Permalänk

Ja, du har väl rätt inte som en v8 men men...

Permalänk
Medlem

Försök att fixa så att det sprutar eld ur avgasröret, såg att dom gjorde det på Pimp my ride. Riktigt legend skulle det vara

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

bobb0

haha jo de e mackes bror

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

gör den genolmskinlig, dom där mopparna e hur balla som hälst och jag tror det kallas "lätt-motor-cykel" men det går väl under "tre-hjuling" va

Visa signatur

i7.

Permalänk

75km/h på den där moppen! Den som ska köra den måste vara helt galen!
Det går typ inte att svänga i farter över 40
Ska leta fram ett par bilder på min gamla pärla "bulldozer" så ska du få se hur en riktig invalidmoppe ska se ut!

EDIT: Hehe, en sån här åkte jag omkring med när alla stod och trodde de var coola med sina DTs och Mt5or

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk
Medlem

hahaha den var frän ballongskallen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
bobb0

haha jo de e mackes bror

jag är robban.. då kan ja komma och kolla på den där gryma saken

Visa signatur

God Jul
:D

Permalänk
Medlem

det är en chopper moppe.......

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk

Altså ingen av er verkar förstå hur sämst en sån där moppe är! Jag har haft en såndär moppe i 2 år! Varje gång man var ute så låsna nån nippel från nån vajjer! Den går inte att svänga i mer än 20km/h men ratt skulle va tufft. Orginalmotorn är sämst. den fnka typ 1/2 av gångerna man försökte. . Men en grym sak som jag gjorde.. Vinge. Jag lacka den blå med vita viper-ränder. Sen tog jag en vinge med bromsljus frrån en corolla eller nåt som jag sedan kapade till ungefär 60-70cm. Koppla in bromsljus och det blev ganksa snygg. Men det där med vita blinkers :S . Det skall vara orginal där det var en hand som fälldes ner åt det hållet man skulle svänga.. de var tufft.. Fasst.... Lycka till

Edit: Glömde bort att säga att den aldrig skulle bli godkänd geochmed de helt sämst mekaniska skivbromsarna. Typ sämsta man kan ha.. OBS! när jag besällde nya belägg kosta det 800kr för belegg till endast framhjulen

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Medlem

Herr_Toalett: Det är kanske det som är kul att dom suger Det är bara så töntigt att det är coolt att åka omkring i en Men din kanske var en rosthög oxå?
Sen hittar man nog inte en chopper med originalmotor heller De flesta är bytt...

Ajja, hitta på nåt kul nu ;D

Permalänk
Medlem

HAr du köpt vrååålåket än :D??

Permalänk

jo det var ju därför jag o alla mina kompisar hadde. Fast jag hadde orginal fast den grymmaste modellen. 3växlad manuell och sen var den facktiskt nylackad:P

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Medlem

Men hallå!! Cp-låda heter det faktiskt!

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal
Men hallå!! Cp-låda heter det faktiskt!

Nej? Cp-Truck?

Permalänk
Medlem

Ska köpa den idag hehe haha CP-truck pingu ju hahha lätt de bästa namnet på den heheh!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Ahhh minnen väcks till liv Min första moppe som jag fick av farsan var en invalidmoppe som
gjorde 25 och inte hadde några bromsar.

Jag och några kompisar bestämde oss en dag för att ta mopparna till sjön och bada, fast min
moppe funkade inte så bra i uppförsbackar så när vi väl var inne på skogsbacken in
till sjön fick man putta upp den på backarna och sen starta den i en nerförsbacke sen vart det
full rulle.
Iaf, en bit in på vägen så finns det en stor bom som ligger en bit efter en nedförsbacke så när
jag väl kommit till den sista backen mot bommen så ska man ju bromsa... Men utan bromsar
skapar inte mycket till nersaktning. så man åker rakt in i bommen och spräcker hela framrutan
och får bommen rakt över huvudet (tack gud att jag hadde hjälm och att moppen vid det laget
bara gick i typ 5km/h). Efter den lilla olyckan fixade jag bromsarna och så målade jag och en
kompis om den till klarrött med roller så att det blev "bubblor" i färgen och när motorn hadde
kapsejsat så skrotade jag den med en vinkelslip och några skiftnycklar/skruvmejslar

Edit: jag kallade den alltid Cp-moppen

Permalänk
Medlem

Re: Invalidmoppe :d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Fick för mig en kul ide, en av pappas polare har en invalidmoppe till salu för 400kr

400 kr? =S varför sålde han den så billigt?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Nej? Cp-Truck?

I denna by är och förblir namnet cplåda.

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk

ballong skallen: är den gula burken bakom sätet NOS tuben lr

Permalänk
Medlem

hade inte de där 12v elsystem också?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Monster...moppe...ROFL

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Hej! Vet ej om jag väcker denna tråden lite? Men hur gick det för dej och moppen? Blev det några fina mods? Idag var jag och hämtade en blå shopper med orginalmotor och ganska bra skick för 0:- Jag har haft samma funderingar som du innan, men inte hittat någon billig shopper. Men igår fick jag reda på att min lillsyrra hade berättat för sin kompis pappa att jag brukade skruva med min moped Så då hade han föreslagit att jag kunde ta hans gammla shopper som han hade i garaget Så när jag fick hem den så tvättade jag av den lite så att man såg vad det var för nåt. Så imorgon ska jag fixa wirar och bromsar så att jag kan få igång den

/ZeecoR

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

Min kompis brorsa hade en sån och han kallad den för en CP-Råtta!! Så de så =P

Permalänk
Medlem

Vi vill se lite pics... du har haft ett tag på dig nu!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

Har inte läst hela tråden men vill bara påminna om att shopper numera är en kulturskatt och att börja joxa med en sådan är en dödssynd, jag skulle gärna kunna betala dyra pengar för en shopper. Behåll den som den är eller sälj den till en entusiast! Ska du ha ett åkdon, bygg ett från början eller skaffa ett annat objekt!

Permalänk
Medlem

FLAMES!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Neonljus under o stor baslåda där bak.. så blir du känd i hela byn.. sen om de är possitiv eller negativt de vet jag inte..

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem

du är galen.
han är galen!
Världen är galen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kulturskatt... Bah!

Jag säger modda utan återvändo!!!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Jag håller på me moppen bilder kommer i början på december för då har jag kommit en bra bit.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".