Permalänk

Låsa upp a925 och bort med fucking 3

Här kan man skriva allt om låsa upp a925 och tre.

jag har låst upp min gratis

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

Här kommer ett XP tema till tracker, kan posta ett longhorn tema senare som är mkt snyggare om så önskas

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/XP-Mondo3.zip

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk

ja

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

Hur låste du upp din gratis?

Permalänk
Medlem

Hammare?
Fast då slipper man ju inte bara Tre, utan även telefonen.. men men..

Permalänk

Du ringer till tre och säger att du är missnöjd med deras kontantkort och vill låsa upp det. Då spärrar dom ditt sim kort och skickar hem papper som du ska fylla i och skicka tillbaka med simkortet. Då får du hem Efter typ 2 veckor en upplåsningskod.

DETTA FUNKAR BARA OM DU KÖPTE DIN MOBIL MED 3RELOAD INTE MED 3FRI KONTANT TROR JAG.

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på koden de ska skicka mig via brev, har väntat 1 vecka......

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att man bara kan låsa upp den gratis om man köpte den med 3Reload? Fick min idag, köpte från phonehouse, och varken på deras hemsida eller när jag beställde den blev jag informerad om att den skulle vara låst till 3, ej heller i paketet har jag lyckats hitta något där det står att telefonen är låst till 3 men ändå klagar den när jag skulle kööra med mitt telia-SIM. Tror ni man kan driva på det till att få telefonen upplåst gratis?

Visa signatur

Rambo var en diva, mer CO-OP åt folket. | Min påbörjade chassimod
73 de SM7XSJ

Permalänk
Medlem

Du har inte prövat med en annan operatörs 3G sim kort (USIM)?

Permalänk
Medlem

Nope har ju tyvärr inte tillgång till något USIM. Borde det inte gå att se på något annat sätt om den nu skulle vara låst?

Visa signatur

Rambo var en diva, mer CO-OP åt folket. | Min påbörjade chassimod
73 de SM7XSJ

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att den är låst eftersom det står på tres hemsida att "alla mobiler med kampanjpris är operatlrslåsta till 3".

Permalänk

För att du visste om att man bara kunde ladda med minst 199 kr och om man ite hadde ringt upp dom inom 30 dagar skulle du förlora pengarna.
Fast om man laddar på med 199kr innan det gått 30 dagar så får man ha kvar sina pengar......

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

Dirty_banana: Hur lång tid tog det från att du skickade in pappren tills du fick koderna?

Permalänk

två veckor

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

Går det låsa upp en a925 gratis på något annat sätt om man skulle köpa en nu ??

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk

Vet inte du kan ju alltid snacka med tre

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

Efter lite strul har jag nu låst upp min A925

Använde en sån här: http://www.smart-clip.com/ och mitt gamla comviq kort funkar perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Efter lite strul har jag nu låst upp min A925

Använde en sån här: http://www.smart-clip.com/ och mitt gamla comviq kort funkar perfekt.

Vart köpte du din Smart-Clip? Och är det Comviq Kontant du fick att fungera eller Comviq abbonemang?

Permalänk
Medlem

Jag kommer få mina koder imorgon :), så nu beställde jag comviq.net abonnemang från hemsidan.

Permalänk

gratis startpaket på comviq.net va

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Vart köpte du din Smart-Clip? Och är det Comviq Kontant du fick att fungera eller Comviq abbonemang?

Genom en kompis.

Kortet är mitt 5 år gamla abonemang, ska testa med kontantkort till helgen men jag kan inte tänka mej att det skulle va nån skillnad.

Permalänk

lite offtopic..men när man har låst upp sin a925...och vill utnyttja g3 sakerna (surfa osv) måste man ha comviq.net abonnemang går det inte med kontantkort från comviq.net?
och vad kostar det i månaden? (abonnemang alltså)...hittar det inte på hemsidan..

GiiX - du kanske vet?

Visa signatur

// was it a train or my computer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakssdsfs
lite offtopic..men när man har låst upp sin a925...och vill utnyttja g3 sakerna (surfa osv) måste man ha comviq.net abonnemang går det inte med kontantkort från comviq.net?
och vad kostar det i månaden? (abonnemang alltså)...hittar det inte på hemsidan..

GiiX - du kanske vet?

För att kunna utnyttja 3G med comviq.net så måste du (iaf. än så länge) ha abonnemang, kontantkort fungerar bara med 2G. Abonemanget kostar 25 kr i månaden men du kan ringa/surfa m.m. upp dessa pengar.

Permalänk
Medlem

hur är det med telias 3g kort ? funkar allt i det eller ?

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
För att kunna utnyttja 3G med comviq.net så måste du (iaf. än så länge) ha abonnemang, kontantkort fungerar bara med 2G. Abonemanget kostar 25 kr i månaden men du kan ringa/surfa m.m. upp dessa pengar.

Du måste i dagsläget ha abonnemang om du ska kunna utnyttja 3g med comviq. Comviq.net som jag också har beställt kostar 15kr i månaden om du ska ha faktura eller 0kr i månaden med autogiro. Det har dock en minimidebitering som är 25kr i månaden vilket innebär att om du har ringt för tex 15kr så lägger dom på 10kr så att det blir 25kr. Har du därimot ringt för 25kr eller mer så läggs inget på.

Permalänk
Medlem

Ett problem uppstår väl?

Jag finner inga inställningar hos varken Telia, Vodafone eller Comviq till Motorola A925, går det att skriva in de manuellt från vilken annan 3G lur som helst?

Står åtminstånde på Telia's sida att det skall vara en 3G telefon i Telia's nät som de har rekomenderat eller liknande.
Har ett Telia abb just nu med bindningstid, ska ringa telia och fråga om man kan ändra om det till 3G kanske.

Först behöver jag svar på frågorna ovan då om det går att föra in inställningarna.