Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
någon som vet hur man får bort den där jobbiga gula rutan i xp som informerar om vad t ex ett program gör osv?

ex:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/xpgularutan.P...

jag har för mig att det finns en rad i registret som heter något med balloontips, typ enableballontips som ska ändras till disableballontips.. inte helt 100 dock ..

edit: här står hur man gör ...

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atena
om du hittar en bild som är skyddad d.v.s. att du inte kan högerklicka -> spara så är det bara att dra en screen och redigera i paint (om man nu inte har nått vettigare)

Ett annat sätt är att använda Firefox och dess extension som heter "Allow Right-Click" som motverkar sånna skydd... Fast jag hoppas att man inte gör det för att använda den i något man gör själv utan att fråga om lov, även om det inte skulle vara olagligt.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

För att maximera ett fönster brukar jag trycka ALT + SPACE och sen trycka X. Går väldigt fort och väldigt lätt eftersom alla knappar ligger vid varandra.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atena
om du hittar en bild som är skyddad d.v.s. att du inte kan högerklicka -> spara så är det bara att dra en screen och redigera i paint (om man nu inte har nått vettigare)

annars går det även att view -> page source och leta upp vad bilden har för länk, och sedan ta den därifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dne
Har länge sökt ett kortkommando för att skapa en ny mapp, så att man slipper högerklick -> Nytt -> Ny Mapp. Någon som har ett sånt kommando på lager åt mig?

/dne

Införskaffa dig windows commander, enligt mig den bästa filhanteraren "F7" = skapa ny mapp
Har använt mig av windows commander i hur många år som helst nu, minns inte ens när jag senast använde utforskaren.

Visa signatur

Den som säger att sex är skönt har aldrig varit riktigt skitnödig

Permalänk

Högerklickstangenten(den till höger om högra windowsknappen) -> w -> f
Eller alt->f->w->f om man så vill.
Jag tycker Windows Commander, och dess freewarekopior, har alldeles för fula gränssnitt...
Och så har jag fortfarande inte förstått fördelarna...

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

vet inte om detta varit uppe men.

Om man vill starta program snabbt genom "kör" så:
1. Skapar man en ny mapp där man lägger alla genvägar(ex c:\start)
2. Döper om genvägarna till något somgår snabbt att skriva och somman lätt kommer ihåg (jag har tex döpt genvägen til Utforskaren "exp")
3. Gå in i kontrolpanelen ->System ->Avancerat ->Miljövariabler
4. Markera Path, lägg sedan till ;c:\start efter eller före alöt annat. Tryck OK
5. Nu kan du Trycka WIN+R för att få upp "kör", sen skriver du bara exp för att starta Utforskaren.

Kan man lägga till "kör på aktivitetsfältet? Isåfallhur?

Läste det i PCHemma förövrigt

Visa signatur

Byt till svorak http://aoeu.info

Permalänk
Medlem

Om man kommer till en sida där dom har aktiverat att man inte ska kunna högerklicka så kommer man förbi det genom att hålla nere vänster musknapp antingen på sidan eller på objektet och därefter klicka på höger musknapp. Då får man upp menyn som vid vanligt högerklick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen
Ctrl + O - öppnar address fält....man kan inte leva utan det...

Föredrar Alt + D jag...i IE och Firefox.

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk

Högerklicka på aktivitetsfältet och välj att skapa ett nytt verktygsfält. Bläddra till en mapp och klicka ok. Dra sedan verktygsfältet åt höger tills du bara ser namnet. Nu har du fått en smidig meny som du kommer åt genom att klicka på pilarna. Själv har jag en meny med genvägar och en med skrivbordet så att jag kan komma åt alla filer på datorn via menyn, jättesmidigt.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Nån som vet snabbkommandot för att lägga till/ta bort attributet "dold" på en fil?

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk
Medlem

Skriv detta i kör för att stänga förhandsgranskning på filmer:
regsvr32 -u shmedia.dll

Gör så att man kan ta bort filmer som har "låst" sig

Vill du aktivera igen skriv:
regsvr32 shmedia.dll

Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat så att uppstarten av datorn blir mycket snabbare.. men nu undrar jag bara hur kommer man till felsäkert läge?
Det är ju det steget som jag hoppar över när jag startar datorn.

Bara att gå tillbaka till långsam start igen eller?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar