Permalänk
Medlem

Nya lurar till mp3-spelaren!

Idag gick mina kära iRiver lurar sönder, det var ett par öronsnäckor med mycketbra ljud! Så nu söker jag nya! Antingen ett par finfina öronsnäckor (inte the plug) , eller ett par små hörlurar! Tips tack! Ska inte vara så dyra heller.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Shure e2c!

Undvik Philips 890 som folk med största sannorlikhet kommer att tippsa dig om, de är enormt stora och ljudet är inget att hänga i julgranen.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, Koss KSC75 kommer till Europa om några dar, så du kan få dem i mellandagarna typ, och fy fan, vad de är bra!

Permalänk
Medlem

Om dina iRiver-snäckor var så bra kan du köpa ett par nya.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Om dina iRiver-snäckor var så bra kan du köpa ett par nya.

Dom är riktigt bra för att vara orginal lurar,men självklart vattnas det i munnen när man tex tittar på Shures modeller.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Hedersmedlem

Koss Porta Pro.

De kostar ungefär 380 kronor, och för de pengarna finns det inget prisvärdare.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

koss ur the plug. 150:- på pcaction som har gratis frakt...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa ett par plug av mig för 10 spänn.

Permalänk
Medlem

Eftersom han skriver "inte the plug" så vill han nog inte ha sådana heller.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Shure E2c (relativt dyra) eller Sony MDR-EX71SL (billiga och bra).

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Är det värt att skaffa E2c istället för EX71 ?

Permalänk
Medlem

Tänk på att e2c har rätt mycket sämre komfort än vanliga snäckor.
Föreslår att du tar dig en titt på Sharp MD33S från audiocubes.com, kostar ~330 spänn med frakt och de är bättre än ex71.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Jag har både Shure E2c och Sony MDR-EX71.
Bäst ljud? Shure såklart!
Vilka använder jag? Nästan alltid Sony
Varför? Komfort och smidighet. Sony-lurarna är mindre, går snabbt att stoppa in i örat och att ta av sig och lägga tillbaka i fickan. Shure-lurarna och den stora tjocka sladden tar ju nästan upp större utrymme i fickan än själva mp3-spelaren.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren! Jag har tittat lite på Sennheiser PX200, men jag är inte säker på om jag vill ha lurar, eller snäckor... Vilka snäckor har ni att rekommendera ?

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Lyssna på mig och välj KSC 75

Permalänk
Medlem

Sony MDR-EX81SL då? Finns på www.audiocubes.com
Jag vet inte om de är bättre än Sharp MD33.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Koss Porta Pro ska tydligen vara en riktig höjdare. Billiga är de också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Shure e2c!

Undvik Philips 890 som folk med största sannorlikhet kommer att tippsa dig om, de är enormt stora och ljudet är inget att hänga i julgranen.

Visst fan är 890 stora och inget alternativ om man ska ha snäckor, men jag kan inte hålla med om att det skulle vara dåligt ljud i dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Tänk på att e2c har rätt mycket sämre komfort än vanliga snäckor.
Föreslår att du tar dig en titt på Sharp MD33S från audiocubes.com, kostar ~330 spänn med frakt och de är bättre än ex71.

MD33S verkar vara uppskattade även om vissa säger att det är lite hårt ljud i dem. Det som jag inte gillar med dem är att de har nån jäkla specialkontakt. De har en sladd av typen 0.5m + 1m förlängning om man inte använder fjärrkontroll eller har sin mp3-spelare runt halsen. Den korta sladden slutar i den speciella kontakten. Förlängningssladden slutar i en vanlig kontakt så om man har tänkt använda den så blir det inga problem.

Jag skaffade istället ett par Panasonic RP-HJE50 som man kan få för under 300kr inkl frakt från: http://www.teamdigital.net/store/customer/product.php?product... och lite dyrare från audiocubes. (Detta förutsätter att man slipper tulla.)

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
MD33S verkar vara uppskattade även om vissa säger att det är lite hårt ljud i dem. Det som jag inte gillar med dem är att de har nån jäkla specialkontakt. De har en sladd av typen 0.5m + 1m förlängning om man inte använder fjärrkontroll eller har sin mp3-spelare runt halsen. Den korta sladden slutar i den speciella kontakten. Förlängningssladden slutar i en vanlig kontakt så om man har tänkt använda den så blir det inga problem.

Jag skaffade istället ett par Panasonic RP-HJE50 som man kan få för under 300kr inkl frakt från: http://www.teamdigital.net/store/customer/product.php?product... och lite dyrare från audiocubes. (Detta förutsätter att man slipper tulla.)

Mjo, förlängningssladden är lite jobbigt. Det man kan och vad jag tänker göra är att löda köppla ihop de övre strecken genom att löda ihop dem, då behöver man inte ha sladden.
Har beställt både HJE50 och MD33, de borde komma den här veckan.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Philips HP890 (Ja, 2pac, jag såg ditt inlägg ).

Nej men för portabelt bruk rekommenderar jag Koss Porta Pro.
Philips är bättre att ha hemma vid datorn, kanonljud i dem också!

Permalänk
Medlem

The plug är vidriga. Köp KOSS Portapro. Underabara lurar för det priset :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Jag beställde då ett par Sennheiser PX-200 för några sekunder sen. Hoppas man blir nöjd

Koss Porta Pro är ju så jävla fula, kanske bättre ljud men skit samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New Player
Jag beställde då ett par Sennheiser PX-200 för några sekunder sen. Hoppas man blir nöjd

Koss Porta Pro är ju så jävla fula, kanske bättre ljud men skit samma.

Jag tror att det är sådana som föjer med original till iRiver. Rätt generöst även om de inte är några höjdarlurar. Jag tror att du kommer att bli nöjd iom att du var så nöjd med dina originallurar. Om det nu är så som jag tror, annars blir du säkert nöjd ändå.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Koss Porta Pro aeger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag tror att det är sådana som föjer med original till iRiver. Rätt generöst även om de inte är några höjdarlurar. Jag tror att du kommer att bli nöjd iom att du var så nöjd med dina originallurar. Om det nu är så som jag tror, annars blir du säkert nöjd ändå.

Var inte jag som var tråd skaparen

Permalänk
Medlem

Koss Porta Pro äger. Superbt ljud och super snygga (80's stuk)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melissa
Koss Porta Pro äger. Superbt ljud och super snygga (80's stuk)

Tråkigt bara att den släpper ut ljudet så det hörs i hela bussen, annars väldigt bra lurar.

Säljer mina nya för 250kr.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag tror att det är sådana som föjer med original till iRiver. Rätt generöst även om de inte är några höjdarlurar. Jag tror att du kommer att bli nöjd iom att du var så nöjd med dina originallurar. Om det nu är så som jag tror, annars blir du säkert nöjd ändå.

Det är Sennheiser MX400 som följer med iRiverspelare.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
Tråkigt bara att den släpper ut ljudet så det hörs i hela bussen, annars väldigt bra lurar.

Säljer mina nya för 250kr.

offtopic, vart bor du?