Permalänk
Medlem

Hjälp mig med uppgradering!

Börjar lessna rejält på min nuvarande dator. (Se sign.)

Skulle villja ha hjälp/tips att välja komponenter för en uppgradering.
Datorn ska kunna användas till det mesta... men mestadels blir det surfning, lite bildhantering, musik, film samt lite spelande. Dehöver alltså inget enormt prestanda monster, vill bara ha en prisvärd dator.

Sen vill jag även att datorn är så tyst som det bara går.... vilket inte min nuvarande dator är, enormt störande!
Spelar ingen roll om det är AMD el. INTEL... NI vet nog bäst vad som skulle passa mina behov.

Det jag ska köpa nytt är:

Mobo: Stabilt, Plus för passiv kylning, överklockningsmöjligheter
CPU: Prisvärd, Plus för låg värmeutveckling, överklockningsmöjligheter
Minne: Hyffsat snabbt. Skulle tro att jag klarar mig med 512Mb(?)
Skärm: Prisvärd TFT (17") utan eftersläp. DVI. Vill gärna ha LG L1720B, den e ju så snygg. tyvärr saknar den ju DVI....

Tänkte även köpa nytt chassi, men det får bli en senare fråga. Lutar mot antec sonata el. Lian-li.

Behåller tangetbord, mus, cd, ljudkort, nätverkskort osv. Har ett grafikkort liggande Aopen Aeolus FX5200 som jag tänkte använda till en början.... om det e möjligt.
Så vad säger ni?

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

Hur mycket tänker du lägga ut, här är ett bra paket för 7237:- inkl. moms. Räkna med frakt på 300:- också.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GA2

Permalänk
Medlem

Hmm... Ja, det där paketet är säkert bra. Men eftersom det innehåller massa saker som jag inte behöver (hd, floppy, dvd, chassi) så känns det lite onödigt.

Men AMD Athlon64 3000+ och MSI K8N Neo-FSR nForce3 skulle kanske kunna vara något?

Alla tips tas tacksamt emot.

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk

Bor du inte nära overklockers, gå/åk dit o få en bra dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eim
Hmm... Ja, det där paketet är säkert bra. Men eftersom det innehåller massa saker som jag inte behöver (hd, floppy, dvd, chassi) så känns det lite onödigt.

Men AMD Athlon64 3000+ och MSI K8N Neo-FSR nForce3 skulle kanske kunna vara något?

Alla tips tas tacksamt emot.

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Näe det e inte speciellt nära, är inte så sugen på att åka 58mil för att få hjälp att välja hårdvara....

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |