Permalänk
Medlem

Leadtek Wf Gf6800 128mb

Ännu en person som går i köptankar. Problemet är att chassit jag använder (Soltek EQ3401A-V2) bara har ett nätaggregat på 250watt. Det driver en P4 2,6C, en DVD spelare och en brännare samt en 80gb hårdisk. Grafikkortet jag har nu är ett GeForce 4 titanium 4400.

Har dock hört att kortet är ganska strömsnålt, nån som har erfarenheter eller kan rekommendera något annat i samma prisklass som nätaggregatet klarar av att driva.

Åsikter tack (:

Permalänk
Medlem

det skall gå utan problem då du har så lite inkopplat, själv kör jag mitt system på ett tagan 380watt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Kör med ett Codegen agg på 300W. Hade stabilitetsproblem i början, men nu har jag en garanterat bra uptime.

Dock kan jag inte överklocka då det ställer till med problem för Nätagget.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Har ett Leadtek 6800 som ligger på posten och väntar... (måste plugga, så jag hämtar ut det imorrn eller på fredag)
jag kör 300W på sys i sign (nej, flickvännen drar inte många watt), ska se om det räcker. annars har jag ett 520W på väg

Permalänk

Re: Leadtek Wf Gf6800 128mb

Sök via http://buggy.no-ip.com/
på 6800 och du får en del träffar,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nimrod
Ännu en person som går i köptankar. Problemet är att chassit jag använder (Soltek EQ3401A-V2) bara har ett nätaggregat på 250watt. Det driver en P4 2,6C, en DVD spelare och en brännare samt en 80gb hårdisk. Grafikkortet jag har nu är ett GeForce 4 titanium 4400.

Har dock hört att kortet är ganska strömsnålt, nån som har erfarenheter eller kan rekommendera något annat i samma prisklass som nätaggregatet klarar av att driva.

Åsikter tack (:

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Tjena! nu kör jag mitt Leadtek på 300W!!!! med sakerna i sign. fast utan cd-spelare och brännare... så jag kan inte installa drivisar och program. men det funkar på 300W iaf! (mitt nya nätagg kommer om några min.. )

Edit: nu fick jag igång cd-spelaren oxå!

Permalänk
Medlem

beställt och skickat borde dykpa upp under morgondagen var prestandad hamnar så blir jag nog nöjd då det oklockat borde spöa mitt gamla GeForce4 rätt så hårt.

Är det stor skillnad att vänta om jag skulle lyckas låsa upp alla pipes jämfört med ett GT. Tänkte då att mitt Leadtek använder så pass mycket sämre minnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nimrod
beställt och skickat borde dykpa upp under morgondagen var prestandad hamnar så blir jag nog nöjd då det oklockat borde spöa mitt gamla GeForce4 rätt så hårt.

Är det stor skillnad att vänta om jag skulle lyckas låsa upp alla pipes jämfört med ett GT. Tänkte då att mitt Leadtek använder så pass mycket sämre minnen.

beror på hur bra ditt kort klockar.. får du upp core i 400 och minne i 900 så är det väll jävligt nära (om inte förbi) i 3Dmark iallafall...

Visa signatur

1. AMD a64 3200+ @ 2629mhz, MSI K8N NEO Platinum Edition, BFG 6800GT OC 1.4v, 2x512 KHX3200UL @ 442 2-2-2-5, 5.1 Ljud, 500W Nätagg
2. Laptop: P4 3Ghz, 2x512 PC3200, Radeon 9700 128mb, 80GB HD, DVD-Brännare, bla bla
http://moddan.myftp.org/6800

Permalänk
Medlem

jag har ungefär samma prestanda som ett oklockat GT, mätt med polaren i spel osv

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

På tal om annat, någon som har exakta mått på den där monsterkylaren(Leadtek)? upptäckte nyss att mitt enorma avstånd från kortet till chassiväggen är 2,5cm. Hittar inte specs på Leadteks hemsida.