Permalänk
Medlem

nagon storre skillnad?

kollat pa 2 modeller... nagon storre skillnad?

Centrino 1.8GHz (Dothan), 1024MB DDR333, 80GB HD (16MB Cache), Widescreen 15.4” TFT, DVD±RW, ATI Radeon 9700 Pro/128MB, WLAN, Card Reader
pris ca 14.000

och

Centrino 1.6GHz (Dothan), 512MB DDR333, 60GB HD (16MB Cache), Widescreen 15.4” TFT, Combo DVD+CDRW, ATI Radeon 9700 Pro/128MB, WLAN, Card Reader

ser att den har mindre prolle,ram minne och disk och att den saknar dvd brannare

skulle klara mig med 60 gigs disk och dvd brannare ar inte nodvandigt(har en pa min stationara)
isf ar det bara prollen och minnet som ar skillnaden.

Visst skulle man klara sig alldeles utmarkt med den 1.6an?

och finns det mojlighet att skaffa extra minne till 1024
(om det nu ar ett masste for tex wow)
och vad skulle det kosta? Ar det nodvandigt?

Ska mest spelas Wow pa den men ocksa funka med lite av dom andra nya spelen..

skulle vara tacksamm for svar helst bara av personer som vet vad dom snackar om

/Simon

Visa signatur

jaaa du!!

Permalänk
Medlem

Wow har jag för mig är mer grafikbaserat än processorbaserat, och det är ju samma grafikkort vilket borde ge samma resultat. Hur enkelt det är att uppgradera ramen vet jag inte då jag inte fått min än (kommer imorn

Permalänk
Medlem

Det brukar ju stå i specifikationerna när man köper datorn hur minnet är konfigurerat vid köpet. Tex: 256MB - 2 (2) Eller 512MB - 2 (2) , där siffran innom parantes är hur många platser som finns och siffran innan är hur många som är upptagna. I båda exemplen är båda platserna upptagna, i dessa fallen av 2*128MB och 2*256MB. Tänk då på om du hade tänkt att köpa mer minne till att du kanske får köpa 2*512 om det är så att det sitter 2*256 i från början, och det är inte så värst billigt inte. Då kan det rent av löna sig att köpa den lite snabbare från början, tänk på andrahands värdet också.Processorn är som du säger rätt så likvärdig. Det hela styrs väl antagligen av hur mycket pengar du har.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

När det gäller WoW är min erfarenhet att allt kommer flyta på finfint med 512MB, utom möjligtvis när du flyger omkring...men då är det ju ändå inte så farligt om det hackar lite. Men se absolut till att det finns plats för uppgradering om du inte skulle bli nöjd.