Half-Life 2 på Tisdag?

Permalänk
Medlem

Pulver: Du vet väl att alla "piratgrupper" får tag i retail-versionen så fort den skeppas till butikerna världen runt va? Vilket givetvis är innan releasen. Sen tar det ju lite tid att cracka iofs. Men dom måste knappast vänta tills den 16:e innan dom sätter igång med crackandet.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Läste du vad jag skrev ?

Alla "piratgrupper" har sina kopior men det går inte att knäcka spelet eftersom det saknas 'vitala delar' som blir tillängliga först den 16:e

Permalänk
Medlem

Och vad syftar du på då? Trodde att du menade den preloadade-versionen. Eller menar du att hela spelet inte finns med på DVD-skivan till retail versionen?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle du kunna utveckla det? Har ingen aning om vad du talar om.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Som jag fattat det så räcker det inte med att koppla upp sig och regga sin CD-key (med retail versionen alltså)

Man måste även ladda hem en liten "vital del" till spelet för att det överhuvudtaget ska fungera.

Utan internetuppkoppling kan man förövrigt inte spela HL2 (retail) överhuvudtaget.

Det finns som sagt gott om folk som har retail-versionen hemma - men ingen kan spela ännu.

"Piratgrupperna" har själva sagt att de ska 'knäcka' spelet inom 2 timmar efter att det släppts den 16:e

Men jag är ingen expert på det här - jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Som Pulver sade, man kommer antagligen att behöva ladda hem en liten, men vital, del den 16:e för att kunna spela. Mao, så går det inte att cracka innan...förhoppningsvis inte alls.

Sen, angående bilderna, så fick jag uppfattningen att det var extra materialet som kommer med Guld paketet och ingen "retail" version.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Har inte hört något om att man ska behöva ladda ner något till retail-versionen faktiskt, förutom att registrera sig med Steam dvs. Om det är så så är det jävligt kasst, man vill ju ha "hela" spelet på skivan, när man väl bokat/köpt det!

Tvivlar dock starkt på att det finns någon som har retail-versionen, dom kan väl knappt skickat spelen till butikerna än?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Tvivlar dock starkt på att det finns någon som har retail-versionen, dom kan väl knappt skickat spelen till butikerna än?

Titta på bilderna gagg postade en bit upp i tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Titta på bilderna gagg postade en bit upp i tråden

Det är ju boxen + allt extramaterial man får när man köper Gold-versionen (?) via Steam!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

ahaa - det har du rätt i.

I alla fall läste jag om frustrerade personer som jobbade inom distribution i USA som hade "fixat" kopior till sig själva men inte kunde spela.

Jag har även läst att det finns gott om kopior i sverige redan som bara väntar på att skickas ut till butikerna.

Jag vet att piratgrupperna har spelet - men de kan inget göra.

Det brukar ju bara ta typ 3 dagar efter att spelet har gått guld annars... (NFSU2....)

Permalänk
Medlem

Hm, hoppas verkligen att det inte är så. Känns inte rätt om man inte får en fullständig version av spelet när man köpt det, bara för att Vavle/whatever vill försöka tjäna mer pengar! Annars bryr jag mig inte mycket faktiskt.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

SKa bli spännande o se hur det blir med HL2 och piratversionerna...

Permalänk
Medlem

Skönt att det är någon som knäcker piraterna för en gångs skull.

Bra jobbat Valve!

Permalänk
Medlem

Kan man väl inte säga nåt om än? Är ju nästan en vecka tills spelet släpps. Dom lär knappast "knäcka" piraterna iaf. Inget man kan klaga på direkt, men synd att det blir på våran bekostnad.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A1200
Skönt att det är någon som knäcker piraterna för en gångs skull.

Bra jobbat Valve!

Så du tror alltså att Half-Life 2 kommer bli det första spelet som inte lyckas knäckas av piraterna?

Det tror inte jag, tyvärr

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag att det blir ett av de första spelen där det inte knäcks innan releasedatumet.

Efter den 16:e finns det säkerligen gott om piratkopior.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Personligen tror jag att det blir ett av de första spelen där det inte knäcks innan releasedatumet.

finns redan ett dussintal med spel om inte blivit knäckta innan rls

Permalänk

Lånar tråden....

Vad är det för krav på spelet.
Se min dator konfiguration längre ner. Räcker det som jag har?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas.ka
Lånar tråden....

Vad är det för krav på spelet.
Se min dator konfiguration längre ner. Räcker det som jag har?

japp

http://www.half-life2.org.uk/check.php

edit:

Citat:

Q: What are the minimum system requirements?
A: According to a Gabe Newell forum post, HL2 requires a semi-recent PC. These requirements also apply to CS: Source and the other Source conversions.

Minimum Requirements
1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 level graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard

Preferred System
2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX 9 level graphics card
Windows 2000/XP
Mouse
Keyboard

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Soldiers Heroes of WWII blev inte knäckt innan release date pga Starforce II protection eller vad det nu heter.

Liknande med Toca race driver 2 tror jag..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas.ka
Lånar tråden....

Vad är det för krav på spelet.
Se min dator konfiguration längre ner. Räcker det som jag har?

Nej, det gör det tyvärr inte. Möjligtvis i 320 x 240 upplösning med 4-bitars färgdjup (16 färger alltså). Då kanske du får 30 fps om du har tur.

För att köra HL2 optimalt krävs det:

PIV 6.5 GHz (alt. A64 5800+),
4GB DDR3 RAM,
Geforce 6900 med 512MB VRAM (alt. ATI x890 med 512 MB VRAM),
300 TB UltraSATA hårddisk,
Audigy 2 ZZZS med 9.1 stöd (THX2) och sist men inte minst
28" TFT med 1ms svarstid.

Först då får du optimal spelupplevelse i 1024x768 med 32 bitars färgdjup (16.7 miljoner färger).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A1200
Nej, det gör det tyvärr inte. Möjligtvis i 320 x 240 upplösning med 4-bitars färgdjup (16 färger alltså). Då kanske du får 30 fps om du har tur.

För att köra HL2 optimalt krävs det:

PIV 6.5 GHz (alt. A64 5800+),
4GB DDR3 RAM,
Geforce 6900 med 512MB VRAM (alt. ATI x890 med 512 MB VRAM),
300 TB UltraSATA hårddisk,
Audigy 2 ZZZS med 9.1 stöd (THX2) och sist men inte minst
28" TFT med 1ms svarstid.

Först då får du optimal spelupplevelse i 1024x768 med 32 bitars färgdjup (16.7 miljoner färger).

Någon är seriös...

Permalänk
Medlem

Det är ju precis en sån dator brorsan har... gott då kan jag spela på hans så länge...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det kom ut igår alltså, Tisdag, men jag har inte lyckats hitta det, EB-games har det då inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Det kom ut igår alltså, Tisdag, men jag har inte lyckats hitta det, EB-games har det då inte.

Igår var det väll 9e? spelet kommer 16e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoLiatH
Igår var det väll 9e? spelet kommer 16e.

Men det är ju först nästa vecka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Men det är ju först nästa vecka!

Wow hur kan man missa det? Sen om du menade ebgames.com så finns det visst där, till och med på första sidan...

Permalänk
Avstängd

om spelet släpps den 16:de... ska det ligga i brevlådan då, eller ska det skickas ifrån butiken?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk

Själv ska jag knalla ned på Game och få det rätt i handen den 16e.
Så sådana problem slipper man iaf.
Men skulle gissa på att de skickar spelen den 16e?

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!