Permalänk

BBB + Viasat = Sant

Digital tv via lan uttaget. Mycket bra lösning hoppas bara priserna blir låga oxså.

Edit här kommer en länk: http://www.viasat.se/index.phtml?page_type=document&document=...

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

Källa?

edit: fanns

Visa signatur

"Mr Andersson, suprised to see me?" Smith

Permalänk
Medlem

Intressant, men jag vill inte ha min bandbredd uppäten av nån TV-box.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Intressant, men jag vill inte ha min bandbredd uppäten av nån TV-box.

Precis, då får dom uppgradera uttagen till 100 Mbit, så man man fortfarande får orginalhastigheten.

Permalänk
Medlem

Kul att Viasats Programutbud är värdelöst då.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

kan väl ändå inte se på tv och surfa sammtidigt? ;p

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Dom kommer väl ändå bara ta överpriser, sen när det går dåligt så skyller dom på att alla kör med piratkort..... (konstigt då, med dom priserna dom har haft via parabol i allafall...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
kan väl ändå inte se på tv och surfa sammtidigt? ;p

Nej, men tanka linux distar samtidigt.

Permalänk
Medlem

rykten på BBB forumet om att de kan komma att använda amino boxar,
http://www.aminocom.com/

stöder bara mpeg1/2 vilket förklarar att denna tjänst kommer ta upp till 8 Mbps i bandbredd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
Dom kommer väl ändå bara ta överpriser, sen när det går dåligt så skyller dom på att alla kör med piratkort..... (konstigt då, med dom priserna dom har haft via parabol i allafall...)

Med tanke på priset BBB tar för sin IP-telefoni så tror jag inte att de kommer ta ut överpriser för detta... i hyreshus och liknande tex. med BBB indraget så finns det ju oftast vanlig kabel-tv också, och ska de konkurera med den så måste de ju erbjuda en billigare tjänst som funkar minst lika bra.

Permalänk
Medlem

Det är knappast BBB som sätter priserna för Viasats utbud...
Det är snarare så att BBB bara får en bit av kakan, för att dom låter Viasat använda deras linor.