Permalänk
Medlem

Project entropia

Hej!

Har hört lite om project entropia och det verkar riktigt roligt!
Men det finns några frågetecken..

Är det alltså så att jag kan, utan att sätta in några pengar, käna pegnar på någon vis(mina osv.) och ta ut dom senare? elelr kan man bara ta ut dom pengar man satt in?

Är det helt omöjligt att käna pengar utan att sätta in några?

Bör det funka bra på min dator? se profil..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

ja, det är möjligt att tjäna pengar... men räkna inte med att du kommer göra det.
Sen är inte spelet så kul om man inte sätter in pengar, det behöver inte vara mycket jag tror att 100kr räcker ganska långt om man är sparsam

Permalänk
Medlem

Varför kan ajg tine räkna med att jag ska göra det?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

om du inte sätter in några pengar så måste du försöka få tag på pengar, för att få pengar kan du t ex sälja sweat, sweat tar skitlång tid att få och du får inte mycket för det.
Det är skitsvårt att få pengar om man inte satsar pengar i början

Permalänk
Medlem

ok.. aja, får bli svett och tårar för mig då ;).

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Satsa inte några pengar på det här spelet om du tror att dus ska gå med vinst. Det verkar som folk har problem med att "ta ut" sina intjänade/insatta pengar.

http://entropia-pioneers.kicks-ass.org/phpBB2/viewtopic.php?t...

Permalänk
Medlem

Har tagit ut lite över 2000:- från det spelet, funkat skitbra fast det var iof ett tag sedan.. Sattsa inte på att försöka tjäna pengar utan att sätta in något, kan ta flera timmar att få ihop 1ped (1kr) igenom sweat. Jag satte in 100kr, räcker ganska länge om man tänker sig lite för innan man köper något senare när du kanske har lite cach så kan du tjäna ganska bra på att köpa/sälja saker, funkade iaf när jag spelade.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Jag tjänade ihop 10ped på en vecka då sweatade jag bara. 10ped = 1usd tror jag att det är. Man ska inte räkna med att gå i vinst precis när man börjat spela. I början är man "dålig" på att jaga så man drar inte in mkt pengar då. Men man får endå pengar, sen kan man sälja saker på auktion också.

Permalänk
Medlem

Någon som har bilder ur spelet?
Funderar på att börja spela det

Edit: Mindark har gått i konkurs, blir nog inge Entropia för min del endå
http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/0,2789,299490,00.ht...

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

Kolla datumet på artikeln "Publicerad: 2003-04-30"
"Mindark AB" gick i konkurs och togs över av "Mindark PE AB" och spelet är mycket levande

Lite screens:
http://www.mmorpg.com/images/screenshots/2002.jpg
http://www.mmorpg.com/images/screenshots/1995.jpg
http://www.mmorpg.com/images/screenshots/2003.jpg

Finns fler i albumet på min societys hemsida, link finns i min sig, vi även ett fint forum

Permalänk
Inaktiv

proect entropia är rätt kul, lite långtråkigt när man ska någonstans, funkar även som en irc kanal i 3d miljö på ett ungefär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norticus
Kolla datumet på artikeln "Publicerad: 2003-04-30"
"Mindark AB" gick i konkurs och togs över av "Mindark PE AB" och spelet är mycket levande

Lite screens:
http://www.mmorpg.com/images/screenshots/2002.jpg
http://www.mmorpg.com/images/screenshots/1995.jpg
http://www.mmorpg.com/images/screenshots/2003.jpg

Finns fler i albumet på min societys hemsida, link finns i min sig, vi även ett fint forum

Ojdå, Kollade inte på datumet. Så klantigt

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk

Nån som har lyckats ta ut några pengar nyligen? Hur lång tid tog det från att du withdrawade till dess att du hade fått dom?
Kan ju vara kul att veta för eventuella nybörjare innan man satsar några större mängder pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasquatch
Nån som har lyckats ta ut några pengar nyligen? Hur lång tid tog det från att du withdrawade till dess att du hade fått dom?
Kan ju vara kul att veta för eventuella nybörjare innan man satsar några större mängder pengar.

Är många som tagit ut pengar, men den officiella wihtdrawal metoden är väldigt långsamm, oftast kollar dom igen loggarna och ser till så att du inte snott/använt någon exploit för att få pengarna.
Det är ju bra, men tyvär långsammt. Annars kan du sälja/köpa PEDs genom paypay/bank osv mellan spelare, det har jag gjort och det funkar jättebra, se bara till att det är någon du kan lita på

Permalänk
Medlem

Det är ett kul spel, men nackdelen är att det inte finns mycket att göra i spelet.
Det är ungefär bara samma sak om och om igen, Mindark säger att dom ska sätta in det där o det där, men säger alltid att "det är på gång".

Det finns inga Quests eller uppdrag, 99% av spelet styrs av spelare så det finns ingen storyline i det heller - Du bara "existerar".

Detta spel är som att spela en Beta eller kanske till och med en Alpha version av ett spel, ungefär varje månad gör dom "VU" Version Updates som lägger till nya saker i spelet, men dessa känns mer som uppdateringar i en beta som för spelet närmare ett komplett spel.

Har spelat i ca 3-4månader nu och jag har ändå skitkul trots ovanstående.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

det man kan göra i PE e mining,hunting,crafting och trading.tycker mining och hunting e roligast och mest profit able =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blueglue
det man kan göra i PE e mining,hunting,crafting och trading.tycker mining och hunting e roligast och mest profit able =P

lite gammal tråd va -.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som spelar ännu ?

Började spela lite smått igen igår och det har blivit lite ändringar sen sisst jag spelade..

Hur fungerar Animal Taiming?

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Jag spelade som fan för 2 år sen Gick kanske 400+... mest för att jag gjorde lite oärliga affärer o.O

Men funderar på att börja lite smått nu. Har en gubbe med hyffasd rifle skills.

Permalänk
Medlem

Svårt att käna pengar i spelet? Om jag sätter in 100kr hur lång tid kan jag räkna med att behöva spela för att tex käna in dom 100 igen?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Dom första 100.- går fort, eftersom man måste köpa lite utrustning och ammunition..
Sen när man väl har det så är det reperationer och ammo som kostar..

I början går man inte plus, eftersom man träffar så dåligt..
Jag har väl inte speciellt bra skills men jag träffar kanske 8 av 10 skott på lättare mobs.
5 av 10 på svårare.

Om jag köper 1000 Cell packs till mitt gevär så kan jag köpa 7-800 nya av looten.

Så det tar sig inte ännu... Fast jag hade en pistol som hade uppgraderingar sisst jag spelade och då gick jag +- noll.

Nu har jag inte så bra rustning så jag kan inte jaga svårare monster som ger bättre loot. men nästa gång jag sätter in pengar så blir det bättre rustning.

Tidigare stoppade jag in mellan 100-400.- i månaden beroende på hur bra loot man fick.

-----

Det många gör fel, bl.a jag själv var att man köper bättre vapen innan man har fått upp skillsen.
Bättre vapen tar mer ammunition och eftersom man inte har någon hög skill så missar man de mesta. Så det tar ett tag innan man kan börja köpa dom roligare prylarna.

-Edit-
Jag brukar hjälpa dom nya genom att ta agro och bara stå och heala mig själv så dom kan stå och samla Sweats. eller skjuta så dom får upp sin skill.

Nu kan man även samla frukter och sånt som Animal Tamer måste ha till sina djur och för att kunna hålla produktionen uppe kring deras hus.

Samt att man kan samla olja, men där är det PVP zone så om man har otur kommer någon rolig en och dräper en.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Tjäna:
1 förtjäna, ha i lön, ha betalt, inhösta; erhålla såsom vinst, vinna; spara in; tjäna på dra fördel av, dra nytta av
2 arbeta åt, vara anställd, vara i tjänst hos
3 vara till nytta för, gagna, hjälpa, gynna, bistå; användas som, fungera som, tjänstgöra som

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem

Vansinne: Ok tack för svaret, hade tänkt tanka ner spelet senare och testa lite, se om det ens funkar på min dator för det är väll gratis om jag inte minns helt fel?

Grunfar: Jasså ok? Att du ens orkar ta dig tid att kolla i ordboken och nej jag ska inte editera mitt förra inlägg om det är det som är tanken med ditt inlägg.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Vansinne: Ok tack för svaret, hade tänkt tanka ner spelet senare och testa lite, se om det ens funkar på min dator för det är väll gratis om jag inte minns helt fel?

Grunfar: Jasså ok? Att du ens orkar ta dig tid att kolla i ordboken och nej jag ska inte editera mitt förra inlägg om det är det som är tanken med ditt inlägg.

Jag spelade i c:a 2år tror jag, slutade även för c:a 2år sedan nu. Man går in då å då och hälsar på sina gamla vänner där, kan inte tänka mig fortsätta eller börja om på nytt eftersom jag gillar inte hur spelet har förändrats.

Under tiden jag spelade satte jag in c:a 800kr och dagen då jag slutade tog jag ut nära på 3000kr, alltså fick jag pengar för att spela.
(Jag spelade väldigt lungt och försiktigt.)

Idag har jag ett tiotal items på min karaktär som är relativt unika, skulle gissa på att det finns ett 100-tal kopior av dom jag har, och med en ganska stor spelarbas.

kr0owe:

Ska du spela Project Entropia så bör du inte ha tummen mitt i hand när det handlar om ekonomi.

Mitt tips till dig är att (om du gillar det) så spela iallafall 2-4veckor innan du sätter in pengar, lär dig lite om spelets ekonomi och världen generellt, skapa vänner och allt det där.

http://entropia-pioneers.kicks-ass.org/phpBB2/

Ett helt utmärkt och vänligt forum (Det var det iallafall)
Gör ett konto där och presentera dig som nybörjare så kommer du bli överröst med guider/tips och hur man gör för att "vända på varje krona".

Du _KAN_ tjäna pengar på det, jag lovar dig. Men det är svårare än vad du någonsin kan tro (om du inte har all världens tur på din sida)
Med kunskap och tålamod så blir spelet ett nöje, utan det så spolar du ner både tid och pengar rakt ut i havet.

Project Entropia är inte som andra spel

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att man bara kan sweata till en viss gräns också. Om det inte var tills man hade 60 skills i någonting.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Allexz: Jo tänkte faktiskt inte sätta in pengar förens någon vecka efter att jag börjat spela beroende på hur kul jag tycker det är men tack för alla tips.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Vill man spela ett spel är detta inte att rekommendera, PE är mer som en investering.

När jag spelade ville jag göra just det: Spela. Så jag satte in totalt 1000kr över kanske några månader och gick back med allting för att jag bara gick runt och jagade saker hela tiden. Jag ville ha kul. Men det går inte att tjäna pengar på det viset det var därför jag slutade spela.
Man måste vara väldigt försiktig om man vill gå +.

Sen att det laggar för att spelet är så ruskigt dåligt optimerat när det gåller nätverk och grafik gör inte saken bättre heller.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

finns det något liknande spel som PE?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
finns det något liknande spel som PE?

Nix, PE är unikt afaik