Jul klapp.....vet inte vilken sockel jag har:(

Permalänk
Medlem

Jul klapp.....vet inte vilken sockel jag har:(

jag ska önska/köpa en ny processor till min data....jag vet att det är en amd athlon 1ghz,men jag vette fan vilken sockel jag har...om dfet e 90nm,sockel754 eller sockel939.........det värsta är att farsan inte har kvar kartongerna efter data bygget^^..vad ska jag göra?

Permalänk

Re: Jul klapp.....vet inte vilken sockel jag har:(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
jag ska önska/köpa en ny processor till min data....jag vet att det är en amd athlon 1ghz,men jag vette fan vilken sockel jag har...om dfet e 90nm,sockel754 eller sockel939.........det värsta är att farsan inte har kvar kartongerna efter data bygget^^..vad ska jag göra?

ladda ner CPU-Z från sweclockers filarkiv. Där ser du ganska snabbt vilken socket det är din cpu använder.

Permalänk
Medlem

Socket A är det väl?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Re: Jul klapp.....vet inte vilken sockel jag har:(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
jag ska önska/köpa en ny processor till min data....jag vet att det är en amd athlon 1ghz,men jag vette fan vilken sockel jag har...om dfet e 90nm,sockel754 eller sockel939.........det värsta är att farsan inte har kvar kartongerna efter data bygget^^..vad ska jag göra?

Om du har 1 GHz i dagsläget så klarar ditt moderkort nog inte så jättesnabb processor, Tänk på det.

Permalänk
Medlem

Du har socket A (93% säker) köp nytt moderkort ifall du vill ha snabbare

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz(Newcastle) | ASUS A8V Deluxe | Western Digital Caviar 80GB |Leadtek GeForce 6800GT 256MB | 1024MB PC3200 Corsair VS |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Som sagt, går inte uppgradera till en Athlon64 utan att byta moderkort och ram. Troligtvis även grafikkortet. Köp ny dator helt enkelt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

okej låter lite jobbigt....finns det inge socket A 2.0ghz ?

Permalänk
Medlem

jo det finns socket A som är ännu snabbare än så, men frågan är om ditt moderkort stödjer det ändå. äldre socket A moderkrot har problem med t.ex. barton.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Gör som jag, köp en Athlon XP 2400+ 266Mhz. Det är en 2.0Ghz processor.
Finns på dp.se för c.a. 740kr med frakt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB