Permalänk
Medlem

Förbannad på BBB!

Hej!

Jag beställde för cirka 1 månad sen ett abbonemang från Bredbandsbolaget via deras hemsida och väntade sedan på att de skulle skicka ut brev eller ringa mig. Men icke gjorde de det. Kollade på deras hemsida "Leveransproccess" typ och där stog de att de inte har fått in några uppgifter ännu... Kollade samma sak 1 vecka senare och fortfarande samma. Nu för ca 3-4 veckor igen så beställde jag igen från deras hemsida för att de verkligen skulle få min order, men samma visa då.

Nu till problemet, eftersom BBB va så sega så beställde jag redan från det bolaget jag har, Glocalnet, deras 8mbit.

NU flera veckor senare så ringer BBB upp mig och säger att jag MÅSTE ta deras abbonemang! Att jag inte kan avbeställa det nu...

Kan de verkligen göra såhär? Jag vägrar att skriva under nån fullmakt till Bredbandsbolaget som de måste skicka ut för att de ska kopplas in här.
De kan väll inte börja ta betalt för en tjänst jag inte kopplar in??

Jag är riktigt förbannad på de och tänker aldrig skriva under nån fullmakt!!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

självklart kan dom inte göra så.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

ohhh jag lovar att det kommer bli en jäkla sopa av allting, är inte ens säker på om jag kan avbeställa Glocalnet 8mbit tjänsten ifall det skulle knasa. Vad händer då?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Två abonnemang he he

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart på slap´s sida! XD

Permalänk
Medlem

nu lessnar man ju riktigt ordentligt...dom kan väl inte tvinga dig till att använda BBB?

Visa signatur

"If you can´t make it, Fake it"

Permalänk
Medlem

jo tydligen... han på supporten sa att det inte gick att avbeställa nu... vad tror de igentligen?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

Tycker det måste vara ett givande och tagande. Kan de inte fixa in dig på första försöket och du har fått göra en ny beställning så borde de få skylla sig själva. Jag tycker då att du gjort det du kunnat. Så stå på dig. Hör med din konsumentvägledare om det finns nåt man kan göra. Ring upp dom igen, har du tur kanske du får snacka med någon annan som är lite mer resonlig.

Permalänk
Medlem

Re: Förbannad på BBB!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap
Hej!

Jag beställde för cirka 1 månad sen ett abbonemang från Bredbandsbolaget via deras hemsida och väntade sedan på att de skulle skicka ut brev eller ringa mig. Men icke gjorde de det. Kollade på deras hemsida "Leveransproccess" typ och där stog de att de inte har fått in några uppgifter ännu... Kollade samma sak 1 vecka senare och fortfarande samma. Nu för ca 3-4 veckor igen så beställde jag igen från deras hemsida för att de verkligen skulle få min order, men samma visa då.

Nu till problemet, eftersom BBB va så sega så beställde jag redan från det bolaget jag har, Glocalnet, deras 8mbit.

NU flera veckor senare så ringer BBB upp mig och säger att jag MÅSTE ta deras abbonemang! Att jag inte kan avbeställa det nu...

Kan de verkligen göra såhär? Jag vägrar att skriva under nån fullmakt till Bredbandsbolaget som de måste skicka ut för att de ska kopplas in här.
De kan väll inte börja ta betalt för en tjänst jag inte kopplar in??

Jag är riktigt förbannad på de och tänker aldrig skriva under nån fullmakt!!

En bredbandsbeställning är oftast bindande. I ert fall är det försent, dom har förmodligen redan skickat en beställning på er och därmed är ni en kostnad för dem. Stanna eller dra, ni måste oavsett betala under bidningstiden.

Värt att notera är att det är tekniskt omöjligt att koppla in två olika ADSL abonnemang till ett och samma telefonnummer. Så ni behöver inte vara oroliga för det, förmodligen hör Glocalnet av sig och meddelar att dom inte kan leverera så länge du har en annan operatör. I detta fall Bredbandsbolaget.

Bara för att en hemsida inte visar korrekt information är tekniken långt ifrån 100%. Ringde du någonsin till dem för att vara på den säkra sidan? För enligt kundservice har ju Bredbandsbolaget fått in er beställning, men det visas inte på hemsidan. Men jag förstår er om det är en principsak. Men däremot ser nog inte Bredbandsbolaget det som ett gott skäl till att slippa deras tjänst. Ni har faktiskt beställt deras tjänst, därmed tänker dom nog leverera det ni beställt.

Permalänk
Medlem

Ja jag hade nog inte vågat beställa ett annat abonemang innan jag varit 100% på att,
i ditt fall, Bredbandsbolaget inte fått/gjort något med din beställning.
Ibland är det inte så bra att vara hetsig.......... BBB har nog fullt upp har jag en känsla av

Man kan inte göra precis som man vill alltid, även om man tycker man blir illa behandlad.
Välkommen till verkligheten!

Permalänk
Medlem

Suck va irreterande :|... OHHHH fan va jag ska ställa till det :(... Men kom och tänka på en sak... Låt oss säga att nån utomstående skulle beställa till min address? Hur ska jag då kunna veta det? Har jag en skyldighet då?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

asså vafan...samma ska hände mig...vi vänta i en månad...sen ringde vi de och helt plötsligt sa de att de inte hade oss i listan bland användare...wtf...

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk

Ångerrätten gäller också om du träffar avtal med en näringsidkare om att han ska hyra ut en vara eller utföra en tjänst åt dig. Förutsättningen är att avtalet har ingåtts på distans, det vill säga att du och säljaren inte har träffats personligen. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan, och när det gäller en tjänst den dag då avtalet om tjänsten träffades.
från http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel...

Men klaga på du, min lillebror tecknade ett avtal med tele2 om adsl-abbonemang, men de kunde inte leverera i tid och de "glömde" säga att det var 12 månaders bindningstid, han klagade och de gav med sig.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Förbannad på BBB!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbster
En bredbandsbeställning är oftast bindande. I ert fall är det försent, dom har förmodligen redan skickat en beställning på er och därmed är ni en kostnad för dem. Stanna eller dra, ni måste oavsett betala under bidningstiden.

Värt att notera är att det är tekniskt omöjligt att koppla in två olika ADSL abonnemang till ett och samma telefonnummer. Så ni behöver inte vara oroliga för det, förmodligen hör Glocalnet av sig och meddelar att dom inte kan leverera så länge du har en annan operatör. I detta fall Bredbandsbolaget.

Bara för att en hemsida inte visar korrekt information är tekniken långt ifrån 100%. Ringde du någonsin till dem för att vara på den säkra sidan? För enligt kundservice har ju Bredbandsbolaget fått in er beställning, men det visas inte på hemsidan. Men jag förstår er om det är en principsak. Men däremot ser nog inte Bredbandsbolaget det som ett gott skäl till att slippa deras tjänst. Ni har faktiskt beställt deras tjänst, därmed tänker dom nog leverera det ni beställt.

Nja inte riktigt. Överenskommelse gäller bara fram till det datumet du skall få leveransen, leverar dom inte inom avtalstiden så förfaller överenskommelsen, detta gäller alla tjänster och varor. Avtal blir det när du har skrivit under en beställning/kontrakt vilket gör den bindande men den kan också hävas om inte tiden hålls. Mig veterligen har BBB upp till 90 dagar att leverera inom den tidsperioden kan du bara vänta. Efter det har du all rätt i världen att säga upp det utan att betala för det. En beställning via nätet är inte bindande hur mycket bolagen än vill få det till. Ta gärna kontakt med din konsumentombud för att får reda på exakt hur detta går till. Läs neda och ett tips är att alltid läsa avtalen INNAN du beställer !!

13.9 Om Bredbandsbolaget inte inom nittio (90) dagar från att
Avtalet ingåtts har kopplat in Tjänst och Abonnenten påmint
Bredbandsbolaget om detta, äger Abonnenten genom meddelande
till Bredbandsbolaget säga upp avtalet om Tjänst med omedelbar
verkan. Abonnenten äger då rätt att återfå till Bredbandsbolaget i
förskott erlagda avgifter avseende Tjänsten, varefter Abonnenten
inte har rätt att framställa ytterligare krav mot Bredbandsbolaget
med anledning av Avtalet.

http://www.bredband.com/files/pdf/Allmanna_villkor_040811.pdf

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

När man beställer via Bredbandsbolagets hemsida, kommer man till något steg där man måste acceptera allmänna villkoren eller dylikt?

Permalänk
Medlem

Ingenting är bindande som inte är påskrivet.

Tänk om en polare vill göra sig lustig och beställer en massa tjänster via nätet? Klart han inte behöver betala eller binda sig med BBB. Deras kundtjänst har dåliga kunskaper.....

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium