Permalänk
Medlem

Gigaworks

Funderar på att köpa Creative gigaworks 7.1 system för att bringa lite ljud till mina olika apparater. Är det nån som har ett eller har hört hur det låter. Det kostar ju runt 4000 och det vill jag ju inte slänga i sjön.
Så ni som har åsikter kan skriva dom här. Ska jag köpa gigaworks eller ska jag köpa en iPod istället?

Permalänk
Medlem

Hör man verkligen skillnad på 7.1 och 5.1 och hur många DVDs stödjer 7.1? Personligen hade jag satsat på 2st riktigt bra fronthögtalare istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför fronthögtalare egentligen, det är ändå dom större bakre som är dom roliga:P

Permalänk
Medlem

7.1, 6.1, 5.1 etc. är överskattat.
Gör som illern, köp två sjyssta fronthögtalare istället = mer för pengarna!

Permalänk
Medlem

Höken och allmänt

Verkar inte veta vad du snackar om tror jag.

Gigaworks är för den delen det bästa högtalar paketet på marknaden i dagens läge som jag förstått, om man kollar på alla recensioner samt användare som skrevit om sina upplevelser.

Vi har 2.1 paket på andra datorn och på denna är det ett 6.1 paket och det är en otrolig skillnad när man kollar på film och spelar spel.

Surround ljud i spel är mycket bättre än inget i spel och filmer, speciellt i spel där det utnyttjas ordentligt.
------

Om 5.1/6.1/7.1 skulle vara överskattat så skulle det inte säljas så otroligt mycket av dessa paket/konfigurationer och utvecklingen skulle stanna av då det inte fanns någon efterfrågan.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Hör man verkligen skillnad på 7.1 och 5.1 och hur många DVDs stödjer 7.1? Personligen hade jag satsat på 2st riktigt bra fronthögtalare istället.

om man i stort sett bara skall lyssna på musik, så: ja
sen om det är stor skillnad op 5.1/7.1 osv.. låter jag någon annan avgöra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retard
Varför fronthögtalare egentligen, det är ändå dom större bakre som är dom roliga:P

ursäkta, men vad exakt menar du med det?!
de bakgre högtalarna ÄR _aldrig_ större

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
7.1, 6.1, 5.1 etc. är överskattat.
Gör som illern, köp två sjyssta fronthögtalare istället = mer för pengarna!

han kanske är intresserad av surroundet för exempelvis nya spel/dvdfilmer?
inte tänkt på det?

edit: sen är det klart att ett creativepaket omöjligt kan piska ett denon/b&w-paket exempelvis, men då ligger priserna lite annorlunda

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk

Själv har jag Creative Inspire T7700 vilket är lille brors modellen av Gigaworks, funkar jätte bra för mig, super nöjd. Höjjer känslan på alla spel filmer musik etc etc jävligt nöjd, är så nöjd att jag ska gå och skaffa mig ett riktigt hemmabio system!

Köp så fort du kan, det är mitt tips

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Men seriöst, hur många filmer är det som stödjer 7.1? Jag har inte så mycket koll på hela grejjen med hemmabio, vad är t ex DTS? Är det på *.1-standarden som det kommer satsas på i framtiden eller kommer det komma något nytt supergrymmt om 2 år?

Visa signatur
Permalänk

Creatives paket får på smällen av Logitech Z-680. Så vill du ha grymt 5.1-ljud för väldigt lite pengar så rekommenderar jag Z-680.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

The Unforgiven

GigaWorks paketet tar, och klår Logitech Z-680
Bara att jämföra tekniken i varje enskild högtalare/Baslåda.
"Tänkas att Gigaworks är nyare samt dyrare"
Samt det finns 2,st Z-680 paket vilket är det du menar?
No-THX eller THX Z-680
--------
Några råd till dig och andra om man vill delta i en dikussion

1. Kolla på recensioner och se vad dom säger? "enkelt sök efter paketen"
2. Sök på forum så får du se vilken uppskattning det är på dom
3. Dags att jämföra pris/prestanda samt hur länge paketen har funnits ute.
4. Dags att vara objektiv och inte en produkt älskare.
5. Om du ska föra fram ett sådant starkt argument som "får på smällen av" Så framför lite bevis eller länkar till recensioner som stödjer din teori.

--------------------------
illern
Jag har en Denon AVR3805 och den stödjer 6.1 men hur många filmer stödjer det tror du? Jag själv vet inte, men jag vet att det blir mer och mer filmer som stödjer detta.
Om man köper ett sådant paket så är man öppen för framtida filmer/sel och man stänger inte in sig, så man måste uppgradera igen längre fram.

DTS är ett tecken på att det är högsta möjliga bitrate på ljudet. Men sen finns det ju THX-cert, samt massor av annat också. Inget jag tänker gå in på här, ett råd där är att söka efter det på prisjakt/dvdforum

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen rekomendera 2.1 Logitech Z-2200.
BRA ljud till ett ok pris.
Det är inga disco-hogtalare men det är rent och fint ljud, och det går att spela tillräckligt för att man ska bli vräkt från lägenheten om man nu bor i en sådan.

Sök på google.com efter Z-2200 så får ni fram en hög recensioner som ger dessa ett gott betyg.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Har cambridge soundworks 5.1 nu men ska köpa z-2200. Har alla fem högtalarna här framför mig. Känns inte lönt sen är det inte så snyggt heller.

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Medlem

funkyfreD

Vilket Soundworks paket är det du har?
Typ alla paket dom har heter Soundworks först och sen kommer serien/modell

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Dt står desktop theater 5.1 på baksidan av högtalarna. Detta systemet är riktigt gammalt dock. ~3-4 år.

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Medlem

funkyfreD

Då vet jag vilka högtalare du menar. Och alla paket som finns ute i dagens läge är bättre än det

Har själv haft det paketet länge sedan. små satteliter som är vit och en vis baslåda. liten halv lång sak
-------

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Jag har Gigaworks och anser att de fungerar utmärkt som datorhögtalare. 7.1 i spel som t.ex. Call of Duty är riktigt underbart. En nackdel är dock att anslutningsmöjligheterna är begränsade. Det finns bara analoga ingångar. Ljudet i högtalarna är bra och detaljerat, men det kan givetvis inte bli lika kraftigt som ett par fronthögtalare. Värt att notera är man får lägga ut minst 5000 för bra frontar plus 4000 för en bra stereoförstärkare, eller 9000 för en bra reciver, så gigaworks är ett bra budgetalternativ.
Här följer 2 bilder som jämför Gigaworks med mina gamla Cambridge Soundworks.
http://hem.bredband.net/b250187/DSC00033.JPG
http://hem.bredband.net/b250187/DSC00034.JPG

Visa signatur

"Public transportation is for jerks and lesbians"
Homer Simpson

Permalänk
Hedersmedlem

Fel forumsdel.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe