SP2 Brandvägg & virus ???

Permalänk
Medlem

SP2 Brandvägg & virus ???

Hur blir man av med Brandvägg & virus tjafset i SP2 ??

använder ju annat virus och sitter bakom en router så känns inte som jag behöver ha en massa varningsmedelande som är helt ovesäntliga för mig.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Det finns inget virus tjaffs i SP2, och brandväggen kan du slå av om du dubbelklickar på den röda "skölden" i aktivitetsfältet.

Visa signatur

Asus P4P800, Intel 2.8 ghz, A-Data 1024 mb RAM, Seagate 120 gb 8mb cache, Hightech Excalibur 9800 XT, Zalman 400W black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaqubov
Det finns inget virus tjaffs i SP2, och brandväggen kan du slå av om du dubbelklickar på den röda "skölden" i aktivitetsfältet.

Jo den tjafsar om mitt panda vill att det skall funka som det gjorde innan jag installerade SP2
kan slå av dem men den röda skölden finns kvar och varje gång datorn startar tjafsar MS om hur bra deras skit igentligen är.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Välj egenskaper för skölden och bocka av att den ska kontrollera om det finns antivirus, där kan man också inaktivera brandväggen. Kontrollen av utgående trafik är ju inte fel att ha.

Permalänk
Medlem

ta bort det från autostart då.

start---kör---->msconfig

sen tar du bort den fån autostart så dyker den inte upp någe mer.

du måste ändå bocka bort att du inte vill köra brandväggen först tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Jo den tjafsar om mitt panda vill att det skall funka som det gjorde innan jag installerade SP2
kan slå av dem men den röda skölden finns kvar och varje gång datorn startar tjafsar MS om hur bra deras skit igentligen är.

Du, det är till folk som dig som detta är riktat... du kanske skulle läsa igenom det där en gång i alla fall?

Ditt Panda är inte uppdaterat att fungera ihop med security center, så SC flaggar för detta och mer eller mindre tjatar på dig att fixa detta.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Du, det är till folk som dig som detta är riktat... du kanske skulle läsa igenom det där en gång i alla fall?

Ditt Panda är inte uppdaterat att fungera ihop med security center, så SC flaggar för detta och mer eller mindre tjatar på dig att fixa detta.

/G

*skratt*
Vill inte påstå att det är till mig detta är rikigat aldrig haft några säkerthetproblem på mina datorer då jag skyddar dem på mycket smatare sätt. att MS med sitt SC försöker styra folk är kanske bra för vissa men bara jobbigt för mig. illa om inte MS fixat så att Det funka i hop med PANDA...............men tycker inte att jag skall påtvingas saker som jag inte vill ha, tycker allt att MS kunde frågat vi installationen om man ville ha deras SC eller inte.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Jag gjorde så här, in i security center direkt och stängde av allt. Sen inaktiverade jag security center och alg samt stoppade dem. Som vanligt alltså fast lite lite bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
*skratt*
Vill inte påstå att det är till mig detta är rikigat aldrig haft några säkerthetproblem på mina datorer då jag skyddar dem på mycket smatare sätt. att MS med sitt SC försöker styra folk är kanske bra för vissa men bara jobbigt för mig. illa om inte MS fixat så att Det funka i hop med PANDA...............men tycker inte att jag skall påtvingas saker som jag inte vill ha, tycker allt att MS kunde frågat vi installationen om man ville ha deras SC eller inte.

*skaka sakta på huvudet åt ignoransen*

Nu reder vi ut det här:

Det är Pandas jobb att fixa så att SC visar Panda på rätt sätt, men för den sinnesslöe så finns faktiskt uppdateringarna till Panda länkat innefrån SC.

Och du, det stod under installationen att du blev påtvingad SC, som sagt... läs igenom dom där rutorna som dyker upp, vem vet... någon på ett forum kanske gör sig lustig över din självgodhet och klankar ner på din patetiska stavning någon gång på grund av det.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T