Permalänk
Medlem

Tror jag knappast 6v orkar blåsa upp svävaren =/

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

vi har fixar radiostyrningen nu men idag så ska vi fixa ihopp fläkten och motorn, ska man låta kåpan sitta kvar.

P.S mauriz, vilken storlek använde du på fläkten. den ser väldigt liten ut. och hur många volt har ni till motorn?

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem

en vanlig 80mm chassifläkt

Permalänk
Medlem

Såja Såja, jag har sett deras så kallade "svävare" och det är inte mycket att hänga i julgranen.

Omöjlig att styra, designad med gul maskeringstejp... behöver jag verkligen säga mer?

Ni kan kolla in bilder på www.senapnet.tk

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leone
Såja Såja, jag har sett deras så kallade "svävare" och det är inte mycket att hänga i julgranen.

Omöjlig att styra, designad med gul maskeringstejp... behöver jag verkligen säga mer?

Ni kan kolla in bilder på www.senapnet.tk

Värst vad man var ledsen i ögat här då!

Permalänk
Medlem

jag har epoxy och motorn vill inte sitta fast den sitter allstå fast men inte tillräcklig hårt

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Det skulle vara tufft att köra med en ordentlig konstruktion och 2,5cc metanolare. Fittar gärna och låter värre än en cross på högvarv, men det ser nog riktigt roligt ut! Har en luftdriven båt som har en liten feldoserad vinkel på motorn (lyfter från vattnet =). Drivkraften från dom är helt sanslösa. Har inte riktigt hajat vad det är för storlek du ska ha på svävaren.... Som en RC bil i storleksordningen skala 1:10 typ?
Mauriz har för övrigt fina förslag. Gå på dom om du ska göra den mer eller mindre styrbar. Men tänk på att kroppen och kjolen utgör de svåraste bitarna. Gör dom riktigt ordentligt så kan man anpassa motorstyrka, propeller och styranordningar senare. Btw, propellrar är en hel vetenskap, finns anpassade propellrar från kyosho på hobbex (till vissa motorer med visst varvtal och lindning)... lycka till! Hoppas det inte blir så dyrt för dig

Permalänk
Avstängd

Jag hade tänkt att bygga stor som en RC bil typ en rund med ca. 20 cm i diameter.

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammekiller
Jag hade tänkt att bygga stor som en RC bil typ en rund med ca. 20 cm i diameter.

20 cm låter väldigt litet. Köp en 16" cykelslang så blir det ganska lagom.
För övrigt så testade jag att ta bort sopsäcksremsan från kjolen på min idag, den svävar mycket stabilare efter det, dock inte lika högt som förut.

Permalänk
Medlem

ska det vara luft i cykelslangen ? =/

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

när ni säger cykelslang så menar ni själva slangen eller menar ni däcket?

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem

Det ska vara själva innerslangen och den ska vara uppblåst.

Permalänk
Avstängd

snabb fråga bara: hur mäter man en fläkt? när ni säger 80mm menar ni att den är 80mm från kant till kant eller typ att bladen e 80mm?

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Finns det någon bra sida där man kan köpa delar billigt, tex servon, batteri, motor osv?

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett kit med sändare, mottagare & servo så finns det på hobbex.se för 600kr.. då är det två kanaler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Om du vill ha ett kit med sändare, mottagare & servo så finns det på hobbex.se för 600kr.. då är det två kanaler

Har letat som fan nu på deras sida men jag hittar det inte. Kanske är jag som är blind. Du vet inte vad det heter mer exakt?

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk

Kom över en intressant artikel om en svävare liknande den från terminator 3 filmen.
http://www.thorninpaw.com/mt/archives/000416.html

Är annars inget svar på din fråga. Men jag tycker det finns alldeles för många trådar om just svävare. Det här är för övrigt inte vilken svävare som helst utan en som kan lyfta riktigt högt upp i himmelen och släppa en bomb. U.S. Air Force framtid!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

köp en bensindriven hoppy flygmotor typ 60:a,
skaffa lite plywood bygg ett chassi
köpmotagare och radio + två servon
vill du veta mer kan du höra av dej

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb