Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
vad är meningen med mer än 1 skärm? ni är för dumma för att kolla på båda samtidigt ändå:)

finns många anledningar till att använda flera.
1. irc på ena annat på andra
2. designar kan vara bra med flera program samtidigt
3. finns många fler

ONTO:
min gammla rigg:

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk

Veckans nördvarning på mer än 1 skärm det finns gränser..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Veckans nördvarning på mer än 1 skärm det finns gränser..

När jag arbetar i photoshop så känns det rätt bra med 2 skärmar, vad är det för nördigt med det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Veckans nördvarning på mer än 1 skärm det finns gränser..

Icke... Nördvarning att kalla folk på SweC för nördar dock..

Här nördar jag mig.

Permalänk
Medlem

Jaite, haha vilken läcker stol du har Riktig avundsjuk på dig

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Vart kommer skitet när du skitit ? Annars fin stol

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
När jag arbetar i photoshop så känns det rätt bra med 2 skärmar, vad är det för nördigt med det?

1. jag kan arbeta i photoshop utan problem med 1 skärm då jag bara har 1 mus och bara kan arbeta på ena skärmen ändå så jag fattar inte varför ?
2. för designers är det inte lika nördigt..dom/ni har ändå en anledning men många har 2 skärmar för att skryta eller för att ha winamp igång på ena och surfa på andra...DET är riktigt nördigt...

Permalänk
Medlem

Robster1986: Det är bekvämt med två skärmar. Kan t.ex. ha IRC+Winamp på ena och allt annat på den andra?
du tycker inte du är nördig som bara sitter här och gnäller på folk som råkar ha en skärm mer än vad du har?
Lika nördigt som att säga "har du en dubbelsäng! du bor ju ensam nöööööööööööööööööööööörd!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
1. jag kan arbeta i photoshop utan problem med 1 skärm då jag bara har 1 mus och bara kan arbeta på ena skärmen ändå så jag fattar inte varför ?
2. för designers är det inte lika nördigt..dom/ni har ändå en anledning men många har 2 skärmar för att skryta eller för att ha winamp igång på ena och surfa på andra...DET är riktigt nördigt...

Det kan vara bra om man jobbar med bilder i photoshop/illustrator för det kan bli jävligt stökigt med alla paneler och fönster på en skärm. Om man zoomar in på en bild så ligger verktygspaletten t ex i vägen längst ut på vänsterkanten och man måste flytta på den om man vill rita bakom. Har man 2 skärmar kan man ha själva bilden på ena skärmen och alla verktygspaletter på den andra. Det är inget nördigt med det, det är jävligt praktiskt.

Om man gör en hemsida kan man ha Dreamweaver på ena skärmen och photoshop på den andra t ex

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

som sagt för design är det bra att ha men för allt annat så som surfa på ena skärmen o ha winamp igång på andra är det bara korkat och onödigt. slut snackat goodbye

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
som sagt för design är det bra att ha men för allt annat så som surfa på ena skärmen o ha winamp igång på andra är det bara korkat och onödigt. slut snackat goodbye

nån verkar vara väldigt avundsjuk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocturne
nån verkar vara väldigt avundsjuk

SÅ har jag det nu måste varar korkad "NOT"

Upplever det jävligt smidigat har kört så ett tag nu. Har systemövervakning, och skype och mozilla på den vänstra nu och icq, msn och xmms (winamp clon) på den högra. Sedan har jag 8st virituela skrivbord med.....

Men många (inte alla) som kör windows XP så har dom inte kommit från DOS och gammla windows tänkandet lika lite som MS själva att mna bara kan göra en sak åt gången å därmed bara ska ha plats för en sak åt gången. Fins nåt som heter Multitasking å det är fan mö smidigare med 2 skärmar å några virituela skrivbord än att maximera och minimera 15 olika grejor till startmenyn.

Permalänk
Medlem

Ah man får väl ordna upp en bild i ett senare skede :/

Twiggz; Din stol fick mig att tänka på tandläkarens stol :0

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja får väl ta å ställa upp i tävlingen om stökigast datorhörna...

här är iaf min.. har inget skal på min dator då en kompis skulle vara snäll å lacka om det (eller snarare krävde han att få det av någon anledning)

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
som sagt för design är det bra att ha men för allt annat så som surfa på ena skärmen o ha winamp igång på andra är det bara korkat och onödigt. slut snackat goodbye

va skulle jag va avundsjuk på? min dator e grymt mkt fetare än din?

som sagt så länge du inte är designer så kan du slänga alla skärmar utom en, annars förstör du hela ideén..

inget att vara avis på att man köper 1 extra skärm liksom..hade jag velat eller haft behov av det så hade jag köpt 5 skärmar men det är inte lönt...jag behöver inte 2 skärmar för att spela musik på ena och surfa på andra..har bättre saker att lägga pengarna på.

Du bLeV mÖrDad, Ta DeT sOm En MaN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
va skulle jag va avundsjuk på? min dator e grymt mkt fetare än din?

haha, är väl ändå inte det diskussionen handlar om? det är om skärmarna? eller egentligen datorriggarna med detta verkar ha spårat ur

Permalänk

Det som slår mig när ja ser denna tråd, många har gått över till TFT...

Sen undrar jag ibland hur folk kan ha d så skitigt, men alla är olika som tur är

pa1983s system såg stilrent å fint (dyrt ) ut...

Permalänk
Medlem

Men alltså allvarligt, pa1983. Brukar du ha det så prydligt och fint som på bilden eller är det efter en hårdstädning? Om jag skulle försöka få det och se så fint ut så skulle man behöva städa till man vart allergisk mot skrubbsvamp..

Inte riktigt, men jag skulle behöva plocka bort lite grejer iallafall..

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akaidiot
Men alltså allvarligt, pa1983. Brukar du ha det så prydligt och fint som på bilden eller är det efter en hårdstädning? Om jag skulle försöka få det och se så fint ut så skulle man behöva städa till man vart allergisk mot skrubbsvamp..

Inte riktigt, men jag skulle behöva plocka bort lite grejer iallafall..

nja inde damsugat på 6 månader me nitne fan tog jag kort på golvet så det störde?

Klart jag dammat å städat lite när jag skaffade nya hjögtalare mm iget kul å ställa ner dom i dammbollarna.

Permalänk
Medlem

damn va skitit 99% av er har det... Hade min morsa sett att jag haft något liknande hade hon fan sparkat ut mig =/ Seriöst städa nån gång Många av er är ju vuxna så ni vet ju hur man städar iaf.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Re: Era dator riggar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Swecare som man är blir man ju alldrig nöjd med sin rigg och då menar jag inte bara burken utan helhetsbilden av systemet. I min mening fins iget som heter perfeckt utan det kan bara bli bättre. Skämdes lite senast över mina högtalare, megawork 550 då någon här antyde att det var lite mesigt till min burk och nog ligger det nåt i det så införskaffade nya högtalare och förstärkare. Nu börjar största problemet för mig inte bli att införskaffa grejorna eller så utan platsbrist så får la snart flytta om man ska kunna expandera och förfina sin rigg.

Alla här har nog sin bild av den perfeckta drömriggen och vad kraven är på den är och hur man försöker komma dit.

Tanken med tråden är att ni ska posta bilder på era riggar ni har hemma och kanske skriva nåt om dom.

http://1701-enterprise.no-ip.org/patrik/h1.jpg
http://1701-enterprise.no-ip.org/patrik/h2.jpg

Kan väl direkt säga att jag inte tror att dina hårddiskar trivs jämter de där högtalarna, såvida de inte är rejält avskärmade.. Magneter och hårddiskar hör inte ihop

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Re: Re: Era dator riggar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Kan väl direkt säga att jag inte tror att dina hårddiskar trivs jämter de där högtalarna, såvida de inte är rejält avskärmade.. Magneter och hårddiskar hör inte ihop

det har tagits upp tidigare... det finns bland annat magneter i själva hårddiskarna så SÅ farligt är det inte...
däremot sä skull ejag bli galen om jag hade flera hårddiskar och fläktar ståendes i öronhöjd brevid mig (pga oljudet)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Re: Re: Era dator riggar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Kan väl direkt säga att jag inte tror att dina hårddiskar trivs jämter de där högtalarna, såvida de inte är rejält avskärmade.. Magneter och hårddiskar hör inte ihop

det lär knappast vara nån fara. det ska till ganska mycket magnet ganska ordentligt nära för att lyckas ställa till det.
http://www.dansdata.com/gz009.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
http://img20.exs.cx/img20/4329/IMG_661.jpg

min lilla hörna
(observera bilvärmaren jag använder som ghettokylning när jag lirar DOOMIII )

http://img66.exs.cx/img66/589/IMG_0661.jpg

bättre bild på heela min hörna

http://img66.exs.cx/img66/268/IMG_0662.jpg

teh ultimat stol

Jag snygg stol! Men varför dricker du cola så att du har 4st halvfulla flaskor istället för 2st helt fulla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag snygg stol! Men varför dricker du cola så att du har 4st halvfulla flaskor istället för 2st helt fulla?

för att när man dricker så blir colan avslagen efter ett tag, och då känns det göttare att sno en ny cola från kylen istället

Gizz : det är för att morsan fick den från jobbet, dvs vårdcentralen ;D

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Lösningen på dina problem med avslagna flaskor... HIT ME!

Permalänk
Medlem

Dåligt ljus men kommer kanske nya kort snart igen när jag orkat städa av skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[IC7-MAX3] [p4 3.0@3.3] [9800PRO] [OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB][Maxtor120gb Raptor36gb]

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm på nu bilden?