Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Jag kör MSN. Hatar den lilla detaljen i ICQ att man inte kan skicka meddelande med ENTER. Nog därför jag inte givit det nån ärlig chans. Dessutom har alla mina kompisar MSN.

håller in ctrl och sedan enter.. så som det ska vara.
iofs kör jag miranda.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Det är MSN som gör fel som skickar med enter. ctrl+enter

Enter = radbryt, och då skall man fan få ett jävla radbryt med

Sedan alla som säger "alla kompisar har det" kommer från en generation som började använda datorer och internet vid en tidpunkt då msn börjades tvingas in i windows och på ett störande sätt integreras i vartenda jävla program och dom valde fånigt nog inte ett överlägset protokoll som ICQ istället.

Vad behöver man kunna göra, Hmm få se. Skicka online meddelanden, och skicka offline meddelanden.
Med dom två absolut viktigaste kriterierna kan man lätt filtrera bort alla skitprotokoll, hej då AIM och MSN med andra ord.

Och sedan skall man köra miranda

btw alla som inte håller med mig, har fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Det är MSN som gör fel som skickar med enter. ctrl+enter

Enter = radbryt, och då skall man fan få ett jävla radbryt med

Sedan alla som säger "alla kompisar har det" kommer från en generation som började använda datorer och internet vid en tidpunkt då msn börjades tvingas in i windows och på ett störande sätt integreras i vartenda jävla program och dom valde fånigt nog inte ett överlägset protokoll som ICQ istället.

Vad behöver man kunna göra, Hmm få se. Skicka online meddelanden, och skicka offline meddelanden.
Med dom två absolut viktigaste kriterierna kan man lätt filtrera bort alla skitprotokoll, hej då AIM och MSN med andra ord.

Och sedan skall man köra miranda

btw alla som inte håller med mig, har fel.

Så korrekt så.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

I Sverige: Förmodligen MSN. Dock inte säker, faktikst väldigt många som fortfarande kör ICQ.

Utanför Sverige: Inte en anning faktikst. En hel del som kör msn, men väldigt många som kör ICQ/AIM i tex USA.

Själv föredrar jag ICQ pga bla dessa saker:
-Force-ändra namn på personer.
-File-Resume
-Offlinemeddelanden
-Går snabbare att skicka meddelanden
-Skickar inte meddelanden med enter
-Force-ändra till ditt eget teckensnitt/färg/etc
-MSN är stort, fult och klumpigt.

Finns naturligtvis fler grejer, men kommer inte på dem nu på direkten :).

Permalänk
Medlem

ang. att ändra namn: det går att ha egna namn på folk i msn. jag kör med msn för att alla kompisar har det. hade ICQ innan, men bytte... kör nu med msgplus (vilket är jättebra. man kan bl.a. ta bort reklamen längst ner..)

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Säger som BigMomma, ICQs filöverföring är överlägset bäst. men msn är smidigt om man inte sitter vid sin egen dator.

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Med MSN Plus! är MSN Messenger hur bra som helst, man kan även byta namn på alla i kontaktlistan om man nu vill det (var ju en del som efterfrågade det)

Permalänk

Ni som inte provat Trillian, testa det!
Ni kommer inte att bli besviken, mycket skönt att ha både MSN & ICQ i samma sen finns det massa skins att ladda ner om man skulle vilja göra Trillian snyggare.
Jag har kört Trillian i ca. 1,5 år nu och alldrig stött på några problem, mycket nöjd!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ni som inte provat Trillian, testa det!
Ni kommer inte att bli besviken, mycket skönt att ha både MSN & ICQ i samma sen finns det massa skins att ladda ner om man skulle vilja göra Trillian snyggare.
Jag har kört Trillian i ca. 1,5 år nu och alldrig stött på några problem, mycket nöjd!

körde trillian, och av en slump testade jag miranda, nu är trillian ett minne blott.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag kör ICQ (via miranda) av gammal vana då mitt konto skapades förra milleniet och därför att jag verkligen avskyr MSN. Det känns, som någon annan skrev, som ett fjortis-ICQ.

Vilket som är störst har jag ingen aning om, många kör väl med båda antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
körde trillian, och av en slump testade jag miranda, nu är trillian ett minne blott.

Jag har också kört Miranda, men det är så grymt besvärligt program. Trillian är mer komplett tycker jag. Jag har verkligen gett Miranda flera chanser men tycker som det är besvärligt och lite tråkigt, men det är bara vad jag tycker

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Sålänge miranda krashar kör jag MSN.
ICQ tar alldeles för mycket kraft, även ICQ lite.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Miranda kraschar i princip aldrig, och är det minst besvärliga program jag tror jag nånsin testat. Är inte Trillian rätt tungt? Ett IM-program måste vara väldigt lätt, om man ska stå ut med att ha det uppe nästan hela tiden.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Miranda kraschar i princip aldrig, och är det minst besvärliga program jag tror jag nånsin testat. Är inte Trillian rätt tungt? Ett IM-program måste vara väldigt lätt, om man ska stå ut med att ha det uppe nästan hela tiden.

Mitt trillian tar som mest 5Mb ram och det är ju knappast nåt problem med dagens datorer

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Har alltid haft ICQ genom åren och fortsätter med det. Åtminstone tills polarna byter. Messenger var det värsta jag har haft på min dator - kluddade till allt, dök upp över allt. Jag raderade det totalt från systemet för nåt år sedan.

Man skulle kanske orka testa Trillian nån gång...

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

Jag har kört ICQ sen -97, och jag kommer fortsätta med det

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Kör MSN via Miranda, kör MSN för att mina polare och andra personer inte använder sig utav ICQ. Tråkigt nog.

Visa signatur

::System: Intel Pentium 4 CPU 2.40GHz| 512 mb ddr | NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X |

Permalänk
Medlem

Använde ICQ på 90-talet när det inte fanns så många alternativ, men på nåt sätt känns det som det programmet tar över ens dator, man har inte riktig kontroll över vad som installeras, precis samma känsla får jag av RealPlayer. Nu använder jag bara MSN, det gör sitt jobb o gör det bra, utan tjafs o extrafunktioner som jag inte behöver i ett IM-program, och det känns som man har mer kontroll över det, inga långa sifferkombinationer som användarnamn - bara epostadress o det har ju alla. Att sedan utseendet kunde vara lite mindre klumpigt utformat är en annan sak..

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
MSN är värdelöst då alla byter nick hit å dit, vet fan alldrig vem som är vem.

Ne tacka vet jag ICQ där man själv kan bestämma vad folks ska heta.
Vill folk nå mig via datorn så får de allt köra vi icq.
(händer att jag pluppar in på msn ibland, men då har jag anledning).

Men om du laddar ner plus som jag gjorde så kan du döpa dem till ett vanligt namn, och så heter dem så för alltid

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

MSN är så fruktansvärt överlägset bäst att det inte enss har offline meddelande funktion...

lol

ICQ är klart bättre, abra att ICQ klienten inte rockar fett

Permalänk
Testpilot

Om man ser såhär: strunta i hur många kompisar som använder vilket protokoll, är inte icq mycket mer överlägset än msn då? jag tycker det verkar det iallafall.

Har aldrig använt msn på alvar och visste inte att det inte gick att skicka offlinemeddelanden med det, jag använder den funktionen rätt ofta med icq, verkar ju bara irriterande.

Ni msn-folk: vad har msn för fördelar som icq saknar?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

ICQ är avsevärt slöare än MSN i både inloggningstid och tiden det tar att skicka ett meddelande (med modem iaf).... Det är anledning nog för mig att använda MSN.

Permalänk
Medlem

ICQ VAR mycket bättre än MSN. Överlägset mycket bättre.

Sedan, som någon skrev, blev icq ungefär som RealPlayer. Någon sorts jävla reklam/spion-program. ICQ är fortfarande bättre... men för att köra icq måste man lägga till saker som icq-plus.

Därför blev det Trillian för mig. Ett tag. Men eftersom Trillian suger på filöverföring (en fil i taget, kan inte skicka fler, kan inte skicka med åäö osv osv osv) så blev det nyss Miranda.

Miranda är fulare. Drygare... men mindre och smidigare. Ids man sitta och konfigurera det (varför inte enklare skins!?) så funkar det förträffligt. Kommer nog stanna hos Miranda ett tag nu.

MSN dissar jag gladeligen. Känner mig lite som en Linux-människa när det gäller MSN... alla använder det, alltså kan de inte ha fel? JOOOO! Massan är dum och okunnig, därför står den ut med sämre saker!

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på hur MSN ser så plottrigt...

Jag använder Windwows Messenger, INTE MSN Messenger.
Det är den varianten som kommer med i installationen av XP, fast jag har installerat en nyare och den nyaste är just nu 5.0.0482 (om det nu inte har kommit någon nyare...).

Så här ser det ut:

Och när man chattar:

Skulle detta vara plottrigt???

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Miranda IM för ICQ/MSN.
ICQ är lite "oldschool" så det är klart coolast.
MSN är mest för att massa folk som man lär känna har det...

sen äger IRC allt annat

Permalänk
Medlem

Jag använder ICQ.
Och alla jag känner gör det.

Var bara några veckor sedan som jag för första gången var tvungen att aktivera MSN-pluginen till miranda för att jag lärde känna en kille som bara använde det.

Det är väl kanske en generationsfråga.

Kan säkert ha nått att göra med det att när det gäller Microsoft-produkter så känner man sig lite duktig när man väljer nått annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
ICQ är avsevärt slöare än MSN i både inloggningstid och tiden det tar att skicka ett meddelande (med modem iaf).... Det är anledning nog för mig att använda MSN.

Hur vet du det? Man har ju inte en aning om hur lång tid det tar att skicka ett meddelande över MSN.

Jag märkte första gången att det tog väldigt lång tid när jag satt på lan med folk med msn bredvid mig.

De skickar.

2 sekunder senare ser jag meddelandet komma fram...

Icq så är rutan uppe medans du skickar meddelandet och tiden det tar för mottagaren att bekräfta att det kommit fram :).

Permalänk
Medlem

Vissa tror ju att detta är om klienterna. Det är ju hur protokollerna är uppbyggda. Iaf, jag skaffade ICQ runt -99, och har kört med det sen dess.
ICQs standardklient ger jag inte mycket för. ICQ-Pro eller vad det heter nu för tiden. Annat var det när ICQ2000a var ute, då var ICQ-klienten snygg och reklamen gick att få väck. Nu kör jag med Miranda, för är det en massa klasskamrater som har MSNM, så jag har tillgång till båda.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
ICQ VAR mycket bättre än MSN. Överlägset mycket bättre.

Sedan, som någon skrev, blev icq ungefär som RealPlayer. Någon sorts jävla reklam/spion-program. ICQ är fortfarande bättre... men för att köra icq måste man lägga till saker som icq-plus.

Som Realplayer? Nu måste du skoja, jag tycker inte ICQ tar över datorn eller så.
Visst, det är reklam, men utöver det har jag inte funnit nåt negativt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

ICQ = Oldschool
MSN = Newage

Får säkert lite skit nu men det känns som att MSN är relativt nytt.
Själv tillhör jag den äldre generationen dator-användare ICQ 4life

Visa signatur

...