3G inställningar för A920/A925 för er som har Comviq!

Permalänk
Medlem

3G inställningar för A920/A925 för er som har Comviq!

Jag fick mitt comviq.net abonnemang med 3G idag och jag har börjat ställa in GPRS inställningar osv. Som de flesta vet (de som har kollat iaf ) finns det inte några 3G inställningar för a920/a925 på comviq's hemsida utan bara till A835, men nu har jag kommit på vilka GPRS inställningar man ska ha till a920/a925. Återkommer med MMS inställningar senare.

GPRS

Gå till "Internet-konton" i kontrollpanelen och tryck på "Ny", döp kontot till valfrit namn (exempelvis "Comviq Gprs") och ställ anslutningstyp på "GPRS".

Tryck på "Avancerat", bocka i rutan "Användarnam och lösenord krävs", skriv "wap" som användarnamn och "wap" som lösenord, efter "Adress" skriver du "internet.tele2.se".

På fliken "Inloggning" ska både "Hämta IP-adress automatiskt" och "Hämta DNS-adress automatiskt" vara i bockade.

På fliken "Proxy" ska inget vara i bockat.

På fliken annat kan man bocka i både "Aktivera PPP-tillägg" och "Textbaserad verifiering", vet inte om dom behöver vara i bockade men jag har det och det funkar.

Tryck "OK" och sedan "OK" igen. När det kommer upp en ruta om "Vill du ansluta till bla bla" så väljer du bara Comviq Gprs och trycker på anslut.

Klart!

MMS

Jag har problem med att få till mms inställningarna, men jag försöker.

/GiX

Permalänk
Medlem

Gött =D Kommer väl till hands när jag får mitt abbonemang,tack!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk

Underbart! Kan behövas när jag väl får min upplåsningskod från tre, det har gått ganska länge nu... Först fick jag en lapp som jag skickade in men jag fick inte veta att man skulle skriva imei-nummer på den så tre veckor senare läste jag det på swec och ringer till tre och får höra att det hon kan göra är att skicka ut en ny lapp som jag måste fylla i. Det var snart en vecka sen, får väl ringa och försöka få dem att skicka ut ännu en ny lapp. Man har ju tur om man får mobilen upplåst innan jul, men det tvivlar jag på.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade tråden lite. MMS inställningar kommer inom en snar framtid. (eller kanske inte, vem vet)

Permalänk
Medlem

Skitbra!

Har planer på prova Comviq's abb, men känns helt fel med massvis med mera kostnader. Främst högre minutavgifter & inte gratis mellan sina abbonenter.
Letar fortfarande efter något passande...

Ska provas till nästa vecka eller så, har inte fått mitt Comviq.net simkort än som jag beställde för cirka en vecka tillbaka.

Permalänk
Medlem

comviq.net abonnemang kostar ju bara 98öre i minuten, alla när, dygnet runt och sms kostar 65öre. Tycker inte jag är särskillt dyrt iaf.

Jag har försökt fixa MMS inställningar och jag har prövat på alla möjliga sätt med inställningar och skit men det går inte.

Permalänk
Medlem

GiiX: Provat med följande inställningar?

MMS-gateway: http://mmsc.tele2.se
proxy: 130.244.202.030
port: 8080

Har för mig man måste aktivera MMS genom att först skicka ett MMS från telefonen...

en sak slog mig precis, du kanske måste koppla upp mot comviq kontot i tex webbläsaren så att den förstår vilken som ska användas... i mailen finns ju en sån defaultinställning men de saknas till webbläsaren så den tar ju för givet att den ska koppla upp sig med Tre's inställningar.. kanske samma med MMS?

synd de inte går att unbranda den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spid
GiiX: Provat med följande inställningar?

MMS-gateway: http://mmsc.tele2.se
proxy: 130.244.202.030
port: 8080

Har för mig man måste aktivera MMS genom att först skicka ett MMS från telefonen...

en sak slog mig precis, du kanske måste koppla upp mot comviq kontot i tex webbläsaren så att den förstår vilken som ska användas... i mailen finns ju en sån defaultinställning men de saknas till webbläsaren så den tar ju för givet att den ska koppla upp sig med Tre's inställningar.. kanske samma med MMS?

synd de inte går att unbranda den.

Hehe, ja, jag har provat dom och en massa andra. Man måste även göra ett speciellt internet konto för mms där adressen är "mms.tele2.se".

Permalänk

Dina inställnigar fungerar inte på min A925a ialf.
Händer inget, står bara typ kan ej få kontakt och så nån typ 3.portal?
tja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northlander
Dina inställnigar fungerar inte på min A925a ialf.
Händer inget, står bara typ kan ej få kontakt och så nån typ 3.portal?
tja

Ja, du måste ju ha comviq med 3G för att kunna använda inställningarna (klart att de inte funkar med 3 ). Startsidan är "wap.comviq.se".

Permalänk

jag har comviq 3G abonemang, Pott

Permalänk
Medlem

Hur fan tar man bort 3uppkoppling-gprs då?

Jag vill ha bort allt va 3 heter ur mobilen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Hur fan tar man bort 3uppkoppling-gprs då?

Jag vill ha bort allt va 3 heter ur mobilen.

Gå till Internet-konton via kontrollpanelen,
markera 3uppkoppling-Gprs
klicka på Ta Bort

Måste rikta ett stort tack till Giix, äntligen kommer jag åt lite internet från mobilen
funkar ju riktigt bra.

Visa signatur

Ingen föds ond

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av percy_tiger
Gå till Internet-konton via kontrollpanelen,
markera 3uppkoppling-Gprs
klicka på Ta Bort

Måste rikta ett stort tack till Giix, äntligen kommer jag åt lite internet från mobilen
funkar ju riktigt bra.

För mig går det inte att ta bort 3uppkoppling gprs, just på det kontot finns det inget "ta bort".

Permalänk

samma här. Giix. Finns inte tabort på defalut uppkoplingen. Hur ska man göra för att få gprs att fungera fattar inte, skrev in precis som ovan men det fungerar ju inte, aagh blir tokig snart, Har en bra telefon som inte kan göra ngt...

Permalänk

snälla är det någon som har motsvarande instälningar för vodafone.

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk

Har provat alla inställningar från olika forum men inte lyckats surfa med min A925 på 3G comviq.net. När jag försöker surfa får jag aldrig välja något konto och ett felmeddelande säger "Det går inte att hitta fjärrservern"

Visa signatur

Papavergarden

Permalänk
Medlem

Grundinställ telefonen.

Permalänk

Vilka grundinställningar?

Visa signatur

Papavergarden

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen - Totalåterställning

Permalänk

Vad innebär "Total återställning" och vilken säkerhetskod ska man använda?

Visa signatur

Papavergarden

Permalänk

koden är 00000 typ antingen 4 eller 5nollor. Jag gjorde så och nu fungerar det Kanon! Tack

Permalänk

Supertack till Giix och Nortlander! Nu fungerar min uppkopling också. (Jag fick skriva 6 st nollor)

Visa signatur

Papavergarden

Permalänk

härligt
Gratis surf till sista dec !

Permalänk
Medlem

Ringde och frågade en massa frågor om comviq.net abbonemanget, det verkar vara skitbra. Däremot sa hon i kundsupporten att motorola a925 inte garanteras att fungera på comviq.net för tillfället, men det verkar som folk här har fått igång det mesta och jag undrar om även ni har fått igång videosamtal?

har ni modifierat mobilen på något sätt utöver upplåsningen från tres sida?

Permalänk
Medlem

Japp, skit gött med gratis surf :). Sitter just nu på en pizzeria i södertälje.

Permalänk
Medlem

Fungerar videosamtal? med eller utan extra inställningar?

Permalänk
Medlem

För mig funkar det utan extra inställningar.

Permalänk

de inställningarn afungerar inte för mig!

inte heller efter att jag har fixat comviqs egna:
MOTOROLA A925

Klicka på menyikonen
välj kontrollpanelen
välj Anslutningar
välj internetkonton
välj nytt konto
skriv kontonnamn Tele2gprs
välj typ gprs
tryck ok.

Välj upp kontot som du just skapat
välj ändra
välj avancerat
välj lösenord krävs
Användarnamn wap
lösen wap

jaghar ett gammalt 2g kort som jag hittade liggande i en låda... det är typ 2kr på det spelar det någon roll?
adress internet.tele2.se

välj inloggning
välj automatiskt för både DNS och IP adress

välj proxy
välj använd proxyserver
skriv in adress 130.244.196.090
skriv port 8080

Välj ok
Klart

måsta man aktivera det eller nåt?

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergendal
de inställningarn afungerar inte för mig!

inte heller efter att jag har fixat comviqs egna:
MOTOROLA A925

Klicka på menyikonen
välj kontrollpanelen
välj Anslutningar
välj internetkonton
välj nytt konto
skriv kontonnamn Tele2gprs
välj typ gprs
tryck ok.

Välj upp kontot som du just skapat
välj ändra
välj avancerat
välj lösenord krävs
Användarnamn wap
lösen wap

jaghar ett gammalt 2g kort som jag hittade liggande i en låda... det är typ 2kr på det spelar det någon roll?
adress internet.tele2.se

välj inloggning
välj automatiskt för både DNS och IP adress

välj proxy
välj använd proxyserver
skriv in adress 130.244.196.090
skriv port 8080

Välj ok
Klart

måsta man aktivera det eller nåt?

Men läs topic? Svårt?

Btw, nu funkar det att skicka MMS också, kolla på comviqs hemsida för inställningar.

Gött att alla tjänster funkar med A925 nu