Permalänk
Medlem

Någon som är missnöjd med sin ipod mini?

Någon som är det? ska nog önska en sådan till julklapp.
Om någon är missnöjd med den får ni gärna byta mot min Iaudio 4 256MB,utsedd till bästa flash-baserade mp3spelare vid ett flertalen tillfällen. Betalar mellenskillnad

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Ingen missnöjd. Bra.

Ska nog köpa en nästa vecka... Frågan är bara vilken färg...?

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Medlem

haft 3 st nu så lite sur är man väl...

Gobo grön eller rosa (har själv en blå...)

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Jag har en blå.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

Nu har jag bara en iPod men de är ju lika, och jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Mm, en fin rosa som jag är otroligt nöjd med.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Jag är grymt sugen på en ipod mini, jag skaffade en IGP-100 för ca 1 år sedan.. då jag tyckte de vanlgia ipod var för stora.

Undra vad man kan lyckas sälja en IGP-100 för nu... ipod mini ligger ju på 2,5k!
Däremot ligger de ju på 1,8k i USA..lite irriterande!

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Jag är grymt sugen på en ipod mini, jag skaffade en IGP-100 för ca 1 år sedan.. då jag tyckte de vanlgia ipod var för stora.

Undra vad man kan lyckas sälja en IGP-100 för nu... ipod mini ligger ju på 2,5k!
Däremot ligger de ju på 1,8k i USA..lite irriterande!

// peakk

1800 utan moms

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv

Det där att den är billigare i USA är en bluff. När du köper den där så är det som att köpa den som en "bulk" produkt. En kompis till min far köpte en iPod 20gb. Han kände sig lite blåst efter att fått köpa alla tillbehör löst istället. Så om du köper den USA så kommer du ändå upp i det pris som den kostar i Sverige om du ska hörlurar, nätadapter osv....tråkigt men sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
Det där att den är billigare i USA är en bluff. När du köper den där så är det som att köpa den som en "bulk" produkt. En kompis till min far köpte en iPod 20gb. Han kände sig lite blåst efter att fått köpa alla tillbehör löst istället. Så om du köper den USA så kommer du ändå upp i det pris som den kostar i Sverige om du ska hörlurar, nätadapter osv....tråkigt men sant

Skitsnack?

Tillbehören är de samma, men självklart måste du ju stå för svensk nätadapter och du får inga bättre hörlurar i Sverige om du nu tror det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
Det där att den är billigare i USA är en bluff. När du köper den där så är det som att köpa den som en "bulk" produkt. En kompis till min far köpte en iPod 20gb. Han kände sig lite blåst efter att fått köpa alla tillbehör löst istället. Så om du köper den USA så kommer du ändå upp i det pris som den kostar i Sverige om du ska hörlurar, nätadapter osv....tråkigt men sant

Även om man tänker att man inte ska ha den i sverige så är den ju helt enkelt billigare USA
Iofs är ju allting billigare på apple.com...varför är det så? Moms?

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

lite minssnöjd är ja faktistk. den saknar förmågan att pumpa ut bas och då har ja testat med ett par bra lurar sen så tycker jag batteritiden inte är något att hänga i julgranen! Men en bra spelare som jag nog tycker är värd sina pengar pga av den höga kvaliten, styrsystemet annars så skulle ja vara tveksam om den var prisvärd!

Permalänk
Medlem

fick idag veta att min syrran köpt en ipod mini till mig i USA. det blev en silverfärgad. får den om 5 veckor när hon kommer hem. hon är toknöjd med sin rosa och för 1800 kr så räcker det nästan att den är så ruggigt snygg

längtar....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Skitsnack?

Tillbehören är de samma, men självklart måste du ju stå för svensk nätadapter och du får inga bättre hörlurar i Sverige om du nu tror det.

Jag köpte min mini i USA, fick med adapter, hörlurar, usb samt firewiresladd. Med adaptern medföljde även en europeiskt kontakt, så allt funkade direkt ur paketet.

Är grymt nöjd med den.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Även om man tänker att man inte ska ha den i sverige så är den ju helt enkelt billigare USA
Iofs är ju allting billigare på apple.com...varför är det så? Moms?

// peakk

ja du usa har inte lika hög moms som i sverige.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
ja du usa har inte lika hög moms som i sverige.

7,75% för att vara exakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
1800 utan moms

Inte tänker jag betala nå moms för den här i Sverige

Citat:

Ursprungligen iinskjivet av RolEXX
ja du usa har inte lika hög moms som i sverige.

Löser vi det genom att rösta åt höger?

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
7,75% för att vara exakt.

Beror väl helt på vilken stat du köper den i?
Brukar lägga på 10% så är man safe

Känns nästan om man tjänar på det även om man råkar åka dit i tullen nu när $ är superlåg

Jag har fått 2 ipods skickade till mig och jag har inte tullat nått för dem...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Inte tänker jag betala nå moms för den här i Sverige

Löser vi det genom att rösta åt höger?

// peakk

eller flyttar till usa

varför tror du att alla kändisar bor i usa

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Re: Någon som är missnöjd med sin ipod mini?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Någon som är det? ska nog önska en sådan till julklapp.
Om någon är missnöjd med den får ni gärna byta mot min Iaudio 4 256MB,utsedd till bästa flash-baserade mp3spelare vid ett flertalen tillfällen. Betalar mellenskillnad

Tjena! Jag har haft en och var inte helt nöjd, varför undrar du säkert då!

* Batteritiden var ganska kass, tycker min flickvän också som också har en.
* Både min och flickans var kinkig med lurarna, vissa verkade inte passa perfekt, och kunde knastra lite när kontakten snurrades.
* Jobbig av manöverera i fickan, råkade alltid höja eller sänka volymen, så jag var alltid tvungen att krångla med knapplåset. Går dock att fixa med fjärr för 400, men då måste man ju knappa "på" jackan, jag vill ha händerna i fickorna när det är kallt.
* Ljudet är inte så imponerande, tycker min bärbara CD & min iRiver hade mycket bättre ljud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft min sen ett par dagar före svenska releasen.

Är mycket nöjd, dock är som några sagt batteritiden inte allt för mycket... Men den räcker ett par dagar och sen laddas.

Lurarna som medföljer är inte mycket att hurra för, men byter man ut dessa mot ett par bättre så är det lungt där.

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem

Lurarna byter man ut till SONY MDR V700, no problemas...battertiden..man behöver ju inte lyssna 24/7 och om de räcker till några timmars lyssnande på dag sedan kan man ju ladda den på kvällen....natten morronen!

Ljudet dåligt? Det känns som en ipod borde ge bättre ljud men jag antar att iriver kan det här med ljud bättre Min IGP-100 ger fint ljud iaf...

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

En grå, med 3 skal i olika färger (vit, blå, grön)

Permalänk
Medlem

Den klarar inte av att läsa mappstruktur
FATTAR inte att folk inte klagar mer på det...
Jag sorterar låtar efter mappar, INTE ID3-taggar i min dator...det blir helt fucked up när jag för över musiken till spelaren...

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacL3an
Den klarar inte av att läsa mappstruktur
FATTAR inte att folk inte klagar mer på det...
Jag sorterar låtar efter mappar, INTE ID3-taggar i min dator...det blir helt fucked up när jag för över musiken till spelaren...

apple hatar pirater

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacL3an
Den klarar inte av att läsa mappstruktur
FATTAR inte att folk inte klagar mer på det...
Jag sorterar låtar efter mappar, INTE ID3-taggar i min dator...det blir helt fucked up när jag för över musiken till spelaren...

Kanhända att folk trivs med att ha dem efter ID3-taggar istället för att sortera dem? Det är väl ganska inividuellt, annars gör en spellista bara efter sorteringen på din dator?

Har haft min i lite mer än ett halvår och är fortfarande supernöjd, kontrollen må vara lite dyr men den är ruggigt snygg och lätt värt pengarna i slutändan.

EDIT: Kör även Sony's MDR-EX71, vilket ljud det blev!! En ny maskin

Permalänk
Medlem

Den kostar faktist 1700kr nu

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem

Hur lång tid får man vänta på leverans om man beställer från www.apple.com ?

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
Hur lång tid får man vänta på leverans om man beställer från www.apple.com ?

du kan inte bestalla fran den amerikanska apple store fran sverige, dem skickar bara inom USA, tyvarr

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Synd.... var ju 1000 kr billigare.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.