Vågfar man köpa 6800LE??

Permalänk
Inaktiv

Vågfar man köpa 6800LE??

Är detta kortet bättre än mitt nuvarande 9800PRO@XT 490,730Mhz

Letar efter ett kort som man kan öppna pipes till 16/6:)

Därför har jag intresserat mig för detta---->

http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=5407304

Mvh:Adde

Permalänk

jag sitter också och kollar in Leadteks version. Verkar som att många lyckas låsa upp många pipes på det.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Asus RTX 3060 Ti | Asus ROG Strix B550-I | 16GB HyperX Fury 3600Mhz | Acer X34A

Permalänk

Det är väldigt lite chans att man kan öppna alla pipes (16p), 12 pipes är nog mer realisktiskt. Om man vill öppna alla pipes/vertex så ska man köpa en vanligt 6800...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Grejen är att tillverkarna oftast disablar defecta pipes för att sedan sälja chipset till en lägre klass. Att öppna dem går väl an, men om de funkar vet man aldrig riktigt.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Inaktiv

AJA har lagt en order på detta Leadtek 6800LE 128Mb kortet nu;)

Permalänk

Så ett 6800 std(ej le) är ett bättre köp?

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10...

och ta bort le

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det är väldigt lite chans att man kan öppna alla pipes (16p), 12 pipes är nog mer realisktiskt. Om man vill öppna alla pipes/vertex så ska man köpa en vanligt 6800...

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

tycker LE är ett bättre köp, får du bara 12/6 så är inte skillnaden så stor mellen 12/6 o 16/6 på min dator var det ungeför 550 3dmark 03 poäng
o ca 5 fps i cs:source,

Permalänk
Inaktiv

Samma PCB på LE o NU juh!

Så same shitt kan man säga;)

Permalänk

Hur är det med problemen i Half-life 2 som många 6800LE användare raporterar?

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
AJA har lagt en order på detta Leadtek 6800LE 128Mb kortet nu;)

adde sälj 9800pro kortet för 1400kr och och köp ett 6800GT eller 6800NU

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

D e väl helt annan kylning på le - varianten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Hur är det med problemen i Half-life 2 som många 6800LE användare raporterar?

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Inaktiv

Jo men jag ska ändå köra med (Outdoor Vattenkyling)@ vattentemp 4 grader just nu;)

hehe idlar just nu min XP-M@ 2,03v i 24grader, så jag ska koppla in 6800Le:t med maze 4 i detta system!

Så det ska nog kunna stressas upp endel;)

Mvh:Adde

Permalänk
Hedersmedlem

9800PRO @ XT 490 730Mhz är så bra att det inte blir så stor skillnad om du köper en 6800LE så spara dina pengar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Inaktiv

16 pipes mot 8 gör nog endel skillnad skulle jag tro:)

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det blir snabbare men jag kan bara klocka min LE rill 320MHz så där tar din 9800Pro kort in ordentligt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar korkat att byta grafikkort, ditt är ju inte på något sätt dåligt. Jag köpte ett Leadtek 6800le, det gick bara att låsa upp till 8/6 från 8/4. Dock klockade jag det till 356/811. Om det inte går att låsa upp för dig så har du betalat 2000 för pyttelite prestanda.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Gräs-mannen, hur bra prestanda är det då med en 8/6 jämfört med 9800 pro? Om man har otur är det lönt att köpa ett 6800le?

Visa signatur

AMD 64 3200+ 0.09 @ 32.719s SPI 7000b-AlCu | MSI K8N PLATINUM | 2x512 DDR400 Corsair Value | Leadtek 6800LE | 200GB Maxtor 10 SATA | LiteOn DVD 16x DL | LG 1730B | Aspire 500w plexi | plexilåda

Permalänk
Medlem

jag lyckades låsa upp mitt helt och det funkar klockrent i 400 / 880 (med origkylning) så det är nog lite olika, för mej fick jag ett helt klart GRYMT kort för priset! med 890 eller 410 får jag små grafikbuggar efter längre tids stresstest...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
jag lyckades låsa upp mitt helt och det funkar klockrent i 400 / 880 (med origkylning) så det är nog lite olika, för mej fick jag ett helt klart GRYMT kort för priset! med 890 eller 410 får jag små grafikbuggar efter längre tids stresstest...

Det låter jävligt mycket. Med tanke på att du har låst upp alla pipes/vertex, och du kan komma upp till 400/880 med originalkylning!!!?? Alltså de extra pipes/vertex som är öppna tar mycke soppa från GPU. Så alltingen har du en "defekt" på GPU voltagen, så att den ger 1,2-1,4 v istället för 1,1v. Och då kan du komma upp till 400 med 1,2-1,4 volt men inte med 1,1v. Eller så är det en lite lögn du har get oss.

Och 410 på GPU, det kan inte änns alla GT komma upp till med orginal volt bara när man har voltmoddat till 1,4v så kan de komma över 410.

Vad för märke?temperatur, idel/load? poäng i 3dmark?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bastardofsweden
Gräs-mannen, hur bra prestanda är det då med en 8/6 jämfört med 9800 pro? Om man har otur är det lönt att köpa ett 6800le?

Mitt är ändå bättre än 9800XT men inte så mycket så jag skulle byta upp mig från 9800XT till mitt. (Om jag var i din sits)

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag tycker det verkar korkat att byta grafikkort, ditt är ju inte på något sätt dåligt. Jag köpte ett Leadtek 6800le, det gick bara att låsa upp till 8/6 från 8/4. Dock klockade jag det till 356/811. Om det inte går att låsa upp för dig så har du betalat 2000 för pyttelite prestanda.

har du prova låsa upp dom andra 4 pipsen ?? istället för dom 4 som va trasiga ?
jag blev besviken först oxå sen prova jag dom andra så funkade det

Visa signatur

^^

Permalänk
Inaktiv

vilka andra pipes? vertex menar du?

Permalänk
Medlem

Jag har prövat båda quad'sen med pixelpipelines. Dock gick det att låsa upp 2 vertexpipelines.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Inaktiv

AJA funkar d inte bra så säljer jag d igen!