstå om du är besviken/arg på bostream, men tona gärna ned dina åsikter lite. Att smutskasta någon är väl inte nödvändigt?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
kraspor: Jag kan förstå om du är besviken/arg på bostream, men tona gärna ned dina åsikter lite. Att smutskasta någon är väl inte nödvändigt?

Jag smutskastar ingenting. Mitt inlägg baseras på fakta och om du anser det vara smutskastning så visst. Men jag tycker att du skall läsa igenom http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=245402&h... så kanske du blir lite visare när det gäller min hållning till bostream.

Om det var själva "pissföretag" som gjorde ont i bröstet så ta det lugnt, det var nämligen ingen smutskastning utan var mer ett ord som beskriver min syn på företaget utifrån de förutsättningar jag beskrivit och hänvisat till.

Det är helt nödvändigt att sådana människor som jag hörs, för det finns många många fler än jag i denna situation där kund får stå emot stora företag men som dom flesta bara accepterar. Ofta försöker dessa företag kringgå alla möjliga regler och för att inte nämna kränkningen och den totala förkastningen av moral.

Och om det då anses "illa" när jag försöker beskriva min besvikenhet utifrån min världsuppfattning och kunskap så tycker jag att yttrandefriheten kränks. Med förutsättning då att man inte medvetet sprider osanna rykten eller propaganda om ett företag t ex.

Se det mer som ett tips

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

kraspor du ska inte betala, bostream skickar ALLTID ut fakturor även om dom sagt att man inte ska betala, utan undantag har jag fått fakturor på ALLT jag inte skulle behöva betala och inte fått avdrag på NÅGOT jag skulle få.

Dom verkar göra detta systematiskt och så hoppas dom på att folk betalar, riktigt snuskig stil av sveriges största bluff-faktura-företag.

Nu senast för 2v sedan fick jag faktura på 3 månadavgifter när jag eg. skulle ha 3 månader och 1v gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
kraspor du ska inte betala, bostream skickar ALLTID ut fakturor även om dom sagt att man inte ska betala, utan undantag har jag fått fakturor på ALLT jag inte skulle behöva betala och inte fått avdrag på NÅGOT jag skulle få.

Dom verkar göra detta systematiskt och så hoppas dom på att folk betalar, riktigt snuskig stil av sveriges största bluff-faktura-företag.

Nu senast för 2v sedan fick jag faktura på 3 månadavgifter när jag eg. skulle ha 3 månader och 1v gratis.

Hur skulle det vara att ringa och påpeka detta, alla kan väl göra fel? Du behöver inte försöka få oss att tro att detta är något som systematiskt utförs med vilja..

Permalänk

Blir förvånad om detta inte görs med vilje, är nog iaf 5 tillfällen jag blivit fakturerad på saker jag inte ska betala, och jag har 6st vänner med bostream som alla upplever samma sak.

Står fast vid att dom är ett bluff-faktura-företag utöver ISP.

Permalänk
Medlem

Har ett antal gånger fått fakturor från Bostream trots skriftliga överenskommelser om annat. Detta beror säkert på bristande kommunikation samt en överlastad ekonomiavdelning.

I och med att Bredbandsbolaget köpte Bostream kommer säkert Bostreams ekonomiavdelning försvinna (BBB har ju redan börjat sparka Bostream-folk). Vem vet det kanske blir bättre?

Med tanke på att BBB betalade ett överpris för Bostream skulle jag inte förvåna mig om det snart kommer ett brev från BBB som informerar om deras nya prismodell för Bostreams tjänster.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Ring och prata med dom, det fungerade för mig

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
...Med tanke på att BBB betalade ett överpris för Bostream skulle jag inte förvåna mig om det snart kommer ett brev från BBB som informerar om deras nya prismodell för Bostreams tjänster.

Ponera att så blir fallet.
Då skulle prissättningen enbart gälla sålänge du sitter på f.d Bostreams plattformar, vilket efter hand kommer ersättas med Bredbandsbolagets egna utrustning och då får du lägre pris?

Skulle övergången vara långdragen så kan du bara begära byte till Bredbandsbolaget och även då kringgå en prisökning.

En ökning i pris kommer isf ske generellt och ser man det så, så verkar det högst osannolikt.

Bredbandsbolaget har gått back de senaste åren för att gångna året gå plus, investeringarna är långsiktiga.
Ökade kundbasen tillät säkert lanseringen av tv och bäddade för viasat-avtalet iom att man blev en större aktör. Det i sig är säkert värt en del av Bostreams pris.

Visa signatur

who's your mommy?