Permalänk

Data haveri Hjälp

Tja på er igår när jag startade min dator så komma jag till att den höl på ladda Windows å DÅ frysser bilden sen tar det en minut sen dör datorn. Sen går det inte att starta den nå mer. Nätagregatet är helt. Nån som vet vad felet kan vara? Skulle vara skyst av er om ni kunde hjälpa mig. PLZ!!!!:)

Permalänk
Medlem

är du seriös?

Edit: Testa starta i felsäkert läge.

Permalänk
Medlem

Du får nog bättre hjälp om du postar i ett forum som handlar om datorer, dvs. inte Övriga ämnen. Jag vet inte om det är något hårdvarufel eller någon viktig fil som skadats, men det finns säkert någon här på forumet som vet, bara du postar i rätt forumsdel.

Permalänk
Medlem

Kanske glappar elkabeln? Eller så har det hänt nåt i nätagregatet. Har haft liknande problem och efter jag köpte nytt nätagg så har det inte krånglat.

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

Kanske så att hårddisken har gått sönder?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

kolla att alla kondingar på moderkortet är hela...

Visa signatur

Dator:1 |Amd XP 2000| Asus Radeon 9200se 128mb | 1x60gb ibm deskstar | 1x40gb ibm deskstar| 1X160 Maxtor 9+|
www.sunny-gti.tk | Friskt kopplat hälften brunnet.

Permalänk

?

Och villket rum skulle jag ha skrivit medelandet i då ?

Permalänk
Medlem

Hela datorsystem hade nog varit bättre Sedan så ökar chanserna om du skriver seriöst utan en massa förkortningar och skiljetecken. Sist men inte minst så är det bra att veta datorns prestanda. Jag kan tänka mig att det är något fel på hårdvaran, testa disken i en annan dator så vet du om de är din hdd som är boven. Kolla så inte moderkortet är skadat, annars kan du boota med en cd som ultimate boot cd eller knoppix och felsöka hårddisken mm.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading