Permalänk

fan va grym den va med pinhead ^^

Permalänk
Medlem

japp! lycket till med bygget så länge..

Visa signatur

"Det som inte dödar det härdar"

Permalänk
Medlem

Jag vill se mera bilder! XI

Permalänk
Proffsmoddare

Det kommer bilder senast imörrn Jag fick en liten snilleblixt idag och beastämde mig för att skrota rambygget helt och hållet och istället använda kemiskt stål

Jag spände helt enkelt fast skivorna i rätt position och fyllde skarven med kemiskt stål detta blev alldeles ypperligt bra eftersom jag fick en mer avrundad fog. Dessutom slapp jag allt sågande,slipande.borrande och limmande som hadde krävts med en stålkonstruktion. Nu kan jag få kuben klar på 2 timmar istället för 2 dar Och det sitter som berget och fogen blir stark som f*n

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

vart kan man köpa sådant här kemist stål? hur snabbt stelnar det? är det lätt att bearbeta?

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Proffsmoddare

Stålet kan du köpa överallt själv köpte jag på den lokala stormarknaden. Det är 2 tuber en med en grå massa och en med härdare, man blandar de båda noga sen är det som plastliknande spackel. Massan är vansinnigt lättarbetad och sjunker inte ihop när den härdar som spackel gör. Massan är härdad på ca 10 minuter och då är den hård som stål. en helt underbar uppfinning för oss moddare.
Kan inte fatta att jag inte tänkte på denna lösningen innan

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

shit.. det låter som en utmärkt ide istället för någon jobbig ram..

men vart lite mer exakt kan jag få tag på dessa tuber och är de dyra?

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Proffsmoddare

Chemical Metal
Clas Ohlson Art nr: 34-38,
58:-

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

tackar! och detta blir über stakt sen lr? är det värkligen tillräckligt för att hålla uppe ett chassi?

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Otroligt fult bygge, men skicklig på att gravera är du

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

detta bygge komemr ju bli tokgrymt
väntar me spänning på update:D

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virr3
tackar! och detta blir über stakt sen lr? är det värkligen tillräckligt för att hålla uppe ett chassi?

Ja det blir superstarkt. Jag gjorde ett test med 2 plexibitar innan jag använde det på kuben jag böjde isär bitarna så att plexit va på bristningsgränsen och fogen höll.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ahhh, good ol' kemiskt stål
Visste inte att det fanns innan.
Använde det för att täppa igen några hål i mitt chassi och sedan såga rakt igenom. Fungerar super!
torkar på 15min och går att behandla som stål

Wolvie: Check your PMs

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

-=Liten Update=-

Gjorde ett första test idag med all hårdvara på plats jag skrotade som sagt ramen och satte ihop kuben med kemiskt stål istället vilket fungerade alldeles ypperligt Här har ni 2 bilder på burken in action

Och en nightshot

Det är fortfarande en hel del som ska fixas bla reset och powerknapp,Dra ut usb portar till bakstycket,belysning,fläktar,sockeln ska snyggas till mm mm. Men datorn är iallafall brukbar nu Mera bilder kommer så småningom....

ps ska ta bättre bilder i dagsljus kameran vägrade att ta med mönstret :/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Fan vad nice, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

SHIT! detta har du gjort bra.. hehe.. det finns inte ord.. så fint är de..

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Avstängd

jag finner inga ord för dina projekt , dom är helt enkelt "SÅ JÄVLA BRA" ursäkta ordvalet!

Visa signatur

#1 EPoX EP-8RDA+ | AMD - 2320 Mhz (210 x 11) | 2 x 512 DDR 333 PC 2700 (2-2-2-11) | Powercolor 9800 Pro 378/337,5@438,75/362,25 | 120+160 GB Seagate | SB Live 5.1 Digital | 3dmark 03 - 6176 | Aquamark - 43876 |
#2 - AMD Duron 1200 mhz | 512 sdram | Geforce MX 440 | IBM 120 GB | Linux |

Permalänk
Avstängd

Wolverine: Du kanske kunde knacka ihop en hemsida där du presenterar alla dina projekt? Med guideliknande texter och "under arbetes gång"- och "färdigt resultat"-bilder såklart. Dina trådar har en benägenhet att bli väldigt massiva och svårplöjda snabbt...

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Wolverine: Du kanske kunde knacka ihop en hemsida där du presenterar alla dina projekt? Med guideliknande texter och "under arbetes gång"- och "färdigt resultat"-bilder såklart. Dina trådar har en benägenhet att bli väldigt massiva och svårplöjda snabbt...

Jag ska ta itu med det en vacker dag när jag inte sitter på köksgolvet i en driva av plexidamm

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

FY FAAAAN vad snygg den sista mörkerbilden var! Finns bara ett ord: Eeeeeevil
Som du skrev innan är den större än man först tror, nu när man sett bilder med skärm och tangentbord får man lite perspektiv!

Permalänk
Medlem

Najs som fan!

Man blir sugen att dra ihop ett arbete direkt, men synd att man inte är lika skicklig.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Bara en fråga varför ska du en använda den som server? Vi kan byta du får mitt chassi och jag får ditt Om jag var du skulle jag ha den som htpc

Lycka till!

Visa signatur

"Det som inte dödar det härdar"

Permalänk
Medlem

vart riktigt snyggt.. kommer chassi loggen hamna på bit-tech och konkurera med de stora grabbarna eller? återigen GRYMT!

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
vart riktigt snyggt.. kommer chassi loggen hamna på bit-tech och konkurera med de stora grabbarna eller? återigen GRYMT!

Loggen finns redan på Bit-tech

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadzz
Bara en fråga varför ska du en använda den som server? Vi kan byta du får mitt chassi och jag får ditt Om jag var du skulle jag ha den som htpc

Lycka till!

Faktum är att nu när jag har kunnat ta ett steg bakåt och bara spana in den så blir det nog en plats i vardagsrummet för denna Kan inte förmå mig att ha den stående i ett hörn som server

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande. Många burkar förtjänar kommentarer som snyggt,fräckt,coolt etc. Enda ordet för denna burken är konst.

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Medlem

Du borde skicka lite bilder på den när en är klar till företaget som gjorde Hellreiser, dessutom borde du ställa ut lådan på museum (dom hade ju en utställning nyligen i Stockholm, kommer säkerligen fler).

Permalänk
Proffsmoddare

Fan nu blev jag stolt Min låda har hamnat på Gruntvilles Featured Mod

http://www.gruntville.com <--Min mod förstaside news

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Din burk verkar imponera på de flesta utan större problem.
Lästa att du fick för dig att börja modda ett gammalt tangentbord också.

Glöm inte att uppdatera oss med bilder på den med :D.

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Proffsmoddare

Självklart kommer det bilder och alltid först på Swec detta är ju Home Sweet Home

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Grattis Wolverine!
det hade väl varit mer konstigt om den inte hade kommit med på den sidan
helt underbart snyggt!