Permalänk

Hittade ett 80cm fulltower help!

Jag hittade idag en hel del grejjer 3 lådor totalt alla atx modell.
Jag hade tänkt mig att klä det 80cm höga chassit med Rosa ludd tyg, är det någon som vet en billig näthandel med detta tyg?

Ps Bilderna kommer strax.

Detta fulltower skal bli ett pluttigt, typ Rosa , hjärtan, o gulligull

Jag behöver seriös hjälp av er andra skillade moddare. Detta är första gången som jag skall göra något helt eget.
Obs har ingen Dremel men det kommer

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Det är ju det fulaste man kan göra, att klä nåt med ludd och speciellt rosa ludd..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Bilder bilder bilder! Vart på besök på skroten eller?

Permalänk

Jag skall klä det åt min sambo, och personligen så tycker jag det är lite läckert. Skall bara plocka ihop skiten o knäppa ett kort

Okej här kommer lite bilder:
http://img.photobucket.com/albums/v148/sway3007/fulltowerback...
Baksidan totalt 7 pci slots

http://img.photobucket.com/albums/v148/sway3007/Fulltowerleft...
Vänster sidan, obs jag har inte satt dit plexit, Och som ni ser är det NITAT! så dessa får jag dras med tänkte inte göra nåt dratigt eftersom det är mitt första bygge.

http://img.photobucket.com/albums/v148/sway3007/fulltowerrigh...
Utblås fläkt galler formade som om de vore gjorda för en 12cm fläkt men det sitter redan en monterad 80mm underst men det skall jag ändra på

http://img.photobucket.com/albums/v148/sway3007/Fulltowerorgi...
Fronten fattas 2 5,25 men det gör inget där hamnar senare dvd-rom och brännare, och eventuellt temp övervakning och fläkt kontroller.

Det var alla bilder jag har på den ihop monterad. Den var redan köädd i ljd isolering när jag hittade den men ljudisoleringen gick in på plexit och skapade en ful sovmadrass effekt så jag skar ut lite extra.
Fronten har ett fläktfilter nertill som borde kunna ta hand om luft från två 120mm fläktar men tidigare ägaren har tydligen kapat ETT hål för EN 120mm fläkt som sitter färdig monterad. Det sitter redan 4 fläktar monterad en 120mm en 80mm och en skum fläkt i lustigt format, Denna fläkt sitter rakt framför HDD racket som rymmer endast TVÅ!! hdd:ar

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Det är en Addtronics 7896A om jag inte är ute och cyklar? .. SNÄLLA INTE ROSA LUDD!!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

lyckat att hitta ett sånt gött chassi :S

EDIT: håller med dom andra: skapa inget jäkla gosedjur av ett sånt bra chassi!!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Är det någon som äger ett liknande chassi? För jag upptäckte att 5,25 hålen behöver små Bågar på vardera sidan för att kunna montera dit tex DVD eller dyl. Just nu håller jag på o dra om lite kablar.

Ok men chassit skall blir ett gulligull objekt så nån som har några ideer eller tips?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa det där chassit?
Om jag inte ser fel så är det ett Addtronics 7896A, men hittar det ingenstans!

Permalänk

Du kan ju beställa det direkt från addtronics: http://www.addtronics.com/7896A.htm eller så kan du leta upp någon affär som säljer addtronics och be dom ta hem det om dom inte har det hemma (även datoraffärer som inte säljer just addtronics kan vara värda att fråga i för dom kan kanske ta hem det åt dig). Skulle också gärna vilja ha tag på ett för det ser fint ut, passar perfekt till min server

Edit: Dom tar $138 för bara lådan.

Visa signatur

RTFM - vacker sak att säga till folk som ställer dumma frågor

Permalänk

AH det fattas 5 par drive rails för mig, och en Fläkt hållare i plast även nyckeln är borta. Men annar så är chassit komplett

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

klistra fast en nalle.

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk
Hedersmedlem

Addtronics 789x är inte 80cm höga..
de är 652mm utan fötter
cirka 67cm med fötter

Rosa flyff? Visst. Ett stort rosa ulligt monster är väl aldrig fel

Fläkthållarna som följer med är ganska kass så det är ingen förlust om du saknar dem. Nyckeln är standardmodell så det borde passa med vilket chassi-nyckel som helst.
Såga ut två 120mm hål i fronten så får du bra kylning. Originalhålen är rätt dåliga eftersom det är för små hål i gallret.

MVH
OSkar000, obotlig addtronicsgalning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Gett MÅSTE se bilderna när det är klart blev fan sugen på att klä min egen dator i rosa fluff nu ^^

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Re: (Bilder)Hittade ett 80cm fulltower help!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sway
"Jag hade tänkt mig att klä det 80cm höga chassit med Rosa ludd tyg"

Hehe.. Jag står på din sida! Kan bli fräck som fasen..;)
Har absolut inget emot rosa, inte min flickvän heller för den delen (helt galen)..

PS. Har rosa ccfl i min burk

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk

Jag är glad att jag får lite peppning här. Angående det rosa tyget så verkar det vara ett levande helvete o få tag i det jag har googla runt i en timme o inte hittat det någonstans skall in på tygbutiken imorrn o höra. Men vad tror ni om Drive railsen som fattas? Jag tror personligen inte at det kommer att bli så jobbigt men vad tror ni?
Jag hade tänkt o släng in några flashiga fläktkotroller o temp övervakare också.
PS: det är inte jag som skall använda burken det är min flickvän, denna skall bli hennes julklapp (säger hon)

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk

hehe....nu vart jag suger att göra så med min andra dator ett Aopen burk med dual pentium3 moderkort.... och sen ge bort den till Emma..hon e tokig i svart och rosa hehe...

Visa signatur

i5

Permalänk

Yeap , det är det enda rätta men säg för guds skull till om du hittar rosa ludd ågonstans på internet

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sway
Ok men chassit skall blir ett gulligull objekt så nån som har några ideer eller tips?

Du kan ju alltid fästa massor av gulliga nallebjörnar på det..kanske med en spik genom huvet :)? (hellraiser modell)

Ne men om du ska ha rosa tyg kanske du kan limma fast någon teddybjörn på den eller något. Kommer förmodligen se riktigt "gayigt" ut men det e väl lite gulligull över det iaf.

Permalänk
Medlem

rosa.. inte helt fel, fast kanske rött är finare ? hehe, nej ska inte försöka övertala dig, du gör ju som du vill..
Men du måste ha fluff tyg ! riktigt fluffigt som hårar om man drar i det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
rosa.. inte helt fel, fast kanske rött är finare ? hehe, nej ska inte försöka övertala dig, du gör ju som du vill..
Men du måste ha fluff tyg ! riktigt fluffigt som hårar om man drar i det..

Det är exakt ett sånt tyg jag letar efter har inte hittat nått på internet och jag har gogla runt hela kvällen. Skall in på textil afärren o kolla imorrn o se om dem har nått som dom kan beställa hem

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sway
Det är exakt ett sånt tyg jag letar efter har inte hittat nått på internet och jag har gogla runt hela kvällen. Skall in på textil afärren o kolla imorrn o se om dem har nått som dom kan beställa hem

Okej, låter nice glöm inte att ta bilder bara

Permalänk

Ingen risk så fort något av intresse händer så skall jag lägga upp bilder,
Hittils har jag bara trimmat lite ljudmattor

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Haha Jag och en kompis håller också på med ett chassi som skall kläs i fluff, fast vi ska bygga ett helt nytt (bilder på det kommer upp senare förresten).

Det vore trevligt om du hittade någon sida på internet som säljer sådant, posta i tråden då

Visa signatur

Write that down!

Permalänk
Medlem

go go go.. ROSA..

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla inlägg och därmed inte fått reda på om du hittat tyg än. Men, iallafall, du har möjligtvis inte funderat på att gå in i nån butik i stan som kan tänkas sälja sånt då?

Permalänk
Medlem

hittade du nå fluff tyg ?

Permalänk

USCH! Flufftyg! Jag måste hitta på något mot detta.. "Counter-fluff"

Permalänk
Medlem

Om du skall använda "fluff" så kör på det rosa du har tänkt för har redan sett "radioaktivgröna fluff burkar". Dock ingen rosa

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen aning om vart du bor, men om inte tyghandeln i Sundyberg har rosa flufftyg så ger jag dig alla kakor i hela världen.

En grej som iofs skulle vara snyggare skulle vara om du klär den i neongrönt fluff, och limmar fast rosa fluffprickar lite här och där

Permalänk

Ok, uppdateringen är sådan att jag har varit in i alla butiker jag kan tänka mig en av dem kanske kunde få ett tyg prov ifrån sthlm nästa vecka och då tar det ytterligare en vecka att få hem det färdiga tyget och då är det inte ens säkert att det är just det tyg som jag vill ha.

Nästa sak som jag behöver hjälp av er alla med är tips på en sak om ni ser på bilderna som jag bifogade i ett tidigare inlägg så är det två plexi hål i sidan på chassit. Plexi skivorna är 0.4 cm tjock. Jag skall på nåt sätt göra ett hjärta i det översta hålet mitt på plexit. om jag gör det med Glowwire eller strips vet jag inte eftersom jag inte vet hur enkel dessa är att forma. Och jag har heller inte kommit på nått fiffigt sätt att fästa tex, ett glowwire hjärta i mitten av plexit. Om man tar silikon så ser det antagligen förjävligt ut och samma med lim så jag behöver lite tips här.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]