Permalänk
Medlem

status bar?

Nu verkar det som min trotjänare WinBar (winbar.nl) inte vill hänga med längre. för många krasher och buggar. så det är dags att finna en ersättare.

alltså ett program som lägger sig som en bar ovanför taskbaren. med info om minne, cpu, hd, nätverk, gärna några tickers, email check, uptime, etc, etc.

att det är snyggt skadar inte.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

samurize?

Visa signatur

ASUS a7n8x dlx Athlon xp 2400+ , 512 ddr PC3200, Sapphire radeon 9700 pro , 120GB Barracuda V,

Permalänk
Medlem

nää den är inte en riktig taskbar, jag vill ha en som lägger sig ovan taskbaren och behandlas som en del av taksbaren av alla program

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Samurize går ju att köra "i" taskbaren.

Permalänk

StatBar finns annars.

www.statbar.nl

Visa signatur

[i]AMD Athlon64 3400+[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
Samurize går ju att köra "i" taskbaren.

samurize går att köra over alla program som taskbaren, eller att den sitter klistrad på skrivbordet.. här får du bild också:

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

men jag vill inte ha den på skrivbordet. utan ovanpå taskbaren som en del av taskbaren

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Det går att ha Samurize ovanpå taskbaren, vilket redan har nämnts ovan.

Länk till bild på hela skrivbordet:
http://cc02.no-ip.com/bilder/samurizetaskbar2.JPG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampster
samurize går att köra over alla program som taskbaren, eller att den sitter klistrad på skrivbordet..

Och här får du en bild.. http://www.samurize.com/modules/myalbum/photos/2004.jpg

Permalänk
Medlem

Jag vet att den går att ha flytande över taksbaren. Men fortfarande vill jag inte ha det så. Utan programmet ska skapa en egen taskbar.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Hm, då kommer jag ihåg fel, använde det för länge sedan. Hade för mig att det blir ett egen taskbar,

Permalänk
Glömsk

CureInfo, programmet innan Samurize, gjorde precis det. Undrar om det finns kvar... Är över 2 år gammalt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jäpp, jag kommer ihåg att jag använde CureInfo innan winbar. Saken är väl den att Cure är lika gammalt som winbar nästan och kommer antagligen bugga en massa också med SP2 och liknande

Edit: svårt att hitta CureInfo ens..

Visa signatur

Vatten kyler bäst