Permalänk
Medlem

DLINK TCP loss

Utan routern har jag fina 10/10 värden på både överföring via UDP å TCP, när jag sätter i routern pajjar TCP hastigheterna till runt 5-600kb både upstream o downstream. UDP är fortfarande bra.

Jag har en Dlink router med senaste firmware.
någon inställning man ska göra ?

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

bra att du inte skriver modell efter som det är känt att vissa modeller framför allt äldre sk. "routers" har problem med >5 Mbps uppkopplingar

Permalänk
Medlem

Det är en:
DLINK 604 D1

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem

Inte så förvånande, den är väl 5-6mbit.. du får köpa en bättre om du vill ha snabbare.. hårdvaran i leksaken(leksakerna) hänger inte riktigt med när det går för fort =D men man får ju vad man betalar för.. så vad hade du förväntat dig

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Haha jag köpte den av min internetleverantör och dem sa den funkade bra då. fuck, vad ska man skaffa då? hört att netgears billigaste suger om man är fler som sitter å spelar...nå förslag?

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem

Köp inte den billigaste

Permalänk
Medlem

humm, tnx for det, maxxor du payar ?

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem

Det är bara att konstatera, du får vad du betalar för. Lägger du en tusenlapp på en router så får du bättre prestanda jämfört med att lägga några hundralappar. Finns massor av recensioner och tester på internet, bara att googla, eller sök här på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Inte så förvånande, den är väl 5-6mbit.. du får köpa en bättre om du vill ha snabbare.. hårdvaran i leksaken(leksakerna) hänger inte riktigt med när det går för fort =D men man får ju vad man betalar för.. så vad hade du förväntat dig

Kan bar säga BULLSHIT den är på 15mbit står på paketet. Jag har samma router och de har funkat kanon bra i över ett år sen så fick jag telia 8000 så funkade den kanske 2 - 3 veckor utan några problem sen heltplötsligt så bara kom de.

Permalänk
Medlem

TimerX. låter som att det stämmer bra överens med mig. Den funkade perfekt första halvåret, sen började den Cpa å tappa kraft, och det stämmer, den är på 15mbit.

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.