Permalänk
Medlem

Ang. Vattenkylning

Hej!

Jag fick mitt Asetek Waterchill paket igår (det med cpu och gfx kylning)

och när jag hade kopplat in läckte det överallt, på moderkortet,grafikkortet och bottnen .. gissa om jag blev rädd...

jag blåste o torkade upp varenda droppe, tätade alla slangarna 2 extra ggr !

och gissa vad den funkar jag sitter och skriver på den just nu .. ville bara dela med mig av detta,eftersom alla säger att minsta droppe så är det förstört..

//Mattias

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk

visst är det kvalitetsgrejjer det dära asetek du... kommer aldrig köpa asetek igen. 2 av 3 block läckte och det berodde inte på mitt slarv utan på kass kvalitet.

Permalänk

mm, dom suger

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk

Snor tråden lite

Hade tänkt köpa detta http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=992&session=f19685d...
Men är det inget att ha? Dessutom undrar jag om CPU-blocket passar på moderkort utan "hål" runt sockeln (NF7-S)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digital Driver
Snor tråden lite

Hade tänkt köpa detta http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=992&session=f19685d...
Men är det inget att ha? Dessutom undrar jag om CPU-blocket passar på moderkort utan "hål" runt sockeln (NF7-S)?

NF7 har hål

Permalänk
Medlem

Asetek:s grejer funkar mycket bra enligt mej.

Gäller bara att vara extra noga med att koppla allt rätt och att provköra systemet utanför datorn 8-12 timmar typ.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk

ja, och vicka på kopplingarna så du vet att dom sitter fast i blocket utan att läcka... för det verkar vara största problemet... iaf var det så för mig. själva anslutningen till slangen har aldrig läckt.

sedan 2 av mina block har läckt och samtliga blad på impellern till pumpen har lossnat (tydligen inte bara för mig) så har jag tappat allt förtroende för asetek. jag struntar i att jag kanske kan få nya grejjer, jag vill ha saker jag kan lita på.

kommer byta ut mitt system samtidigt som jag uppgraderar till a64 å då lär det bli dangerden-prylar istället.

Permalänk
Medlem

Okej mitt funkar iaf perfa nu 22 grader idle och 30 @ FULL på min amd 2000+ @ 2.0Ghz

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken låg rumstemp du måste ha isf :/ om idle tempen ligger på 22 grader, låter ganska konstigt faktiskt?

Permalänk
Medlem

*luktar missvisande sensorer eller mytomani här inne*

Om Junkiiiz nu inte har lägt sin radiator på utsidan huset där det är lägre temperatur.

Permalänk
Medlem

Polo du satte spiken .. var man nu sätter den .. ja den sitter nästan ute kan man säga .. närmare bestämmt i en "potatiskällare" riktigt kallt där nere .. inga fönster osv .. funkar precis som en kyl obs ej mytomani som alla verkar tro ...

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Jävlar vilken låg rumstemp du måste ha isf :/ om idle tempen ligger på 22 grader, låter ganska konstigt faktiskt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av polo
*luktar missvisande sensorer eller mytomani här inne*

Om Junkiiiz nu inte har lägt sin radiator på utsidan huset där det är lägre temperatur.

Idlar själv just nu på 17 grader, och det med en Prescott i 3952MHz.

Har min VolvoVHD lastbilsradiator i grannens frys.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

hahah det funkar nog bra men vad säger grannen?

Visa signatur

"Det som inte dödar det härdar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Idlar själv just nu på 17 grader, och det med en Prescott i 3952MHz.

Har min VolvoVHD lastbilsradiator i grannens frys.

Varför tror jag inte på att du absolut inte har någon radiator i en frys någon längre tid?
Antar att frysen max skulle palla med 24 timmer i sträck sedan lär ju kompressorn i den vara slutkörd

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
Varför tror jag inte på att du absolut inte har någon radiator i en frys någon längre tid?
Antar att frysen max skulle palla med 24 timmer i sträck sedan lär ju kompressorn i den vara slutkörd

Men hallå. Tror du på allt du ser här på forumet?

Mycket troligt att en lastbilskylare som mäter typ 1,5 x 1,5 meter, får plats i en frys över huvud taget.

dadzz: Grannen vet inte om det än, han tror att hans frys har förvandlats till en ångbastu.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.