Permalänk
Medlem

Skit i Temp mapp?

Jag undrar hur mycket plats mappen C: (windowspartition)-->Documents and Settings--->Mappen som heter som din profil--->Lokala inställningar--->Temp tar? Min tar nämligen 1,19 GB poch jag misstänker att det är nåt skitj ga fått in! Nån annan som haft samma problem?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem

Det är ju en temp-mapp, så varför inte ta bort allt i den om du tycker den har blivit för stor?

Permalänk
Medlem

SÅ jag kan göra det utan att alla mina inställningar för dne profilen försvinner då?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem

Japps, bara att rensa TEMP

Permalänk
Medlem

Vad är dem filerna till för om dem ändå bara går att ta bort utan några konsekvenser?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk

de är temporära filer, som sparas så att du t.ex. inte behöver ladda vissa filer på nätet igen osv. Bara gå in på Diskrensning och välja temporära filer och sedan ta bort dem. Eller köra den manuella metoden om du är lat

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Kan man tömma tempmappen helt eller är det nåt som ska finnas kvar? Jag kan inte heller ta bort vissa filer (sammanlagd sorlek på dessa e 800 MB så jag vill gärna få bort dem)! Jag vet att man kan använda kommandotolken men komemr dock ej ihåg hur man skulle göra för att ta bort filer!!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Avstängd

JA! Du kan ta bort ALLA filer...

Men kontrollera gärna så du inte sparat några dokument eller så där..

Permalänk

Mitt tips är att starta om datorn innan du tömmer temp mappen, då är det då lungt!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

tömde min temp mapp pga att den var lite stor, hade knappt någon plats kvar på C:
nu efter att jag har tömt den så verkar ingen skiva vilja fungera

varje gång jag sätter i en skiva så kommer det upp ett klassiskt felmeddelande med "skicka felrapport" och "skicka inte". Någon som vet om det kan fixas på något sätt eller inte?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
tömde min temp mapp pga att den var lite stor, hade knappt någon plats kvar på C:
nu efter att jag har tömt den så verkar ingen skiva vilja fungera

varje gång jag sätter i en skiva så kommer det upp ett klassiskt felmeddelande med "skicka felrapport" och "skicka inte". Någon som vet om det kan fixas på något sätt eller inte?

Kolla i loggboken, så ser du vad som orsakar felmeddelandet..

Nu skall inte dina cd-läsare ha någon drivrutin etc. i temp-mappen som påverkar deras funktion!

Men prova att gå till kontroll panelen \ system, Flik: Avancerat
Klicka på "Miljövariabler"

& i den övre rutan Markera "Temp" samt klicka på: "redigera"
starta Antecknaren & Klipp ut innehållet i fältet: Variabelvärde & klistra in det i Antecknaren
(Sparas så det blir lätt att återställa inställningen till "standard")

Ändra därefter värdet i fältet: Variabelvärde till: "c:\windows\Temp" om du har XP (c:\winnt\temp om du har w2K Pro)

Upprepa med Tmp.

Spara antecknar filen som Temp.txt

Spara med OK & stäng alla öppna fönster samt logga ut & in igen..

Upprepa alltihop fast återställ miljövariablerna till det som angetts i Antecknaren & logga ut & in igen!!

Permalänk
Medlem

verkade inte hjälpa något
men tack iaf

Visa signatur

breathe, smile and be happy