Överklocka mitt 9800pro i windows?

Permalänk
Medlem

Överklocka mitt 9800pro i windows?

Tjo på eder !

Läste att det fanns program till Nvidas kort så man kunde överklocka dom i windows (typ inget strul med bios och sånt..e inte hemma på det =).

Undrar bara om det finns liknande program till ATI´s kort (tex mitt Saphire 9800 pro kort)
Har dessutom fått för mig att det ska gå att överklocka via ATI´s Catalyst 4,12 men det kanske jag har fått om bakfoten...

Har letat runt på forumet men inte hittat svar på detta (kan ju iof ha missat nått) men om nån vill hjälpa till lite så skulle jag bli lite glad

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^

Permalänk

Är inte säker, men PowerStrip funkar väl till alla kort?

Permalänk

Yepp jag kör med Powerstrip, funkar bra

finns i sweclockers arkiv

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Powerstrip? Hm, låter som det kan vara värt en kik...Svåranvänt eller?

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^

Permalänk

Nej det är skitenkelt, bara att välja mhz på core/minnen. Tänk på att inte öka jättemycket i början bara.
Vad har du för kylning?

Permalänk
Medlem

Kylning? Vad e det x).. Har typ orginalfläktar , nått på prollen och nått på kortet(vad det nu kan vara för några)..Kanske får skaffa nått som håller reda på tempen oxå..
Risk för bränning annars ?

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^

Permalänk
Medlem

jag gillar ati tool, det programmet har kan köra ett grafiskt program som kollar efter artifakter. kan även automatiskt klocka ditt graffe, tar dock lång tid.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

RivaTuner.... Atitool... Rage3D... Finns ett antal program för överklockning av ati kort

Permalänk
Medlem

Hm, finns en hel del tydligen. Man får tacka för alla förslag !

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^

Permalänk
Medlem

atitool tycker jag är bra

omega driver har ibygd så du kan clocka

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag lånar tråden men hur kollar man tempen på grafikkortet mitt kanske inte har nått 9200se kör core i 270 och mem i 223 om jag höjer minnet mer så blir det pixlar konstiga men om jag höjer core så händer det inget vilka tecken ger det på skärmen eller spel om man har för hög core

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör Powerstripp nu och den säger att "Engine clock 324 mhz" och "Memoryclock 276 mhz"...

Ska inte ett 9800 prokort ha högre orginalhastigheter????

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaCapo
Kör Powerstripp nu och den säger att "Engine clock 324 mhz" och "Memoryclock 276 mhz"...

Ska inte ett 9800 prokort ha högre orginalhastigheter????

9800 Pro ska ha 380/340

är du säker på att du har Pro satt du inte har 9800 NP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Förlåt om jag lånar tråden men hur kollar man tempen på grafikkortet mitt kanske inte har nått 9200se kör core i 270 och mem i 223 om jag höjer minnet mer så blir det pixlar konstiga men om jag höjer core så händer det inget vilka tecken ger det på skärmen eller spel om man har för hög core

byt ut den passiva orginal kylningen, ananrs kommer kortet at överhätta efter en stunds spelande.

jag kunde inte klocke mycket mer än du på minnet. mitt kort fick värme problem när coren låg på ca 245. kunde klocka mer men kylningen räckte inte till

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lansing
9800 Pro ska ha 380/340

är du säker på att du har Pro satt du inte har 9800 NP?

Tja enligt Ati´s alla program så har jag ett Saphire Ati 9800 pro kort..

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaCapo
Tja enligt Ati´s alla program så har jag ett Saphire Ati 9800 pro kort..

Det står pro även fast det inte är det.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Det står pro även fast det inte är det.

Inte? Så surt.. Var lite luddigt i beskrivningen på datorn (det e en hempc). Nåja blir i vilketfall ett nytt kort efter jul.

Ställer samma fråga som lAlAzor: Nått sätt att kolla tempen på grafikkortet?

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^