Leadtek GT eller Gainward?

Permalänk
Medlem

Leadtek GT eller Gainward?

Har beställt ett nytt system, allt förutom grafik kortet är beställt eftersom DB inte har några inne.

SÅ, till frågan, vilket kort är mest värt att satsa på?

Leadtek 6800GT eller Gainward?
Vilken märke är i det stora hela bäst?

Billigast av dom är GT kortet hos DB, men komplett har 2st olika GT kort.
Pris skillnaden är ca 650:-.
Obs det skiljer bara ca 300:- mellan DB´s Leadtek GT jämfört mot gainwards.

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301844&cks=PRL

och:

Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample", Retail

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300440&cks=PRL

Det står alltså Golden sample på det ena men inte på det andra

Om man jämför pengar vs. prestanda och klocknings möjligheter?

GT: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LT6800GT-256

Som jag förstått så har Leadtek 6800 GT 900Mhz, medans www.netvaruhuset.se har samma kort fast det står 1000Mhz?

Leadtek 6800GT 256Mb DDR3 1000MHz Retail - 3890 kr inkl moms, finns i lager igen.
Beställ innan kl 16 så får du hem det nästa dag.

Resten av systemet:

http://xajten.tx-shells.net/projekt.html

Visa signatur
Permalänk

Re: Leadtek GT eller Gainward?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Har beställt ett nytt system, allt förutom grafik kortet är beställt eftersom DB inte har några inne.

SÅ, till frågan, vilket kort är mest värt att satsa på?

Leadtek 6800GT eller Gainward?
Vilken märke är i det stora hela bäst?

Billigast av dom är GT kortet hos DB, men komplett har 2st olika GT kort.
Pris skillnaden är ca 650:-.
Obs det skiljer bara ca 300:- mellan DB´s Leadtek GT jämfört mot gainwards.

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301844&cks=PRL

och:

Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample", Retail

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300440&cks=PRL

Det står alltså Golden sample på det ena men inte på det andra

Om man jämför pengar vs. prestanda och klocknings möjligheter?

GT: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LT6800GT-256

Som jag förstått så har Leadtek 6800 GT 900Mhz, medans www.netvaruhuset.se har samma kort fast det står 1000Mhz?

Leadtek 6800GT 256Mb DDR3 1000MHz Retail - 3890 kr inkl moms, finns i lager igen.
Beställ innan kl 16 så får du hem det nästa dag.

Resten av systemet:

http://xajten.tx-shells.net/projekt.html

Leadteks 6800GT lite har 900 som du antagligen har tittat på de riktiga Leadtek 6800GT har 1000mhz minne

Leadtek 6800 GT
Form Factor 2-Slot (kylaren)
Clock 350/500MHz
Memory DDR3/256MB

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

Det tar juh 100år innan DB kan få in nått
GT: http://www.datorbutiken.com/se/defa...Id=LT6800GT-256

Får väl se om det kmr denna månad så slänger man in en beställning

Permalänk
Medlem

Men den på DB är väl inte Lite?

Har ringt dom och den ska komma in runt den 27:e, ej bestämt men de trodde på det...

Då kan jag väl lika gärna beställa från netvaruhuset eftersom de hade kvar några st kort, dock kostade de en hundring mer men de var på 1000Mhz....eller?

Den heter ju: Leadtek GeForce 6800GT 256MB DDR3 350/1000MHz så det borde vara rätt GT kort...

Svara gärna snabbt så ringer jag o beställer redan nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Golden sample korten är redan klockade har jag för mig..

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk

Gainwards goldensample har en klock på 400/1100 (garanti) men klockar lätt högre om man har tur jag kör mitt i 420/1180 med org kyl och utan bios/volt mod. Är kanon nöjd med mitt val

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Beställde från Netvaruhuset, får kortet imorn..fina grejor det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Leadtek 6800GT = Bättre val en ett Gainward 6800GT GS, då du kan köpa dej ett ULTRA för typ samma summa.

Edit: + att dom klockar nog lika bra också

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

lite lustigt bara att lite kortet som har en klock på 350/450 är lika dyrt som det vanliga GT:t .....varför ? kanske för vanliga GT är slut i lager. Varför är leadtek så billiga om man jämför? dålig OC ??

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
lite lustigt bara att lite kortet som har en klock på 350/450 är lika dyrt som det vanliga GT:t .....varför ? kanske för vanliga GT är slut i lager. Varför är leadtek så billiga om man jämför? dålig OC ??

Leadteks kort har billigare komponenter än andra kort.
Andra märken som använder sig av samma idé är bl a Powercolor och Club3D.
Billigare behöver inte betyda sämre. Men däremot så brukar det vara bättre kvalitet på komponenter som är dyrare. Det är bara att använda logiskt tänkande. En produkt som kräver mer nogrannhet blir ju slutändan dyrare. För konkurrensen är ju så hård mellan tillverkarna. Så att satsa på statusmärken där man tar betalt för märket innebär förmodligen ofta konkurs.....

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

dessutom så har jag för mig att gainwards kylning var rätt dyr också... + att dom lade in GS pga att alla skulle köpa det lite dyrare kortet... leadtek har ju fått väldigt bra recensioner om sina 6800: or då den har så feeeet kylare ....

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

vad e det för minnan på leadtek korten?? ...samsung 2.0ns?

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Cykla vidare med din uppfattning
Leadtek kör inget billigt krims krams
Men du kanske har rätt ang club 3d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Leadteks kort har billigare komponenter än andra kort.
Andra märken som använder sig av samma idé är bl a Powercolor och Club3D.
Billigare behöver inte betyda sämre. Men däremot så brukar det vara bättre kvalitet på komponenter som är dyrare. Det är bara att använda logiskt tänkande. En produkt som kräver mer nogrannhet blir ju slutändan dyrare. För konkurrensen är ju så hård mellan tillverkarna. Så att satsa på statusmärken där man tar betalt för märket innebär förmodligen ofta konkurs.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reg edit
Cykla vidare med din uppfattning
Leadtek kör inget billigt krims krams
Men du kanske har rätt ang club 3d

Leadtek har avtal med minnestillverkare från bla Korea.
I Korea är det billigare att framställa minnen än i Japan, vilket asus bla har.
Vart tror du att det är billigast att tillverka minnen? I Japan eller Korea. Vem av de tror du försöker sälja sina dyrare komponenter med huvudargument att de har bättre kvalitet??
Minnen är bara en av alla komponenter.

Ja sa inte att Leadtek har billigt krimskrams. Utan de har billigare komponenter. För det är tillverkningskostnad (med bl a komponentinköp) + marginal + mellanhänder + leverantör + återförsäljare som blir det slutgiltiga priset..

Då de flesta kör med en procentsats i sitt påslag på priset så är det lätt att se vilka kort som billigare tillverkningskostnad.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Både Leadtek 6800GT Gainward 6800GT GS kör vell med Samsung 2.0ns minnen. eller va mena du, billigare minnen från samma företag eller? Typ Samsung 2.0ns vs Samsung 2.0ns LE.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

Skillnaden borde ju ligga nånstans?? ...eller? billigare komponenter låter rimligt i minna öron iaf. Och det är ju inte en liten skillnad vi snackar ellerhur!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

orkar inte läsa hela tråden men jag lägger min röst på gainward då de är utmärka att överklocka..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Både Leadtek 6800GT Gainward 6800GT GS kör vell med Samsung 2.0ns minnen. eller va mena du, billigare minnen från samma företag eller? Typ Samsung 2.0ns vs Samsung 2.0ns LE.

Näh....Inte riktigt så jag mena.... Det finns ju mer komponenter än minnen. Jag tog bara upp det som exempel. Leadtek är ju lite billigare än Gainward korten. Men det gör inte dem sämre. Det jag menar är att de tillverkare som valt att köpa in minnen från någon som är dyrare gör ju att kortet i slutändan blir dyrare.
Tillverkare av komponenter vill ju ha sina produkter sålda så då har de som har en dyrare tillverkningskostnad oftast en högre garanterad kvalitet än vad de behöver för att kunna konkurrera.
Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Det e ett smart drag av Leadtek anser jag.

Samsung har sin standard vid tekniken av tillverkningen av sina minnen & priset kan dock diffa en del på grund av var företaget e plasserad.

Som sakt, det behöver inte betyda att det e sämre minnen för att det e billigare tillverknings kostnader, som typ löner mm.

Så som jag hajjar det, e det likadana minnen Samsung 2.0ns med samma teknologi.

Det finns ju alltid en möjlighet att minnet på ett Gainward har en bättre kvalitet, med möjligheten finns också att kvaliten är sämre.

Det e ju en chansning på vem som står där & fixar/kollar minnerna.

Sådär e det ju med allt.

Tex: vid köpet av en dyr skrivare som jag gjorde, kollade jag inte då efter det dyraste landet för tillverkningskostnaden på skrivaren i hopp & tro på att kvaliten skulle bli bättre.

äh, jag står iaf på Leadtek sida & hellre ett ULTRA en ett GT-GS från Gainward som jag tycker e överpris på.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

Men då e det samma visa igen....billiga komponenter då Gainward´s ultra kostar 5750:- och visar återigen vilken skillnad det är prismässigt ...Jag gav 4700:- för ett GT med klock långt över ultra med org kylning och utan volt/bios mod. Har inte sett nått leadtec komma i närheten utan alt. kylning och bios/volt mod. Och gainwards vanliga kort verkar oxå vara väldigt OC vänligt!
Dessutom så tror jag Gainward har förtur på gpu:er från Nvidia då dom har ett gediget sammarbete med Nvidia då dom blivit "partner of the year, strategic partnership mm." Där av att dom kanske får klockvänligare gpu:er och kan köra goldensample kort ...och sedan måste det ju vara skillnad på minnena ...jag menar 1180 vs 1000(om man har tur) är ju ingen liten skillnad! Så att säga att det e samma minnen=Bullshit!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Men då e det samma visa igen....billiga komponenter då Gainward´s ultra kostar 5750:- och visar återigen vilken skillnad det är prismässigt ...Jag gav 4700:- för ett GT med klock långt över ultra med org kylning och utan volt/bios mod. Har inte sett nått leadtec komma i närheten utan alt. kylning och bios/volt mod. Och gainwards vanliga kort verkar oxå vara väldigt OC vänligt!

Hmm det e vell ganska uppenbart att Gainward´s GT & ULTRA inte kostar lika mycket.
Jag menar att, om man kan köpa typ ett PalitDaytona 6800 Ultra för 4400:- eller ett ASUS V V9999Ultra Deluxe 6800 Ultra för 4900:-, varför då kirra ett GT för 4700?

Bara för att ditt GS klarar över ULTRA (som många andra GT kort också klarar ikl: mitt Leadtec) så betyder det inte att GT-GS e bättre en ett ULTRA, för då GT-GS e Klockat till MAX & ULTRAn har inte ens börjat med sin. Det e också många som tror att (GT-GS enhance mode) e en standard på kortet & tror att dom kan klocka lika många % därifrån, som ett annat GT. Så e det ej & jag har läst om ett par som har GT-GS här på SweClocker & som har problem att klocka över "enhance mode".

PS: Jag tror inte att du sitter & lirar med 420/1180 hela dagarna, utan, detta e nog bara hur mycket du har lyckats att klocka ditt kort i 3DLäge utan att ha kört nått Lir med det en längre tid.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

Jag kör såklart 400/1100 när jag spelar då det i dagens spel inte behövs det "lilla" extra då jag maxxar alla spel jag spelar iaf! Lite nyfiken blir man på varför det får heta ultra. Är det bara för att klocken är 400/1100 som standard? och alla ultror har väl inte 1.6ns minnen ...har för mig att jag sett någort med 2.0ns. Vad är det igentligen som skiljer mellan GT och Ultra förutom standard klock?

Edit: Visst har jag kört 420/1180 en längre tid i spel, har tom. kört 430/1200 och det funkar! Men i bench så pallar det inte högre än 420/1180! Och att säga att prisskillnaden inte sitter i komponenterna (när det handla om över tusen kr) utan i namnet är nog att bita sig själv i tungan! Varför är då Asus korten så billiga?

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Hmm det e vell ganska uppenbart att Gainward´s GT & ULTRA inte kostar lika mycket.
Jag menar att, om man kan köpa typ ett PalitDaytona 6800 Ultra för 4400:- eller ett ASUS V V9999Ultra Deluxe 6800 Ultra för 4900:-, varför då kirra ett GT för 4700?

Bara för att ditt GS klarar över ULTRA (som många andra GT kort också klarar ikl: mitt Leadtec) så betyder det inte att GT-GS e bättre en ett ULTRA, för då GT-GS e Klockat till MAX & ULTRAn har inte ens börjat med sin. Det e också många som tror att (GT-GS enhance mode) e en standard på kortet & tror att dom kan klocka lika många % därifrån, som ett annat GT. Så e det ej & jag har läst om ett par som har GT-GS här på SweClocker & som har problem att klocka över "enhance mode".

PS: Jag tror inte att du sitter & lirar med 420/1180 hela dagarna, utan, detta e nog bara hur mycket du har lyckats att klocka ditt kort i 3DLäge utan att ha kört nått Lir med det en längre tid.

Var har du fått prisuppgifterna för Palit Daytona någonstans?
Jag gav då inga 4400 kr. jag fick vackert pröjsa 5200 med frakt för mitt och snälla visa inte upp några priser från datorbutiker som inte någonsin har haft korten på lager eller har korten hos sin leverantör utan bara följer sin leverantörs rekommenderade priser som i slutändan har visat sig vara totalt galet då det äntligen kommer några kort.
Tilläggas bör är att jag tog från dem som var billigast naturligtvis.

I övrigt håller jag med att det skiljer sig i komponenter. När jag köpte mitt Epox var det dyrt som fan. 1700 spänn. Men jag köpte kortet för att jag visste att det hade kondensatorer tillverkade i Japan. Det vara många andra moderkort som bla Abit som försökte pressa kostnaderna och tog billigare och sämre kondensatorer. Resultatet blev ju att de korten kostade runt 900 kr men många kort började läcka elektrolytvätska sen om kondensatorerna.

Så i slutändan kan det vara så att om du köer ett billigare kort så har du en högre garanti att just ditt kort går att klocka mycket medans en som har lite sämre komponenter kommer inte lika många kunna klocka så bra.

Kolla på Asus V9999 GE modellen?? det är inget riktigt GT men jag har inte hört så många som inte lyckats låsa upp de 4 sista pipes på kortet och jag inte heller hört att det är någon som har haft problem att klocka det.
Visst går det ju att klocka och låsa upp på alla. Men vitsen med det är ju en bättre prestanda. inte att man ska få en massa artefakter.

Dock verkar inte så många haft problem med Leadtek korten heller vid klockning. Det tyder ju på att det verkligen är ett bra lågpriskort inom GT modellerna.

Gainward kan jag säga att de är lite dyrare. Men jag har en kompis som har ett sådant kort. Det går hur stabilt som helst trots att han har klockat upp det till ett Ultra...

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?intern=&varen...

Citat:

Gainward kan jag säga att de är lite dyrare. Men jag har en kompis som har ett sådant kort. Det går hur stabilt som helst trots att han har klockat upp det till ett Ultra

Jo det e "enhance mode" som den garanterat ska klara av, som många andra, utan den garantin.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

Att ultra skulle vara bättre? Varför slår ett GT GS ett ultra i vissa tester om än marginellt med en klock på 400/1100?

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Kortet som kompisen har Leadtek - visade sig vara samsung 2.0
Ang korten så görs Asus, gainwards, club, leadtek, sapphire med flera i Taiwan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
vad e det för minnan på leadtek korten?? ...samsung 2.0ns?

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Har iaf fått mitt LeadTek 6800GT och bara utseéndet på kortet ger mig mer längtan efter resten av datorn

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Kortet som kompisen har Leadtek - visade sig vara samsung 2.0
Ang korten så görs Asus, gainwards, club, leadtek, sapphire med flera i Taiwan.

Komponenterna som sitter på kortet....inte var själva kortet tillverkas någonstans!!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Men kan man inte beställa alls på datorburiken och sen vänta på att dom får in det? Låter jobbit... när får dom in dom nya leadtek 6800GT:sarna då?

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hubcruiser
Men kan man inte beställa alls på datorburiken och sen vänta på att dom får in det? Låter jobbit... när får dom in dom nya leadtek 6800GT:sarna då?

Jag beställde ett ex på netvaruhuset.se, riktigt bra pris med tanke på att inga andra butiker har inne, beställde kortet 16.00 igår och kunde hämta ut det imorse

Snabb service och jag bor i norra sverige

Visa signatur