Permalänk
Medlem

Ni med Acer 4502lmi/wlmi

Hur är byggkvaliten på chassit?
Är fläkten tyst?
Hur många timmar räcker batteriet i "real life"...

3dmark01/03 benchar uppskattas också

/Jumbo

Permalänk
Medlem

Byggkvaliteten känns mycket bra, batteriet vet jag inte beror väl vad du håller på med, runt 3 timmar innan jag fick varning när jag satt i skolan och skrev samt surfade. Vet dock inte hur länge det hade gått innan den skulle stängas av helt.
Några benchmark har jag inte heller kört.

Har inte så många bärbara att jämföra fläkten med men jag ycker den är ganska tyst, men som sagt har inte haft många bärbara i min närhet så jag har inget att jämföra med.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för infon.
Var o kollade på Acer 4502wlmi och tyckte verkligen att kvaliten var på topp.
Bara för att det var fullt med folk så kunde jag inte riktig lyssna till fläktljudet, men jag tror med största sannolikhet att kylningen på en centrino (20-30watt) är tyst.

En annan godbit som jag la märke till var Acer Ferrari 3200, synd att den är så dyr.

Ingen som kan säga nåt om Asus A4000K serie, bygger på AMD64 processorer och är riktig prisvärda. Priser börjar ifrån 12200:-

Permalänk
Medlem

Försök hitta en laptop med ATI Radeon 9700 kort i. Då kan du om du vill spela lite grann också.
Jag har en Ferrari 3200 som verkar vara riktigt bra ihopsatt. Den känns iallafall gedigen. Vi använder oss bara av Acer på jobbet som bärbar. Mycket pga att de mycket sällan krånglar, bra prestanda till ett rimligt pris.

Vad gäller Ferrarin så fick jag nyss 11515 poäng i 3Dmark 2001. Har provat lite Far Cry och den rullar på bra där med. I tester på nätet skall den även fungera riktigt bra i Half-Life 2 med.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån vid belastning?
Japp, håller med dig att den är bra byggd, men den röda färgen förstör det hela.
Vad jag har läst skall den också ha 5.1 ljud.

Permalänk
Medlem

Nehej du, jag gillar att den är röd Ser lite roligare ut än alla andra gråa tråkigheter...

Fläkten går inte igång alltför ofta, men när den gör det är den väldigt tyst. Bra mycket tystare än en stationär.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk

Fick min ferrari 3200 idag och är nöjd än så länge Ni som har likadana, blir era också jätte varma efter kanske 2 timmars vanligt användande?

Visa signatur

seriös pilsnerdrickare.

Permalänk
Medlem

Ja, den blir varm, men jag tycker inte det är så störande eftersom jag sällan har den i knät.
Värmen är ingen fara för datorn tror jag. Min har jag som längst haft i gång 3 dygn i sträck. Jag har tom klockat upp grafikkortet, core 270 mem 250, och det fungerar kanonbra. Inget som jag kör konstant, men det är kul att prova...

Snart ska jag vaxa den, den börjar bli lite matt av all kapacitet *hehe*

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Lamer71, har den datorn 5.1 ljud?

Det billigaste priset ligger på ~17500 på www.dustinhome.se (gratis frakt). Kanske borde man satsa på en sån...

Permalänk
Medlem

Är det inte "plus" moms på Dustin, annars är de billigast i Världen...

Tror inte att det är 5.1 ljud, då det enbart kör AC 97. Jag ska kolla lite.....

Edit: Efter en koll på tester på nätet så verkar den inte ha 5.1 ljud tyvärr. Jag har dock inte upplevt några problem när jag kollar på filmer via TV. Nu har jag inte heller nåt 5.1 ljud ifrån tv´n......

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Är det inte "plus" moms på Dustin, annars är de billigast i Världen...

Tror inte att det är 5.1 ljud, då det enbart kör AC 97. Jag ska kolla lite.....

nej, 17.493,75 inkl. moms

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

17493:- inkl moms och frakt, bra pris mao...

Permalänk
Medlem

Oj, priset har gått ner kraftigt på bara 2 månader...
Kan ju bero på att Ferrari 3400 kommer......finns i de flesta andra länder, men verkar inte ha landat här i sverige än.

Edit: Den finns tydligen nu i sverige, till samma pris som jag köpte min 3200....

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande inte det är värt o lägga 4-5000 extra för lite snabbare CPU (Ferrari 3400).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Tycker fortfarande inte det är värt o lägga 4-5000 extra för lite snabbare CPU (Ferrari 3400).

Håller med.

I ett test på 3400 modellen, så fick den Auqamark 26.3
3Dmark 03 3212 poäng.

Jag får 28.8 i Auqamark
och 3375 i 3Dmark...

Edit: Kollade precis 3Dmark 05, och där fick jag 1411 poäng. Om det är bra vet jag inte, men bland bärbara datorer tror jag det.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Vet att Fujitsu-Siemens med AMD64 3400+ ger 3000poäng i 3DMARK03, så Acers Ferrari datorer presterar tydligen skitbra.