Bästa ENKLA spel till Playstation 2?

Permalänk

Bästa ENKLA spel till Playstation 2?

Under julen kommer en flock ungar typ 3-6 år hem till oss. Givetvis vill vi sysselsätta de små liven och det finns bland annat Playstation 2 med TV i ett av gästrummen.

Dock behöver jag hitta ENKLA spel:

* Snabbt att ladda och komma igång. Inte sjuttioelva valmenyer och gnäll om saknade minneskort. Stoppa i skivan, slå på strömmen och tryck Start EN GÅNG.
* Inte allt för avancerat. Enkla instruktioner. Ska vara enkelt att lära sig snabbt. Inte använda mer än riktningsknapparna till vänster och kanske någon skjuta/hoppa till höger.
* Enkelt att fatta vad man ska göra. Ska vara lätt att förstå vad man kan och ska göra.
* Roligt och passande 3-6 år. Två ska helst kunna spela mot varandra.

Alltså ungefär som Half-Life 2 --- fast PRECIS tvärt om.

Hade inte grafiken varit så tafflig, hade jag gärna köpt ett äldre Atari 2600. En "samlingsskiva" för Playstation 2 med typ de tio bästa klassikerna (PacMan, Pole Position etc) med bra grafik hade varit guld.

Jag kan till och med tänka mig köpa en fucking X-Box om det löser problemet.

Permalänk
Medlem

Kanske eyetoy ?
Finns ju endel spel till den nu.

Permalänk
Medlem

Kurushi, är ett ps1 spel dock, väldigt kul ;D

Visa signatur

Jimmy 'nempo' Karlsson

Permalänk

min grabb som är snart fyra tycker om legoracer till psx och så spelar han burnout3 en del också och dom är ju inte så krävande precis, bara gasa och svänga så stutsar du rätt oftast. skriver med skärmtagentbordet nu så orkar inte formulera för mycket nu, hade en kaffeolycka med tagentbordet.

Permalänk
Medlem

Finns bara ett bra spel för ett sådant tillfälle Eye Toy, det kostar inte mycket hällre, ca 300kr inklusive kamera.

mina syskon brukar spela det som galningar, även på deras kalas o.s.v.

Kan garantera att de kommer tycka om det

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tror spel där man förstör så mycket som möjligt uppskattas av de små liven. Är tyvärr helt borta när det kommer till ps2, men någon annan kan säkert fylla i spel med mycket förstörelse

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Prova underhålla dom själv.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk

Har för mig att man kan spela spel från Playstation 1 på en Playstation 2, för isåfall måste du bara skaffa Parappa the Rapper till dem.

Edit: Såg just att det finns Parappa the Rapper 2 till Playstation 2. Skaffa det.

Edit 2: Kollade igenom din post. =/

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Avstängd

eye toy.

Permalänk
Medlem

Klonoa, ett väldigt underskattat plattformsspel!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 2. Barnen kommer älska det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

CEL, Damage overdrive

grymt lätt, grymt roligt

http://www.webhallen.com/prod.php?id=25445

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
gta: sa

Alla tycker faktiskt att det är kul, åka bil och cykla lite...

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

jak and daxter, ratchet and clank kanske?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

kanske simpsons road rage? billigt och dom kommer att skratta ihjäl sig eller hit'n'run:confused:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jürgen
Alla tycker faktiskt att det är kul, åka bil och cykla lite...

.. men kanske inget för 3-6 år pga 18-års gränsen?

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB