Permalänk
Medlem

BREDBAND sökes.

Jag bor mitt i Norrköping, vid tyska torget om någon vet var det ligger.
Har ringt runt lite till olika bredbandsbolag men ingen verkar ha nån telestation utbyggd i mitt område, skumt tycker jag då jag bor i stan.

Någon kanske från Norrköping som kan rekommendera nån bolag.
Kan tillägnas att jag just nu sitter på ComHem 0,5 och det är ju inget att komma med.

Permalänk
Avstängd

Vad jag vet så har väl BBB byggt ut sina stationer i norrköping. testa o gå in på deras hemsida om du inte redan gjort det o se efter.

du kan se efter här Här har du sidan

Visa signatur

Behöver hjälp med det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkeN
Vad jag vet så har väl BBB byggt ut sina stationer i norrköping. testa o gå in på deras hemsida om du inte redan gjort det o se efter.

du kan se efter här Här har du sidan

Har ringt och kollat upp det men det funkar inte, kan ej få det......
Helt skumt eftersom jag bor i stan(centrum)

Permalänk
Medlem

Re: BREDBAND sökes.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jahac
Jag bor mitt i Norrköping, vid tyska torget om någon vet var det ligger.
Har ringt runt lite till olika bredbandsbolag men ingen verkar ha nån telestation utbyggd i mitt område, skumt tycker jag då jag bor i stan.

Någon kanske från Norrköping som kan rekommendera nån bolag.
Kan tillägnas att jag just nu sitter på ComHem 0,5 och det är ju inget att komma med.

Uppgradera din nuvarande comhem-uppkoppling ? Då slipper du juh nya startavgifter, ny bindningstid osv ....

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Avstängd

Jag har själv Telia 8000 och bor i centrum jag med. men i en liten håla om jag ska vara ärlig. jag har beställt 24MBit från BBB som nyligen har kommit till vår kära stad.

men som playerz sa att uppgradera dit nuvarande, men jag tvivlar starkt på att du inte redan frågat dom?

Visa signatur

Behöver hjälp med det

Permalänk
Medlem

Re: Re: BREDBAND sökes.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlayerZ
Uppgradera din nuvarande comhem-uppkoppling ? Då slipper du juh nya startavgifter, ny bindningstid osv ....

Jag vet men det kostar 450:-, de är ju inte friska med priset precis.

Vet fan om jag ska vänta med Adamo, men det lär ta 100 år innan de bygger ut, eller ?

Permalänk
Medlem

Står det inte på adamo´s hemsida när det ska komma till din stad då ?

HGY NORRKÖPING/HAGEBY 2004-11-15 2004-11-15

Men då är det som sagt ny bindningstid/startavgift som tillkommer ...

Däremot med comhems uppgraderingar i näten runt om i sverige så kommer du även att kunna ringa via comhem och har då du alla comhems 3 tjänster (Digital TV, Bredband, Telefoni) så bjuder comhem på den billigaste tjänsten. Du betalar alltså för 2 tjänster men får 3, vilket inte är så dåligt alls ...

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlayerZ
Står det inte på adamo´s hemsida när det ska komma till din stad då ?

HGY NORRKÖPING/HAGEBY 2004-11-15 2004-11-15

Men då är det som sagt ny bindningstid/startavgift som tillkommer ...

Däremot med comhems uppgraderingar i näten runt om i sverige så kommer du även att kunna ringa via comhem och har då du alla comhems 3 tjänster (Digital TV, Bredband, Telefoni) så bjuder comhem på den billigaste tjänsten. Du betalar alltså för 2 tjänster men får 3, vilket inte är så dåligt alls ...

Jag vet det , men problemet är att de flyttat installations tiden av nya stationer 5 gånger, det skulle ha varit klart i augusti då jag kollade i somras.

Jag skulle välja ComHem 8000 men då kräver de att man skickar tillbaka modemet som jag har just nu, och på den kan man surfa max 1mbit, om jag nu inte skickar tillbaka det så får jag pröjsa 1100:- för det nya modemet. Problemet är också att denna modem funkar bara till Comhem eftersom de inte kör sitt bredband genom teleuttag utan genom TV uttaget.
Allt som allt verkar det som att det är mest lönt att vänta på ADAMO, eftersom jag i dagsläget får punga ut med 1600:- för ComHem 8000 och om sen Adamo dyker upp om en månad och jag vill byta då måste jag igen pröjsa 1200:- till de i installationsavgift och diverse........

Sen kollar jag nästan aldrig på TV och telefonabonnemang finns det gott om som är svinbilliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jahac

Jag vet det , men problemet är att de flyttat installations tiden av nya stationer 5 gånger, det skulle ha varit klart i augusti då jag kollade i somras.

Jag skulle välja ComHem 8000 men då kräver de att man skickar tillbaka modemet som jag har just nu, och på den kan man surfa max 1mbit, om jag nu inte skickar tillbaka det så får jag pröjsa 1100:- för det nya modemet. Problemet är också att denna modem funkar bara till Comhem eftersom de inte kör sitt bredband genom teleuttag utan genom TV uttaget.
Allt som allt verkar det som att det är mest lönt att vänta på ADAMO, eftersom jag i dagsläget får punga ut med 1600:- för ComHem 8000 och om sen Adamo dyker upp om en månad och jag vill byta då måste jag igen pröjsa 1200:- till de i installationsavgift och diverse........

Sen kollar jag nästan aldrig på TV och telefonabonnemang finns det gott om som är svinbilliga.

För det första så tycker jag då att du ska kolla på comhems sida för priserna på telefoni.
För det första så slipper du abbonemangsavgiften till Telia (125:-/mån) och sen är taxan väldigt billig också.
Du kan byta ut till gamla sunkiga nemomodem mot ett nytt motorola för 495:-, så 1100:- för modemet behöver du inte alls betala.

Men men, det var bara ett tips, hoppas du hitta ngt som passar dig bra

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem

Bor också i Nkpg, det du har att välja på om du vill ha ~8 Mbit är Telia, Visit eller Bahnhofbredband. De två sistnämnda har för närvarande fullt men håller på att bygga ut tror jag...Båda använder sig av stadsnätet Utsikt.

Visa signatur

Dell D630 Ubuntu 12.04