Permalänk
Medlem

Digitalkamera, SD, 3mp

Jag spammar vidare jag med ang. digitalkameror.

Jag är ganska bestämd på kriterier, ni får gärna säga vad som kan vara lämpligt.

1: Det ska vara SDkort.
Motivering: jag har SD till handdatorn, och vill kunna använda korten emellan dem. KRAV

2: 3 megapixel (ev. 2 mp, kan räcka om den e bra i övrigt)

3: Optisk zoom e bra, men det handlar lite om vad jag annars får betala för motsvarande kamera utan detta.

4: Pris: ca 2300 (plus minus ett par hundra)

Angående batterier så vet jag inte, specialbatteri eller vanliga.... Finns ju bra laddningsbara vanliga... Vet ej vad som är att föredra....

Jag är inte jätteintresserad av att kunna filma...
Om man ska kunna så ska den ha mic, men det kanske alla har, vem vet..

Prislappen kan självklarart justeras om det råkar vara så att jag kan göra ett brutalt bra köp för typ.. en femhundring extra...

Nåt mer?
Hmm...
Vikt / storlek osv spelar ingen större roll...

EDIT:
Funderar pga tidigare tråd Minolta Dimage X31, men tar gärna lite bättre bilder, annars blir det en sån... ser helt rimlig ut annars
Tackar

Permalänk
Medlem

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/minolta/digital/g400.php

Konica Minolta G400, tror jag skulle passa dig ganska bra. Kostar visserligen 2750:- och sen tillkommer minne, men det vet jag itne om du räknat med när du sa ditt utgångspris.

Permalänk
Medlem

minneskort var inte inkluderat i priset...

Mene... x31 var så jäkla billig.... blev nästan överväldigad hehe
men om G400 är lika prisvärd så kan den vara aktuell...

G400 ser ju att vara riktigt bra, och rätt så liten...
Av texten där på sidan att dömma så är det ett mycket bra köp.
Har du en själv?

Lite över min önskade prisklass dock... Men inte alls omöjligt.

Men tänkte angående filminspelning... 2.5 bilder per sekund?
Det kan man väl inte göra något vettigt med?
Eller är det jag som inte förstår tekniken?

Tackar!

Tar gärna emot fler förslag.. ös in

Permalänk
Medlem

2.5 bps är antaler stillbilder man kan ta per sekund vid sekvenstagning. Filma kan man göra med 15bps på G400.

G400 är liten och snabb. En trevligt kamera.

Ett annat alternativ kunde vara Konica Minolta Xg, om du nu tittat på X31, menar jag. Den är betydligt bättre än X31 och har även optisk sökare. X31 är prisvärd. Den presterar bra mtp pris och storlek, men ligger ju inte riktigt på topp.

Nikon Coolpix 3200 är åxå en trevlig kamera.

Ang. priserna så kolla på pricerunner. Cyberphoto är förvisso rätt billiga, men inte billigast, så du kan kanske hitta G400 för mindre än 2750kr, om du vill spara in några hundralappar.

Permalänk
Medlem

finns det annars någon modell som ligger någonstans emellan dessa två?

Permalänk
Medlem

Mellan vilka två? X31 och G400?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om du menar prismässigt så... KM Xg (2122kr enl. pricerunner) eller Nikon CP 3200 (1790kr enl. pricerunner).
Coolpixen använder ju AA-batterier vilket JAG ser som en fördel.

Permalänk
Medlem

andre26, fin bild, men euw...

Hmm... Frågan är vad jag ska ta nu... Det skulle ju vara dumt att hävda att G400 är ett dåligt köp, men så bra bilder behöver jag inte, och jag har gärna lite bättre än X31.... Heh...
Ska fundera på det där under ett par dagar....

Tack för tipsen iaf...

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker att konica minolta g400 är bland en utav dom snabbaste kamerorna ute i marknaden :/ jag personligen har nästan "lekt" med alla nikons,konica minoltas,Olympus, pentaxs & fujis kameror :/ och just i din prisklass ska du titta på G400 =/ snabb & enkel & lätt att navigera i menyen samt billigt :/ du kan få den för 2790:- hos http://www.fotomarknaden.com iof så kan du lägga ut 200kr till och få G600 som har en bättre optik i sig än G400 & G530 =/ + dom har fraktfritt =/

Permalänk
Medlem

G400 och G530 har dock mer vidvinkel än G600, vilket kan vara bra.

Permalänk
Medlem

2800 hmm....

Tror jag såg någon billigare på pricerunner, men skitsamma, man vill ju också köpa av erkända återförsäljare och inget random....
... hmm.... ska se över min ekonomi... Är ju aldrig fel att ha en bra kamera som man inte vill byta ut efter redan ett halvår...

*tänker lite*

Permalänk
Medlem

Det finns två regler som gäller sånthär, utan undantag:

1. Det är alltid bra att ta i lite extra så att man inte ångrar sig senare.
2. Även om man tar i lite extra och lägger ut mer pengar än man tänkt från början så blir det ändå dyrare än vad man tror.

Permalänk
Medlem

haha...

Men det finns väl ett problem till?

1b: Även om man tar i lite extra så blir man missnöjd med kameran ändå, men det dröjer lite extra...

EDIT:

Men det skiter jag i, för nu har jag beställt en...
Whee... hoppas jag blir nöjd... Men det lääär jag bli...