Permalänk
Avstängd

dremel eller bormaskin?

tror ni att jag kan gravera med en borrmaskin om jag har ett graverings bits?
tror ni att den snurrar fort nog?

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem

Ja du de går ju me borrmaskin men de e ju som lite smidigare med en dremel lr nått i den stilen. Och en sak till borrmaskinen snurrar inte lika fort som en multimaskin.

Visa signatur

AK47 - forever

Permalänk
Avstängd

mm jag vet men jag orkar inte köpa en dremel för 1000kr för en gravering : /

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem

prova fukar de bra med borrmaskin så kör på de.. annars så köper du en dremelkopia för två tre hundra spänn..

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

som Virr3 säger , köp en dremel kopia för 200kr på clas olsson. CoTech heter den , föresten har jag köpt en sån själv å den är det inga problem med maskin mässigt , men 2 verktyg har gått sönder för att jag kört för varmt.

Visa signatur

AK47 - forever

Permalänk
Medlem

jag har också köpt Co/Tech:en, i söndags den kostade 250 tror jag plus 20 kr för ett graveringsstift, akte dej bara för att tappa "förlängningsdelen" med gravyrstiftet i, det gjorde jag så nu måste jag köpa ett nytt..

Visa signatur

jo..

Permalänk

Köp en dremelkopia hehe skulle inte villja sitta och gravera me en borrmaskin *asg*

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Skulle inte heller vilja gravera me en borrmaskin när den har 10-15 ggr lägre vartal än dremel kopian. För när man har en låg varvad masksin så rycker den mer än en maskin med högre vartal, de jag vill komma fram till e att dremel kopían e säkrare att gravera med när man kan ha högre vartal än en borrmaskin, men du får ju bestämma själv hur du vill göra när du graverar , jag ger trots allt bara råd!!

Visa signatur

AK47 - forever

Permalänk
Avstängd

tack för alla råd jag köper nog mig en dremel kopia eller en tidig "julklap"

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem

Jag var inne på Jula här i Jönköping igår och såg då att dom sålde den batteridrivna Dremeln för 595:-. Blev sugen på att slänga min CO/TECH och inhandla den istället. Skulle vara skönt att slippa sladden. Och det är lätt värt 600 surt förvärvade slantar...
Jag är iofs nöjd med min kopia, den funkar bra så länge man undviker deras kapskivor (köp Dremel orginal kapskivor istället). Ska se om jag inte slår sönder spargrisen imorr´n och tar en tur ner till Jula

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Hjälpsam

Co/Tech's kapskivor är inte kul nej, har även köpt Classes 150bitars verktygsats för 150:-. De kapskivrona är lite bättre iofs, skall testa några Dremel nästa gång, tack för tippset. Det går en del skivor till att kutta 40st M4 rostfria bultar... Förrestem, det är verkligen A och O när det gäller kapning att hitta rätt varvtal och tryck för att skära så effektivt som möjligt utan att göra åt förtinutton kapskivor på en gång.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

jag köpte min på rusta för 99kr fast vill ju igentligen inte stödja livets ord men men var så billigt

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
jag köpte min på rusta för 99kr fast vill ju igentligen inte stödja livets ord men men var så billigt

Snälla rara du, Rusta ägs Inte av Livets ord, det var ännu en i raden av internetmyter som ploppat upp de senaste åren...

(nog för att denna myt är betydligt äldre än "de senaste åren")

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.