Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa brandväggen?

Hatar trojaner...
Har sygate personal firewall, F-secure antivirus och en router....
Men ändå så får jag trojaner..
Vilka är dom bästa skydden?

Permalänk
Medlem

Frågan är väl snarare om du bör se över din konfiguration när det gäller brandväggen. Sedan kanske du ska kolla om du laddar ned några skumma filer.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera en Linuxbaserad freeware FW. Idag behöver man inte vara en inbiten datafantast för att klara av att installera och konfigurera en sådan. Enda kruxet är ett du oftast behöver en burk till att köra den på, om än en sunkburk.

Norton Internet Security fungerar också tämligen bra men är synnerligen resurskrävande. Speciellt om du har en snabb anslutning kan denna slöa ned ordentligt (jag har en P4 2.2 och den orkade inte med över ca 5-6 MB/s troughput vilket resulterar i att man frestas att stänga av den ibland för att maxa linan en kort stund).

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

Sygate funkar alldeles utmärkt men jag tror han inte konfigurerat rätt om man får in en massa trojaner.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

trojanerna kommer väl med mailen så det är där du skall göra dina ändringar - inga mail - inga trojaner (eller något filesharing-skräp)

tex kan du byta program som inte exekverar inkommande mail (ej outlook express mao) och sluta använda filesharing

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag kan bekräfta det att Nortons produkter slöar ner datorn rejält.

Permalänk
Avstängd

JA, du har bra skydd, dock kan ett byte av mailprgramvara samt att ha lite mer uppsikt över vilka filer du exekverar, dvs som sagts tidigare, ta inte ner massa skumma filer från fildelningsprogram och saker du får via email ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

NETGEAR ProSafe Firewall! Har en sådan, fungerar kalas och man kan ställa in mycket. Snabb backbone och har vunnit många tester. Kostar 2 papp med inbyggt 8-portars switch.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

skaffa en router med NAT så behöver du ingen brandvägg sålänge du inte öppnar portar möjligtvis, jag kör DLink 604+ med norton firewall 2004 och behöver igentligen inte ha norton igång... Alla portar är blockerade utom de som jag har öppnat och de är endå osynliga (stealth)...

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

Sygate PF fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap
Alla portar är blockerade utom de som jag har öppnat och de är endå osynliga (stealth)...

Hur menar du att de är osynliga? Alltså att den inte svara på ping på porten? Har en Netgear WGT624..

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jag har en 604 jag med, hur gör man som osynliga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akaidiot
Hur menar du att de är osynliga? Alltså att den inte svara på ping på porten? Har en Netgear WGT624..

"Internet traffic directed to your computer at the stealth ports will be dropped before reaching your machine."

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Tycker om sygate personal firewall ett bra program med bra inställnings möjligheter o en trevlig skala för inkommande o utgående trafik.
Dom flesta trojaner,virus,maskar får man från program man laddar hem samt mail.