Permalänk

Motorola MPx200 vs. x220

Hej!

Funderar på att köpa en smartphone och har kollat lite på MPx200.

Det kommer ju en uppföljare nu men är det någon större skillnad förutom att dom satt in en 1.3Mpix kamera.

Jag tycker kamera är ganska meningslöst. Tycker ni jag skall vänta tills 220 kommer så att 200 sjunker i pris och köpa den?

Tack på Förhand // Superfrog

Visa signatur

Athlon XP 1900+ ø 256 DDR Orginal PC2700 cas2.5 ø 266 Gb IBM ø Point Of View GeForce4 Ti4200 128Mb DDR DVI TV-out AGP ø W2kProSwe ø SB Live! Platinium

Permalänk
Medlem

220 har nyare OS, smartphone 2003 istälelt för 2002. tror även dne är lite snabbare.

vill du vet mer om vad som skiljer 200 o 220 kan du läsa detta test http://www.mobile-review.com/review/motorola-mpx220-en.shtml

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Kan man inte upgradera MPx200:s Operativsystem till 2003? Har den inte Windows Mobile?
//Tack

Visa signatur

Athlon XP 1900+ ø 256 DDR Orginal PC2700 cas2.5 ø 266 Gb IBM ø Point Of View GeForce4 Ti4200 128Mb DDR DVI TV-out AGP ø W2kProSwe ø SB Live! Platinium

Permalänk
Medlem

windows smartphone har den om ja inte minns fel. finns rykten om de som uppgraderat. men det är nått de gjort hemma, inget man kan få inlagt från butik eller service ställe. sen är ja inte så säker på hur bra 200 är med nyaste OS:et, om den verkligen funkar bra med det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

ok. tycker du att man skall slå till och köpa en 200 eller vänta på 220. om man ändå inte är så intresserad av kameran. utan mer vill haden till at kolla mail och använda den som kalender och mp3 spelare.

Superfrog

Visa signatur

Athlon XP 1900+ ø 256 DDR Orginal PC2700 cas2.5 ø 266 Gb IBM ø Point Of View GeForce4 Ti4200 128Mb DDR DVI TV-out AGP ø W2kProSwe ø SB Live! Platinium

Permalänk
Medlem

jag hade nog väntat på 220:an ändå. har klämpt på 200, fin, men vet inte. jäkligt dyr för vad man får. tyckte själv inte att den var SÅ snabb. varför inte nya qtecen om du nu vill ha en me MS system?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Ok. Qtek 7070 verkar ganska intressant. Eller vilken var det du menade?
Har du någon erfarenhet av Qtek?

//Superfrog

Edit: Kollade upp vad Qtek 7070 kostade. 1736 kr är ju otroligt billigt. Är lite av generationen som tycker att Dyrt-> Bra. En telefon som har så otroligt mycket men bara kostar 1736 kr känns lite konstigt?

Visa signatur

Athlon XP 1900+ ø 256 DDR Orginal PC2700 cas2.5 ø 266 Gb IBM ø Point Of View GeForce4 Ti4200 128Mb DDR DVI TV-out AGP ø W2kProSwe ø SB Live! Platinium

Permalänk
Medlem

Jag har själv en MPx200 och den fungerar till stor del bra. Så länge man skriver SMS, wappar eller kollar i kalendern lider man inte alls av att processorn är för långsam. När man ska titta på film orkar den däremot inte med. Synkroniseringen fungerar lika bra som den gör till handdatorer med PocketPC. Sen jag skaffade den har jag slutat släpa runt på kalender/handdator då telefonen klarar av det ganska bra.
Den går att uppgradera själv till WM2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superfrog
Ok. Qtek 7070 verkar ganska intressant. Eller vilken var det du menade?
Har du någon erfarenhet av Qtek?

//Superfrog

Edit: Kollade upp vad Qtek 7070 kostade. 1736 kr är ju otroligt billigt. Är lite av generationen som tycker att Dyrt-> Bra. En telefon som har så otroligt mycket men bara kostar 1736 kr känns lite konstigt?

nejnej, den är stor o "gammal". menade 8010.

http://www.qtek.se/default.asp?id=77&element=74

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag har en Qtek 8010 och måste säga att det är den grymmaste telefonen!!
Sålde min P900 för att jag tyckte den var lite väl stor och klumpig och chansade lite och köpte en 8010. Har inte ångrat mig en sekund. Helt underbar telefon!