Windows installationsfel

Permalänk
Medlem

Windows installationsfel

Ok, har åkt på ett riktigt envist fel här...ska förska förklara så bra som möjligt...

Det hela började med att när jag häromdan skulle starta datorn, med resultatet att när laddningsskärmen till XP visats ett par sekunder så startade den om, oavsett om man körde normalt eller i felsäkert läge...Jaha, då var det väl bara att reparera windows/formatera hd:n då tänkte jag, men icke...

Jag gick hur som helst direkt på formateringen(kände att det ändå var dags för en), efter detta när jag ska börja installera windows är då det ännu roligare börjar hända...Installationen gnäller om att det inte går att kopiera över vissa filer från CD-skivan. Jag bränner därför en ny kopia av skivan(från en image-fil på en annan dator sjävklart) bara för att få upp samma fel igen...

Jaha, är det hd:n som har pajjat började man fundera på, varefter jag laddade ner matrox's diagnosverktyg powermax och körde. Alla tester med detta visade att det inte var ngt som helst fel på hd:n. För att vara på den säkra sidan testade jag en annan hd som jag hade liggandes hemma, fast med samma resultat, installationen gnäller över att det inte går att kopiera över filer...

Det känns även som om jag kan utesluta att det skulle vara ngt fel på CD-romen, då den inte strulat förut och att den går ju hur fint som helst annars fram tills den punkten i installationen.

Det känns nu som om jag har hört in i en vägg, utan några alternativ kvar att utforska, så all hjälp jag kan få uppskattas verkligen.

Dator Specs:

AMD 64 3400+
2 x 512mb Kingston 3200 DDR
MSI K8T NEO-FSR K8T800 <- mobo
Sapphire x800 PRO Vivo
Maxtor DaimondMax 9 Plus 120gb

Visa signatur

AMD 64 3400+, 1024MB DDR 400mhz, Sapphire ATI X800XT PE, 280gb HDD @ 7200rpm

Permalänk

Testa med en annan CD-ROM, om du har möjlighet till det.
Annars får du väl höra med Microsoft och se om du kan få en ny skiva. Kan vara den som strular.

Permalänk
Medlem

Hmm, körde memtest86 lr vad det heter, fick runt 13,4 miljoner fel :). Tror jag har kommit fram till var felet låg :-]

Visa signatur

AMD 64 3400+, 1024MB DDR 400mhz, Sapphire ATI X800XT PE, 280gb HDD @ 7200rpm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pdx
Hmm, körde memtest86 lr vad det heter, fick runt 13,4 miljoner fel :). Tror jag har kommit fram till var felet låg :-]

Överklockat? Testa att klocka ner och se om felen försvinner. Så är det så för mig, jag har problem när jag kör minnena i 200 MHz.