Behöver verkligen hjälp!

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen hjälp!

Jag skrev en tråd nyligen men fick inga vidare svar så jag försöker igen för nu börjar datorn bli obrukbar.

Jag bytte för lite sen mitt gamla gf4200 mot ett 6800 från leadtek. Jag fick nästan omedelbart problem i form av lagg i spel men även i windows. I spel hackar man fram stundtals och det påverkar allt ..även ljudet har en delay.

I windows är det samma visa stundtals. Spelar jag mp3 så hänger inte ljudet med alltid ..det hackar och hakar upp sig med jämna mellanrum.

Det har jag gjort. Uppdaterat bios, uppdaterat chipset och även då drivrutinerna till kortet.

AMD 3200+ moderkort: ABIT AN7 samt fina minnen från kingston (1024) ..nätagget ligger på 350 w

tacksam för alla svar som kan bidraga till någon form av förändring.

Visa signatur

//I never sleep, cause sleep is the cousin of death//

Permalänk
Medlem

Jag har läst en del trådar om det här ryckandet som tydligen uppkommer med vilka inställningar man än kör med.
Vet inte om dessa kort är defekta eller om de inte går bra ihop med vissa moderkort.

En del har väldiga problem i spel, det liksom hackar till med jämna mellanrum och det är lögn i helvete att få bort det hela.

Permalänk
Medlem

det var ju trist att höra ..men det borde ändå finns någon form av logisk förklaring på det hela med tanke på att jag faktiskt lyckades få bort skiten i knappt 2 veckor. Glömde nämna detta innan.

När jag sedan idag återkom från en liten semesterresa så var det tillbaka trots att jag inte har rört datorn under tiden. Mycket märkligt anser jag

Visa signatur

//I never sleep, cause sleep is the cousin of death//