Permalänk
Medlem

Datorn startar om efter WC3

När jag spelar WC3 så dör datorn efter ca en kvart.
plötsligt och med ett klick, ungefär som när man trycker på resetknappen.
när jag startar upp frå jag meddelandet:
"datorn har återställts efter ett allvarligt fel" och den tekniska rapporten visar:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini122004-03.dmp
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALA~1\Temp\WER2.tmp.dir00\sysdata.xml

Grejen är att det började bli såhär när jag klockade min 2500+ lite för mycket. (200fsb så hängde den sig och jag fick resetta CMOS, ja. Klantigt.)

system:
athlon 2500+
twinmos pc3200 512MB sticka
sapphire 9800 pro
epox 8k9a7I
2x wd 160GB IDE.

vad kan felet vara och hur åtgärdar jag det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur varm är CPUn?

Permalänk
Medlem

inga förändringar när den startar om.
annars mellan 35-45.

Visa signatur
Permalänk

tästa kör cpun på den vanliga fsb och multin, sedan höjer du spänningen lite och tästar,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woody_amd
tästa kör cpun på den vanliga fsb och multin, sedan höjer du spänningen lite och tästar,

den är oklockad nu, standard 166. dock så blir det samma sak om jag kör 100fsb

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du provat att "reparera" din windowsinstallation med hjälp av installskivan?

Microsoft gör det ganska dumt för sig, men det låter som att du har någon variant av konflikt i systemet, det kan vara någon ny drivrutin som inte passar riktigt, eller så kan det helt enkelt vara vad jag brukar kalla "windows har fukkat sig", isf är det ju format C: som gäller, men det tanke på att du faktiskt får ett felmeddelande om att windows återställt sig så tror jag inte på spänning och temperatur lika mycket som en konflikt i systemet

Permalänk
Medlem

jag har ju formaterat X antal gånger efter händelsen, med olika skivor etc.

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Kan vara minnet, wc3 har feta problem med det. Fick ställa om timings å så för att det skulle funkar, testa det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

sänk minnet till 83% så kommer det att fixa sig för dig..
Hade samma problem som dig fast i många andra spel också..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)