Permalänk

halv SLI?

Skulle det vara möjligt att köra endast ett kort i sli för att sedan köpa ett till senare? om man inte vill gå hela vägen och kanske uppgradera burken när det blir mer aktuellt (lite billigare)?

Permalänk
Medlem

det finns en brygga på moderkortet som låter en andvända ett kort

Permalänk
Medlem

Det är ju det som är det fina med SLI Köp ett kort nu och ett senare när du har råd.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

För det första är pci e ren jäkla kapitalförstöring att köpa just nu. 4000 tusen för bara moderkortet. Köp ett AGP kort nu för 3 tusen istället och köp pci e när det kostar hälfen mot idag!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

tycker det är billigare med pci express

moderkort för 4000?

Permalänk

Var har du hittat det moderkortet för 4 lök?

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Finns de redan ute, 4K är ju rena vrakpriset varför köpa gårdagens grejer när man kan få framtidens idag? Nforce 4 SLI kommer bli mitt nästa kort!

Tvivlar iofs på att de kommit o finner det lustigt att folk smutskastar det innan priset är satt. Aja ni kan alltid får köpa ett agp moderkort av mig för 50 spänn, för det slår allt i pris/prestanda men vem bryr sig...

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Finns det några moderkort att köpa idag som möjliggör SLI?

Permalänk

nej

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
nej

Halvt rätt man kan jue faktisk köra Voodo2 i sli.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Jo, det stämmer men det besvarar ju inte hans fråga. För jag tog för givet att han inte tänkt köpa dubbla V2 kort o sätta in. Onödigt påpekande.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Jo, det stämmer men det besvarar ju inte hans fråga. För jag tog för givet att han inte tänkt köpa dubbla V2 kort o sätta in. Onödigt påpekande.

jag tycker inte jag påpekade... mera bara upplyste om det. Kanske inte alla som vet det.
Fast troligen kanske onödigt vetande idag.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

finns knappast några voodoo kort heller