NOD 32 och Bittorrent

Permalänk
Medlem

NOD 32 och Bittorrent

Satt precis och läste lite på internet och hittade detta

BitTorrent Client FREEZiNG-PROBLEMS
- FREEZE: You use an anti-virus, that causes the client to freeze (Recommended av-programs are BitDefender by Softwin or AVG AntiVirus 7) NOT RECOMMENDED are Panda AntiVirus (all versions), NOD32 & Norton AntiVirus, as they produce freezing problems due to the used drivers and services in combination with BitTorrent-Clients.

Kör numera med NOD32 och har själv upptäckt problemet med att bt hänger sig.

Någon mer som har detta problem?
Någon som har någon lösning? eller ska man byta antivirus?

Permalänk
Avstängd

Jag har NOD32 och BitTorrent, och har inte stött på några problem.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk

Har inte stött på några problem, varken med ABC, Torrentstorm som jag testat förrut eller Bitcomet som jag kör nu.

Permalänk

Jag har också haft det problemet, fixa det genom att byta bittorent klient till bitcomet.

Permalänk
Medlem

Vad menar ni med att det fryser sig? Att hela klienten kraschar eller att själva nedladdningen bara stannar? Jag använder också NOD32 och vill helst inte byta eftersom jag verkligen gillar detta antivirusprogrammet.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Vad menar ni med att det fryser sig? Att hela klienten kraschar eller att själva nedladdningen bara stannar? Jag använder också NOD32 och vill helst inte byta eftersom jag verkligen gillar detta antivirusprogrammet.

För min del så stannade nedladdningen med ca 15 min mellanrum. Men jag klarade mig med att byta klient istället för antivirusprogram. Så har man samma problem så kan man ju testa lite olika klienter först innan man går på antivirusprogramet.

Permalänk
Medlem

Pröva med Azureus java bittorrent, fungerar fin fint för mig med nod32.

http://azureus.sourceforge.net

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Pröva med Azureus java bittorrent, fungerar fin fint för mig med nod32.

http://azureus.sourceforge.net

Håller med!
Nod32 och Azureus funkar fint fint för mig också!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Pröva med Azureus java bittorrent, fungerar fin fint för mig med nod32.

http://azureus.sourceforge.net

Använder också Azureus.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Ni som säger att det funkar bra vad har ni för värde på maximum connections?
Jag vet i alla fall att många personer har problem med att nerladdningarna fryser när de har ett värde på över 63 på maximum connections.

Permalänk
Medlem

Är det Max antal anslutningar per torret eller globalt?

Har standard inställningar på Azureus.
100 per torrent / 1000 globalt

Sen Maximalt antal anslutningar att komma ihåg 512

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Är det Max antal anslutningar per torret eller globalt?

Per torrent.

Permalänk
Medlem

Jag ska tanka Azereus och testa.. btw, går det att ställa in upload hastiheten på azereus ?

Permalänk
Hedersmedlem

Angående NOD32 stänger jag själv av "HTTP checking" då den slöar ner min browser rejält. Kanske denna även slöar ner P2P?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yulaw
Jag ska tanka Azereus och testa.. btw, går det att ställa in upload hastiheten på azereus ?

Både UL och DL kan ställas in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Angående NOD32 stänger jag själv av "HTTP checking" då den slöar ner min browser rejält. Kanske denna även slöar ner P2P?

Både UL och DL kan ställas in.

hm... det kan det ju vara...

Permalänk

Vart kan man stänga av HTTP checking i programet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The count
Vart kan man stänga av HTTP checking i programet?

Under HTTP-fliken i 'Setup' under 'IMON' (som finns under 'Resident modules and filters' i 'Control center'). Bocka ur rutan HTTP-checking.

HTTP-scanning kom med v. 2.12.1, har du en äldre version finns det inte med.

Permalänk

Aha det var därför jag inte kunde hitta det.
Har version 2.000.2 står det, får försöka att uppgradera eller hitta ett helt nytt.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med att det fryser, däremot om jag pausar eller avbryter en nerladdning så kan hela min uppkoppling rycka, sen får jag vänta nån minut oftast starta om datorn innan jag kan koppa upp igen.

Finns det någon lösning på det problemet?

Permalänk

jag hade frys problem med Azureus (stavas) och NOD32.

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"