Det där NFSU2 verkar jävligt ballt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Något jag finner irriterande är att man inte kan snurra på bilarna med hjälp av musen som i 1:an. Eller?

Man kan snurra på bilen genom att trycka ner scrollen och snurra (skulle jag tro)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Något jag finner irriterande är att man inte kan snurra på bilarna med hjälp av musen som i 1:an. Eller?

Yepp, scrollen ska hållas ner. Då funkar det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Man kan snurra på bilen genom att trycka ner scrollen och snurra (skulle jag tro)

Om man inte har någon scroll då?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

det flyter på grymt bra

allt på max i 1024 med maxad aa & af

edit: min bror har ett gf3 och spelar i 1024 med medium på några enstaka saker

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Om man inte har någon scroll då?

tough luck! eller så kanske det går att ändra i options?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Om man inte har någon scroll då?

Köp en ny mus!
Precis som att säga "Tänk om man inte har en cd-rom då?"

Permalänk
Medlem

Nfsu2 flyter mycket bra på min gamla dator, p4 1.4 ghz, 384 RDRAM, gf2 gts 32 mb.
Kör på 800x600, sen fullt på allt, utom anti-aliasing förstås

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Köp en ny mus!
Precis som att säga "Tänk om man inte har en cd-rom då?"

Möss kostar pengar, dessutom fungerar min så fint annars.

Din liknelse med cd-rom funkar inte: scroll skulle lika gärna gå att ersätta med knapptryckningar på tangentbord (ska kolla inställningar ikväll) - en cd-rom går inte att ersätta med annan standardutrustning, det går tex. inte att köra skivan i diskettstationen.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

motion blur??

Permalänk

jag tycker ettan var grymt mkt roligare. jag har inte spelat 22an så länge men det känns ganka trist.

Permalänk

är det bara för mig marken är pixlad. kör på högsta grafiken och ett 9600 PRO

Permalänk
Medlem

Japp spelet är ruskigt pixlat.

Jag kör 1024*768 med allt maxat.

Permalänk
Medlem

Gå in på options och se till att Texture filtering ligger på max, sen spara spelet avsluta det och sen starta spelet igen.

Permalänk

kör också på ett GF2 1024x768 över medel i detail kolla recensionen (tryck tanka)

http://hem.bredband.net/apocalypse/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

driftingen var ju klart roligast i 1:an, hoppas det är lika kul i 2:an

funderar på att gå hem till kompisen som bor 100m härifrån och testa det

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runerally
kör också på ett GF2 1024x768 över medel i detail kolla recensionen (tryck tanka)

http://hem.bredband.net/apocalypse/

Hur kan du se fpsen i spelet?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hur kan du se fpsen i spelet?

Man kan se fpsen med programet Fraps.

Permalänk

Nån som vet vad det kan vara för fel om bilen plötsligt drar åt höger(alltid höger) lite då och då? Jag har testat att byta tangentbord men problemet kvarstår.
Lite irriterande att ligga i 250km/h och helt plötsligt så får bilen för sig att svänga maximalt åt höger...

Permalänk

så tråkigt att mitt graffekort suger kamel***.... 3.0ghz,512mb och sen kommer graffet: GEFORCE FX5200 256mb !! DUNDERKORT...

Visa signatur

- - - - - - - - - - - - - - - -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Alla ni som säger att det flyter fint på era gamla kort....Ja varför inte men tro inte på något sätt att det ser lika fint ut som på ett nyare kort.

Och visst funkar FarCry bättre för jag kan ha mer AA/AF än i NFSU2 i samma upplösning men det kan vara så att FarCry inte bryr sig om man ändrar i drivrutinen som NFSU2 gör.

Beror helt på om du har Nvida eller ATI. NFSU2 fungerar på gamla kort men det bli inte ALLS lika snyggt utan DX9 effekterna. Men, varför spela tvåan när originalet var så pass mycke bättre?

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem

Ska man spela ett bilspel så ska man spela Burnout 3: Takedown på Ps2

Permalänk
Medlem

Men fungerar Dx 9 grejerna på FX korten?

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk

flyter på skapligt bra med min 1,4ghz och 256 ram. Men jag har dock en liten fråga, första gången jag lirade det så la jag märke till en sak som skillde sig från när jag spelade demot,
när jag spelade demot så blev det typ 5 sekunders freezelagg när jag tog upp kartan, gick in i menyer eller väntade på en video sekvens, så jag tänke glatt att å va skönt att det över över, men när jag startade idag så va det tillbaka(i det hela spelet inte demot) någon som har nån hjälpande kommentar till det? känns onödigt att skapa en ny tråd om det, men det kanske blir så ändå :/