Permalänk

Angående köp av bärbar

Hade tänkt att köpa en mig en bärbar dator förmodligen en på www.shg.biz men tänkte bara kolla lite. Hur är skärmarna på dem?, samt är batteritiden verkligen upp till 5h?

art id:
550371
550372 ]- Någon av dem hade jag tänkt mig.
550373

Har även funderat på en ibook eller powerbook fast vet knappt något om dem så i fall någon har lust att berätta så är jag tacksam.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar väldigt starkt på att den skulle klara 5h.. min dell 8600C 1.6ghz, ati radeon 9800 pro turbo klarar sig ungefär i 4h, har dock inte kollat alla inställningar för att se om det går att få ännu mer. Men i denna är det ett 9cells batteri om jag inte minns fel, medan shg har 6cells.

Visa signatur

I like turtles!

Permalänk

Okej tänkte nästan det, verkar lite konstigt annars

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Min ACER TM 4502'a kan jag få upp i 6 timmar utan större problem. Saken är bara den att det är om jag inte använder den. Den är också specad till 5h. Men det är som sagt väldigt beroende på vad som är igång, hur kontrasten på skärmen är satt osv....

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Ingen som vet något om skärmarna på shg's laptops?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ha-ha-ho-hi
Ingen som vet något om skärmarna på shg's laptops?

Har ingenting att anmärka på skärmen än iaf... köpte 1.8GHz varianten.... har lite CPU problem men det kommer att fixa sig

Permalänk

Okej, hur är det med betraktningsvinkeln om man kollar från snett på skärmen ser man lika mycket som man ser rakt framifrån eller?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

från sidorna ser man det mesta men uppifrån är det lite sämmre men endå helt OK

Permalänk

okej, låter bra

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

Jag är skitnöjd med min 550372. Skärmen är kanon, liksom allt annat. Lider inte av att batteriet inte håller i 5 timmar då jag kör med 2 hål i väggen.

Permalänk

LäskigaBosse: Om du nu kör ganska hårt med den, hur länge räcker batteriet då på ett ungefär?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Ser att http://www.shg.biz kräver minst 7 pixelfel innan man får byta ut skärmen. Efter att ha läst klistrade guiden så låter det inte som en jättebra deal.

Finns dessa datorer att köpa någonannanstans? Hittar inga på pricerunner.

Hittar inga dockningsstationer utan bara små usb-stationer?

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem

Har bara sett någon här på forumet som nämt pixelfel på shg datorer och då rörde det sig om en pixel, för mig som så många andra var det inte fel på någon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanfa
Ser att http://www.shg.biz kräver minst 7 pixelfel innan man får byta ut skärmen. Efter att ha läst klistrade guiden så låter det inte som en jättebra deal.

Finns dessa datorer att köpa någonannanstans? Hittar inga på pricerunner.

Hittar inga dockningsstationer utan bara små usb-stationer?

Eftersom att datorerna kommer med ett fastsatt märke "SHG-Note" så tror jag inte att du hittar dem någon annan stans med det namnet... i bsta fall kanske du kan hitta "Mitac 8050D" som den igentligen heter.

Permalänk
Medlem

Batteriet räcker i ca 2h, 3 som högst om du inte har den att idla bara.. Jag är kanonnöjd med skärmen, o som sagt är det en VÄLDIGT liten del som fått pixelfel. Tror det är en lr 2 pers här på forumet...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

bran: Låter bra det.

Ingen som har lust att slänga upp lite bilder på någon bärbar från SHG?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Jag fick EN död pixel på min skärm... den lyser grönt konstant... faktiskt mindre störande än vad man kan tro trots at den sitter nästan i mitten

Permalänk
Medlem

Re: Angående köp av bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ha-ha-ho-hi

Har även funderat på en ibook eller powerbook fast vet knappt något om dem så i fall någon har lust att berätta så är jag tacksam.

Finns apple faqen och ibook tråden som du kan använda för att ta reda på saker om appledatorer.

Permalänk

Jag har en trasig pixel på min SHG. Den lyser lite grönt gör den. Det roliga är att man ser den bara om man letar efter den, o då måste bakgrunden vara mörk. Den stör inte ett dugg.

Permalänk
Medlem

I guiden här ovan står det: "Minne: 512MB, mer om du vill spela onlinespel (MMORPG etc)"

Vet inte vad MMORPG är men till cs ska man väl inte behöva mer än 512 va??

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem

Nej, det ska räcka bra till. Men har annars svårt att se vad frågan har med tråden i övrigt att göra..

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att det gällde samma dator (550372) som ha-ha-ho-hi frågade om ursprungligen. Ok tack för svaret.

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ

Ett annat alternativ är de produkter som säljs på http://www.pc-direct.se. jag var också inne på att köpa på shg.biz men nu lutar det mer åt en dator från pc-direkt.com

Permalänk

Re: Ett annat alternativ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mansjo
Ett annat alternativ är de produkter som säljs på http://www.pc-direct.se. jag var också inne på att köpa på shg.biz men nu lutar det mer åt en dator från pc-direkt.com

Men, det är ju Zeptos burkar...??? (www.zepto.se)
Vet inte om pc-direkt fungerar som återförsäljare åt Zepto, men tvivlar väl i så fall på att de skulle vara billigare där än hos "tillverkaren" själva, dvs Zepto.

/David

Permalänk
Medlem

Pc-express har ett erbjudande som gäller fram till 13/12 vilket gör den datorkonfig som jag ska köpa 2000kr billigare än hos zepto.se

Permalänk

Offtopic, men är det ingen som vet vad en Znote 4200 väger står varken på pc-direkt eller på zepto.se. Har även mailat, gjorde det i Torsdags men har inte fått något svar.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Har du testat Google? Läs andra länken som kommer upp, en PDF-fil.
Kolla sedan under "Dimensioner".

Lär dig söka, för böveln!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.