Problem vid uppstart av nytt A64 system!

Permalänk
Medlem

Problem vid uppstart av nytt A64 system!

Tjena!
Har precis fått ihop mitt nya datorsystem men så fort man försöker starta datorn så går cpu-fläkten igång i ungefär 0.5 sec sen dör allt, har provat med att endast köra med cpu/minne i datorn och även testat annat minne och annat nätagg.

Har följande system:

Asus kn8-e deluxe mobo
Amd 64 3200+ cpu
Corsair 512mb pc3200
Asus v9999 gforce 6800

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Kör en clear cmos till o börja med.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Det har jag också gjort, glömde nämna det.

Permalänk
Medlem

Distanserna sitter där dom ska så inget kortsluts?

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB

Permalänk
Medlem

Ja det är rätt distanser och sen när man ger nätagget ström så lyser en grön power lampa på moderkortet men så fort man försöker starta så dör den direkt.

Permalänk
Medlem

Säker på att du har 'enough power'?

Permalänk
Medlem

Testade först med 350w agget som man fick till men sen provade jag även mitt gamla q-tec 550w agg och det blev samma sak där.

Permalänk
Medlem

Är det inte nått om en extra kabel som ska kopplas till A64-moderkorten? Samma som med P4. Jag kan ha fel, men kolla så det inte är nått sånt iaf :]

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB

Permalänk
Medlem

Är 4-pols 12V ATX-kontakten ansluten till moderkortet? Grafikkortet ska väl också ha extra ström - är även den/de strömkablarna anslutna?

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem

4-pols 12V ATX-kontakten var inte ansluten. Tack!
..... men nu när jag statar up den så piper (piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip) den konstant tills man stängerav den.

Permalänk
Medlem

Dumt av dig och glömma den. Piipet beror antingen på cpu, minne lr grafikkort. Prova byt.

Visa signatur

// Rickard

Permalänk
Medlem

läs i moderkortsmanualen vad pipet betyder

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")