Permalänk
Medlem

Göra Thumbs av filmsnuttar?

Jag vill lägga ut några av mina filmsnuttar på webben, söker ett program som kan göra thumbs av filmer så som typ Acdsee & Arles gör med bilder!

Tips?

Permalänk
Medlem

Det finns kanske enklare sätt, men jag använder PowerDVD till att ta snapshots. Har du tillgång till det så saken biff!

Tog 2 sek och söka och jag hittade det här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=15723...

Lycka till!

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Medlem

Man kan dra åtminstone (vissa?) avi-filer till ImageReady för att där göra om dem till animerade GIFar, så det är inte omöjligt att man kan gå den vägen.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle vara tufft om det fanns någon modul till PHP för ändamålet

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem

acdsee gör thumbs av filmer också, fast jag vet inte om det funkar att exportera till html.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Skulle vara tufft om det fanns någon modul till PHP för ändamålet

Hm, där är ett mkt intressant projekt..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Hmm, om man kör php på linux så finns det en "screenshot extension" till MPlayer, så man kanske man kan köra en exec i php med mplayer på filmen.
Där får du bilden iaf, sedan kan man lägga in så att man kan ladda upp filmer, koppla dessa till en databas samt generera thumbnailen med mplayer, visa dessa på nån sida där man länkar dessa till filmerna.
Vips en filmdatabas på nätet med thumbnails.

Woops, sorry jag spårar ur lite, men det låter som ett litet kul php projekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P€R
Det finns kanske enklare sätt, men jag använder PowerDVD till att ta snapshots. Har du tillgång till det så saken biff!

Lycka till!

Jag är lat så det är inget alternativ att knäppa bilder & knacka koden för hand

Aphex

Jepp, det funkar lite i Acdsee.. Men den tar bara en större bild av filmen, den länkar inte till den..

Permalänk
Medlem

Man kan även använda totem-video-thumbnailer.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey