Permalänk

Ser läcker ut men jag får nöja mig med mitt Dinovo paket ett tag
Frågan är om man kan byta ut denna mot en Dinovo mus(MX700), det borde väl gå att koppla denna till bluetooth hubben ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Ser läcker ut men jag får nöja mig med mitt Dinovo paket ett tag
Frågan är om man kan byta ut denna mot en Dinovo mus(MX700), det borde väl gå att koppla denna till bluetooth hubben ?

Hur menar du? diNovo-musen som du refererar till är en MX900 och använder bluetooth, till skillnad från MX700 och MX1000 som använder Logitechs de factostandard FastRF.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DYllan
Jag är dubbel-vänster hänt och "musar" med högern.

Snälla, sluta översätt bluetooth till blåtand. Det är ju som att översätta CD-Spelare till KS-Spelare. (KS = Kompakt Skiva)

Det heter blåtand från början efter en kung. Så du kanske borde gnälla om att det översätts till engelska.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Altså för alla är som klagar pågrund av brist på vänsterhands möss, svaret är enkelt. Razer gör enligt mig de absolut bästa mössen och de är symetriska så de funkar ju för er. Bland många möss så äger jag myten och legenden Razer Boomslang 2000 och INGEN optisk mus kommer nära den, fast den har kula, nej inte äns den nya Razer Viper som jag f.ö. också äger. Dock så spöar Vipern skiten ur min mx510 om man kan leva med bara 3 knappar. (2knappar och ett hjul). Ni kan kolla deras sortiment på www.razerzone.com. Det är märkligt hur lite det nämns om Razer här i landet då Kärna trots alt är ett svenskt företag och har de bästa mössen i världen enlight mig.

P.S. Jag har deras nylanserade eXactMat (Limitd Edition, hur ofta får man sin musmatta levererad i en egen neopren skyddspåse [http://www.razerzone.com./images/matpak_speed_small.jpg] med tryck på och alt? ) och den fick mig och byta ut min trogna fUnc! Nämn inte IceMat för jag säger bara never again (och förresten har jag haft okrosbara glasskärbrädor som funkat bätre). eXactMat och QPad toppar min mattlista nu.

D.S. Om ni nu gillar speltillbehör kan jag tipsa om Nostromo n52 med. Helt underbar "Gaming Glove" när man väl slitigt ut knapparna lite. ;P
Tyvärr inte vänsterhandsvänlig. :/

OBS. Om någon vet något om tangetbord kunde den då säga mig om logitechs ergonomiska tangentbord någonsin fans i "corded" utförande och var man skulle kunnafå tag på ett sådant? Tycker inte om ms ergo tangentbord. :/

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

*suck* Detta tjaffs om dpi är 10000ggr bättre etc etc etc. Hur vore det om dom kunde fixa drivrutiner med 2ms polling á la 500hz istället för samma gamla skit på 125hz (de flesta möss kan hantera 500hz, finns drivrutiner för det i linux)

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Kul du nämner det. Boomslangen är faktikt snabbare med ps2flex (typ överclockad ps2 port) än med usb. Den kör ps2flexen på 200 mhz. Enligt tillverkarnakan de inte skicka mer info än vad den redan gör. Åtminstonde med den teknologiska lösningen.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Ska köra med MX700 ett tag, väntar tills det kommer hjälmar som man endast behöver tänka i för att få musen att flyttas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
Kul du nämner det. Boomslangen är faktikt snabbare med ps2flex (typ överclockad ps2 port) än med usb. Den kör ps2flexen på 200 mhz.

Man har kunnat köra 200hz sen urminnes tider via ps/2, inget unikt med boomslang.

Jag har nog inte varit med om någon sämre optisk mus än Razers Viper när det gäller low sens, för dom få som kör hög sens i spel kan jag tänka mig att det är en fördel. Tråkigt att en av de skönaste möss som släppts är så kass.
Har för mig att jag läste att dom ska släppa en mus som är vettig för dom som kör low-mid sens

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Var sa jag att det ver unikt? Jag tyckte bara det var kul för det visa hur mycket av en flaskhals det är med USB.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

Optik är ju per definition läran om ljusets bryting, utbredning mm. Men visst, om Laser inte är ljus så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Det heter blåtand från början efter en kung. Så du kanske borde gnälla om att det översätts till engelska.

Ok, det visste jag inte.

Visa signatur

Where's my slice? I want more than equal rights, I want everything for free! NOFX - Where's my slice?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
] Det är märkligt hur lite det nämns om Razer här i landet då Kärna trots alt är ett svenskt företag och har de bästa mössen i världen enlight mig.

Kärna? Va?

Tycker inte deras möss var så fina tyvärr.
Sen är det ju väldigt trist med bara tre knappar om man är van vid fem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Om jag räknar rätt på min Mystify 2100 så här 5 knappar inkl hjul!

Offtopic: så kan jag bara säga att min razer Boomslang 2000 var den bästa musen jag nånsing haft
(fungerar även för vänsterhänta som nån här sade). Passade på nu och byta till mystify 2100 nu när den ännu finns på marknaden då denna har samma modell (kändes dock som en helt ny mus fast den hade samma form mm ..)

Har endast testat Logitech Mx500 med svans å som jag tycker känns denna som No2 efter Razer.
Några trådlösa musar har jag aldrig testat och blivit nöjd med .. har ni någonsin testat "runktricket"? för musen vänster & höger så snabbt ni bara kan med en optisk mus .. om den nu inte håller måttet ser ni muspekare stiger lr sjunker på skämen !

Detta händer aldrig med en Razer kan påpekas! Tror aldrig nånting optiskt igentligen kan spöa någonting "mekaniskt" som byggts ordentligt .. dammfrågan kommer ju här naturligtvis så "flame away !"

Visa signatur

"reboot is for adding new hardware"

Permalänk
Inaktiv

Fan orka... Har ju precis köpt min MX510 med Corepad och allt!
Hoppas xm1000 är sämre så man inte behöver gå och oroa sig för ännu ett inköp >:(
*mumlar surt*

//Z

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
Fan orka... Har ju precis köpt min MX510 med Corepad och allt!
Hoppas xm1000 är sämre så man inte behöver gå och oroa sig för ännu ett inköp >:(
*mumlar surt*

//Z

Du kan nog vara ganska lugn, trådlöst kommer aldrig utklassa sladd

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Testade den idag i malmö på en butiksmässa. Killen från Logitech hade en med sig, men jag fick inte köpa den av honom as...
Kunde inte spel testa den utan bara i windows miljö.

Han sa att den skulle ligga på 795:- i pris. De hade visst fått hem 300 till sverige i första leveransen och att det låg en rest på 2000 till sverige.

Den kändes ganska lätt faktiskt, men jag gillar inte den nya vertikala scroll funktionen, gillar den inte på MS möss heller.

Men en sådan får det bli! Min Intellimouse 3.0 börjar bli sliten som fan.

/FreDDe

Permalänk

Någon som vet om den finns eller kommer gå att köpa som paket med tagenbord?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Medlem

Oj, såg precis reklamen från Inet här på Swec... 695 för råttan.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

är vänsterhänt och använder höger till musen... alltid gjort.. jag bowlar dessutom med högern... är nog lite dubbelhänt...

angången mx1000 musen så ser den underbar ut och ska införskaffas... älskar min mx700 ... men jag måste testa den där laserråttan.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Jag sitter nu med min MX1000 som jag fick idag. Köpte den på Dustin för 681,25kr

Har inte hunnit testa så mycket ännu, men jag är nöjd med den hittils.

För er som kör server OS och inte kan installera Logitechs drivrutiner, kör installations programmet i kompbilitets läger för Windows XP eller Windows 2000, beroende på vilken server OS ni kör. Sedan så funkar det.

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk

hur ofta behöver man ladda en sån där mus? hur länge recker baterierna? hur lång tid tar de o ladda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
Var sa jag att det ver unikt? Jag tyckte bara det var kul för det visa hur mycket av en flaskhals det är med USB.

Nix, jag läste lite förhastat kanske USB i sig klarar ju 500hz utan problem. 125hz beror på windows sunkiga drivare
Det är en våldtäktsmässig skillnad.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på sladdkramare.
Känns ju helmysko med en sladd som drar och gör motstånd hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Förstår mig inte på sladdkramare.
Känns ju helmysko med en sladd som drar och gör motstånd hela tiden.

Det där ska du ha en Oscar för.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DYllan
Jag är dubbel-vänster hänt och "musar" med högern.

Snälla, sluta översätt bluetooth till blåtand. Det är ju som att översätta CD-Spelare till KS-Spelare. (KS = Kompakt Skiva)

Något fel på kompakt skiva?
tycker tom man skulle kunna översätta CD till kompakt skiva skiva för det säger nästan alla iaf
Blåtand rules

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Avstängd

säger nästan alla Kompakt Skiva ?

(fast du syftade väll på att vi säger "skiva" istället för "cd/disc")

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Är allt en liten sladdkramare, men jag har inga problem med min sladd. Har satt fast den i tangentbordet i en punkt så att det inte blir något "drag". Sedan har jag ändå tillräckligt mycket lös sladd för att kunna röra musen så mycket som behövs utan att det tar stopp. Själv sitter jag med en mx510 och är helnöjd. Det var min åsikt...

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem

Nackdelen med tidigare modeller med blåtand är att blåtand ligger i den nedra skalan vad det gäller trädlös överföring (ca 1mbit), fast det är reaktionstiden som är viktigast egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Nackdelen med tidigare modeller med blåtand är att blåtand ligger i den nedra skalan vad det gäller trädlös överföring (ca 1mbit), fast det är reaktionstiden som är viktigast egentligen.

Precis. Såg att nån hade testat att köra ljud i realtid (synthar och sånt), men det var problem med till synes oundvikliga fördröjningar på upp till ca 20 ms. Sånt är naturligtvis döden för allt som ska svara snabbt och jämnt, och kan förklara en del av problemen med bluetoothmöss.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk

Stämmer bra det. Bluetooth är allt annat än optimalt för trådlösa möss. MX900:an funkar bra i Windows, men i exempelvis first-person shooters så "hackar" musen fram när man svänger runt hörn osv. Som om styrningen inte var steglös.

Visa signatur

Bajsmacka