Permalänk
Medlem

Konstigt fel, rebootar...

Igår så "burkfimpade" brorsan sin dator, och idag när han knäpper på den så rebootar den varje gång när Windows-laddar skärmen kommer upp. Han kör Windows XP. Nån som vet vad detta kan vara för något?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

resetta cmos bara för o testa =9

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

hmm det hjälpte inte.... nån som tror att operativsystemet blev skadat när datorn burkfimpades och att det kan hjälpa om man formaterar och installerar om?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

När min dator grinar sig så, så testar jag antingen felsäkert läge, eller bara starta med windows skivan i cdromen så brukar de funka

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

hmm inget av de funkar =(

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

blev så för mig oxå...men jag stängde av datorn över netten och sen så funkade det...det var ett virus...

Permalänk
Medlem

okej jag ska prova det, tack för tipsen

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Började igår när jag satte in en mick! :S sen försvann ljudet. Sen försvann internet och nu går som sagt inte datorn igång. Jag lät den vara stängd ett långt tag då gick den igång. men krasha och nu funkar den inte igen. Ska testa att sätta på den imorrn. men om det är ett virus hur vet man det och hur tar man bort den?
/kim

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

jag har F-secure som antivirusprogram och när jag startade datorn dan där på så märkte jag att jag kunde logga in i windows (den rebootade inte efter windows laddar skärmen...och då kom det upp en lite ruta att den hade hittat ett virus och bäkämpat det....sen kom det oxå upp en lite ruta där det stod att datorn hade återsttälts från ett alvarligt fel....