Permalänk
Medlem

vad behöver jag? (Slackware)

ok, jag har funder på att köra SLACKWARE fast frågan är, vilka ISO's behöver jag? X68 eller i686?

Jag har en P4 på 2,4 Ghz.

Permalänk
Medlem

i686 skall funka ypperligt

Permalänk
Medlem

Annars kan du tanka en liten bootdiskett och installera allt via ftp/http

Om du inte blir nöjd med Slackware rekommenderar jag att du prövar Debian, det har nämligen världens skönaste paketsystem: apt-get![/debianpropaganda]

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ingen: Själv tycker jag emerge är skönare än apt-get och det tycker nog många.
Sen är det säkert många som tycker apt-get är bättre än emerge o.sv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDude
Ingen: Själv tycker jag emerge är skönare än apt-get och det tycker nog många.
Sen är det säkert många som tycker apt-get är bättre än emerge o.sv.

Ja, jag håller med om att emerge är skönt, men jag gillar apt-get bättre ändå. Som sagt, smaken är som baken.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

kanske lite mer aktuellt med swaret i denna tråden än emerge/apt-get.
men tack för propagandan

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

ok, tack för hjälpen!

Det fans inget om i686 eller X86 när jag tankade Slack 10.0. Det var liksom bara en version. den var på 4 cd's, install-d1/d2 och source-d3/d4. det är väll dessa?

Permalänk
Medlem

Disc 3 & 4 behöver du inte för att installera.

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."