Vart tar virusen vägen?

Permalänk

Vart tar virusen vägen?

Alldeles nyss mitt under mitt spelande minimerades jag till skrivbordet. En virusvarningsruta hade kommit upp från Norton 2004 pro. Den sa att den hade hittat viruset Bloodhound.
Jag skannade hela datorn en gång men den hittade inget Bloodhound, däremot 2 filer som båda hette SyncroAD.
Mer om syncroAD senare. Iallafall så sökte jag på Bloodhound för att se vad olika sidor sa om viruset. Enligt Symantecs sida är det ju ett program i norton!? Vad är det den hittade egentligen?

Nu till SyncroAD. Varje gång jag skannar hittar den dessa två filer men kan ej göra något med dem. Jag söker på google för att göra en manuell borttagning och hittar massa instruktioner. Alla instruktioner, oavsett sida jag kollar på säger att jag ska in i regedit och leta upp massa nycklar men de finns ju inte!
Vissa säger även att det ska finnas proccesser igång eller mappar på min hårdisk med det finns ju inte! Vad ska jag göra?
Norton hittar virusen men de verkar inte existera ändå

Robin

Permalänk
Medlem

Har norton lagt virusen i karantän kanske? Ligger de inte i registret så körs de antagligen inte eftersom virusen inte autostartar då...

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har du testat göra sakerna i Felsäkert läge?

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: INTEL Core i9-9900K 3.6 GHz (8 kärnor, 16 trådar) | Processorkylare: Noctua NH-D15 | Moderkort: Z390 AORUS ELITE | Minne: Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB | Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB | Hårddisk: 850 EVO Series 250GB SSD + 2 WD SATA diskar 1TB styck. | Nätaggregat: Fractal Design Integra 650W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: MSI Optix 24" LED Curved MAG24C | Mus: Steelseries Rival 600 | Tangenbord: Razor Ornata Chroma

Permalänk
Medlem

Är inte bloodhound en funktion i norton antivirus som hittar virus som inte än har blivit inlagda i virusdefinitionerna?

Edit : Visst är det så

Citat:

Norton AntiVirus innehåller en teknik som kallas Bloodhound och som väsentligt ökar virusskyddet mot nya och okända virus.

Bloodhound hittar och isolerar de olika logiska delarna av en fil och analyserar sedan programlogiken efter virusliknande beteende. Med hjälp av Bloodhound-tekniken upptäcks många okända virus. Norton AntiVirus upptäcker också okända virus genom att övervaka aktiviteten i datorn och söka efter beteenden som är typiska för virus. När en misstänkt aktivitet upptäcks förhindrar Norton AntiVirus att åtgärden fortsätter.